Noterar att Hellner idag uttalat sig till Aftonbladet.
"Marcus Hellner känner dock att uppgifterna påverkar honom.
– Det stör lite grand, det gör det ju. Jag tror att jag kommer att komma över det, men det är tråkigt. Jag har inte riktigt förstått allting, det känns väldigt rörigt. Anklagar det någon eller inte, eller vad är det som händer?, säger han.
Ni är inte så många i landslaget, känner man sig utpekad?
– Det känns inte som att det är mig de pekar ut. Det är min känsla och jag tror inte det heller. Men det är klart att det är mycket känslor, utan att säga för mycket. "
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/1kO5lQ/vet-att-jag-har-rent-mjol-i-min-pase
Hur tolkar ni hans uttalande?
Kan själv tycka att det är märkligt när han säger att han
inte tror att det är honom UG syftar på om mannen som till 99,99% chans är dopad.
Hellner påstår dessutom inte heller att han är ren, till skillnad från Halfvarsson.
Så säger Halfvarsson:
"Hur mycket stör det här inför OS?
– Mig stör det ingenting. Jag vet att jag har rent mjöl i min påse. Det stör nog mer dem som skulle vara skyldig"