2018-02-06, 18:53
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Komiskt med någon som ljuger när han anklagar andra för att ljuga. Eller har du bara brist på kunskap? Oavsett patetiskt att anklaga mig för att ljuga när jag gör en rimlig tolkning.

* Av ovan nämnda är Hellner den enda OS-åkaren med Petersson och Richardsson.
* Hellner är med Richardsson och Brink den enda medaljören 2001-2010.
* Hellner är den enda med Brink av ovan nämnda som presterade bättre på mästerskap 2001-2010 än i världscup.

De andra faller således bort på de tre ovan punkterna.

Nu måste man inte prestera bättre när man dopar sig till mästerskap men det är ett starkt indicium att det är Hellner när de andra snarare presterat sämre.
Ditt resonemang bygger på att det är en OS-åkare. Källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag personligen hade nog varit snabb med en förklaring om jag varit dopad, men förstår ifall man försöker undvika det med.

Det går fort att säga något, men sedan kommer följdfrågorna under hela OS. Jag hade nog undvikit det så länge som möjligt, men det är jag personligen.

Det bästa för vederbörande är att tiga ihjäl det. Eftersom experten gick ut med 99,99 procent dopad kommer endast de ytterst naiva att tro honom. Samtidigt kommer hans marknadsföringsvärde och trovärdighet att minska rejält.

Om han ändå hängs ut i pressen säger han att han får konstiga blodvärden när han tränar på hög höjd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Komiskt med någon som ljuger när han anklagar andra för att ljuga. Eller har du bara brist på kunskap? Oavsett patetiskt att anklaga mig för att ljuga när jag gör en rimlig tolkning.

* Av ovan nämnda är Hellner den enda OS-åkaren med Petersson och Richardsson.
* Hellner är med Richardsson och Brink den enda medaljören 2001-2010.
* Hellner är den enda med Brink av ovan nämnda som presterade bättre på mästerskap 2001-2010 än i världscup.

De andra faller således bort på de tre ovan punkterna.

Nu måste man inte prestera bättre när man dopar sig till mästerskap men det är ett starkt indicium att det är Hellner när de andra snarare presterat sämre.
Jag skulle nog lugna mig lite med att peka ut en åkare så hårt.
Citera
2018-02-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Har noterat de senaste dagarna att många av tidningarna har rättat till texten rörande Johaug.
Den påstådda salvan benämndes tidigare "läppsalvan" men eftersom det inte är en läppsalva och detta verkar ha gått upp för skribenterna så skrivs det numera "salvan".

Förutsätter att nästa steg är att de ändrar till något i stil med:

"det påstådda användandet av salva"

Jag har också noterat att tonen mot henne har hårdnat. Nu omskrivs hon som dopingavstängd utan krusiduller eller bortförklaringar. Gott så, vissa har väl tagit sitt förnuft till fånga och kommit ur ”chocken” samt betraktar verkligheten och den taffliga lögncoverstoryn med eftertänksamhetens kranka blekhet och förnuft.
Citera
2018-02-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
10000 prover på 2000 idrottare utspritt under ett decennium, verkar väldigt lite för att kunna göra någon form av utsaga.

Hur många dopingprov lämnar yppersta eliten under ett år ? i snitt 20-30 ?
Baserat på detta, med ett underlag på 50000 prover per år kanske det går att dra ordentliga slutsatser.
Visst, men runt 2010 infördes det riktiga blodpasset. Fuskare anpassar sig.
Citera
2018-02-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Ditt resonemang bygger på att det är en OS-åkare. Källa på det?

"Enligt tidningen Expressen uppger SVT:s reporter Magnus Svenungsson att det handlar om en manlig åkare, han pekas inte ut med namn i programmen, som är aktiv i landslaget i dag."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Onrr9A/forbundskapten-grip-efter-anklagelserna-olustig-situation

"det handlar om en OS-aktuell åkare men att man inte kan nämna det eftersom att det vore för enkelt att lista ut vem det handlar om."
(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod

Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag skulle nog lugna mig lite med att peka ut en åkare så hårt.
Jag skrev att Hellner är det mest troliga alternativet.
Citera
2018-02-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
För vi svenskar har patent på moral: En Socialdemokratisk devis!
Självklart finns det dopad svenskar!
Inte som står på startlinjen i Pyongyang,ledsen om jag gör dig besviken.
Citera
2018-02-06, 19:27
Medlem
Tyvärr skadar bara den här ryktesspridningen en fin sport ännu hårdare. Kommer man inte med mera klarhet än så här ska man bara hålla käften!
Citera
2018-02-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
http://idrottsmedicinsyd.se/effekter-av-hoghojds-traning-fakta-eller-myt/

Jag litar mer på riktiga uttalanden än dina, och det verkar inte finnas något konkret som stödjer att höghöjdstärning ger effekt. Och vi kan även utesluta uttorkning. Då återstår doping helt enkelt.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25545030/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25252093/

Två länkar med speciell relevans för blodpass.
Citera
2018-02-06, 19:51
Medlem
Tycks vara Aco

https://www.expressen.se/sport/os-2018/ikonen-tradde-fram-efter-granskningen/
Citera
2018-02-06, 20:27
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Tycks vara Aco

https://www.expressen.se/sport/os-2018/ikonen-tradde-fram-efter-granskningen/

Det var ju den första granskningen som UG gjorde för ett antal år sen, då blev ju både Lars Håland och ACO utpekad.Denna granskning som är helt ny handlar om en annan person som är dopad.
Citera
2018-02-06, 20:29
Medlem
ziracorns avatar
Största "skandalen" är att Sergej Ustiugov inte ens får vara med och tävla. På vilka grunder?
Har inte varit dopad, bara avstängd - återigen, på vilka grunder!? Då kan man ju stänga av Björn Dahlie, Gunde Svan, Oddvar Brå och resten oxå....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in