2018-02-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Bra och kort sammanfattning: https://www.youtube.com/watch?v=nDixoT8GhMo

Det verkar som att rothchilds gör vad de kan för att sälja av tillgångar. Kan det möjligen ha och göra med att de är involverade i handel med människor eller diverse mer eller mindre sjuka lekar där människor används.

Trump har pratat mycket om människohandel och att de skall slå ner hårt mot det, i januari kom lagstiftningen där det är ok att konfiskera tillgångar om man varit involverad i sådant. Är den så kallade "Black Forest" verkligen en skog där man jagat människor i så förstår jag att de bitit på naglarna..

4 Clinton assets neutralized. Patriots safe. Marines are watching. Rise up and believe. Light that feeds dark.
Citera
2018-02-06, 14:54
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Innebörden av memot mörkas av sionistvänliga MSM, så att världens befolkning är ointresserade handlar snarare om att man är ännu icke upplyst och därmed okunnig om tex Deep State.

Snake Plisken har en agenda tror jag, men du är nog faktiskt bara pantad.

Så jag är pantad för att inte tror på er konspirationsteori? Som är helt ovederlagd utanför era fantasier? Ohwell...

Citat:
Jag ser fram emot framläggandet av dina bevis.

I ekonomisk teori som förklarar skeendet på börserna just nu? Säger som ni foliehattar brukar säga; googla.

Men har annars redan förklarat det som alla andra av världens nationalekonomer sitter hela dagarna och förklarar just nu; stimulanser från föregående lågkonjunktur > i det närmaste överhettad ekonomi med låg arbetslöshet > arbetskraftsbrist > ökade reallöner > tendenser till ökad inflation > ökande räntor > dyrare att låna pengar att spekulera för > försäljning av placeringar/skifta till säkrare placeringar och inhämtande av vinst > fallande börser.

Börsen är cyklisk och vi närmar oss nu nedgång efter närmare 9 år av uppgång.

Men ändå tror du att det är ett sketet memo som är hela orsaken? Och jag är den pantade?
Citera
2018-02-06, 15:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl

Och nu är vi vid ett läge att jag skulle kunna bevisa just detta, med stöd av 100 års ekonomisk forskning och aktuell makro-data. Alltså varför börserna faller i Usa (och därmed i resten av världen). Inga nationalekonomer är speciellt förvånade.

Citat:
I ekonomisk teori som förklarar skeendet på börserna just nu? Säger som ni foliehattar brukar säga; googla.

Men har annars redan förklarat det som alla andra av världens nationalekonomer sitter hela dagarna och förklarar just nu; stimulanser från föregående lågkonjunktur > i det närmaste överhettad ekonomi med låg arbetslöshet > arbetskraftsbrist > ökade reallöner > tendenser till ökad inflation > ökande räntor > dyrare att låna pengar att spekulera för > försäljning av placeringar/skifta till säkrare placeringar och inhämtande av vinst > fallande börser.

Börsen är cyklisk och vi närmar oss nu nedgång efter närmare 9 år av uppgång.

Men ändå tror du att det är ett sketet memo som är hela orsaken? Och jag är den pantade?

Bevis? Du är sannerligen inte vassaste kniven i lådan.

Att du benämner memot som sketet visar att du antingen inte läst det eller inte förstått vad du läst. Vilket är det?
Citera
2018-02-06, 15:24
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Bevis? Du är sannerligen inte vassaste kniven i lådan.

Att du benämner memot som sketet visar att du antingen inte läst det eller inte förstått vad du läst. Vilket är det?

Precis, skrev att jag skulle kunna, skrev inte att skulle göra. Gav dig en sammanfattning och skrev som ni här brukar skriva; googla. Det är inget spektakulärt med nuvarande utveckling.
Citera
2018-02-06, 15:31
Medlem
Citat:
Precis, skrev att jag skulle kunna, skrev inte att skulle göra. Gav dig en sammanfattning och skrev som ni här brukar skriva; googla. Det är inget spektakulärt med nuvarande utveckling.

Håller med. Verkar som att vissa här tror att nästan allt som händer i världen beror på Trumps utrensning av deep state. Jag tror själv att vissa saker kan förklaras med hjälp av Q's kryptiska meddelande, medan andra saker händer av andra orsaker.

Det hjälper ingen att försöka förklara precis allt med hjälp av Q, det gör bara det verkar som att Q har fel ibland och blir mindre trovärdig.
Citera
2018-02-06, 15:45
Medlem
Citat:
Tror det är dödsstraff på högförräderi så det säger en del
Citera
2018-02-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Rotschild sålde aktierna i Apache i Q4 2017, det står i första meningen i din egen länk... Memot kom långt senare och Q kom ännu senare med en kommentar om vad han lyckats läsa i nyhetsflödet.. sicken spåman...

Jag fick uppfattningen av att det tillkännagavs nyligen. Poängen är att rödsköldarna likviderar aktier och fastighet(er), och även Soros har säkrat sina pengar i Open society. De som utpekas som huvudaktörer i konspirationen har blivit osynliga och/eller börjar flytta pengar.Det här är fan den bästa underhållning man kan tänka sig, och framtiden får utvisa vad som är vad. Men, som sagt, det är fan rätt besvärligt att försöka framställa Trump som problemet.
Citera
2018-02-06, 17:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Så ett pressmeddelande skrivet på Tyska där säljaren inte omnämns med namn och som inte resulterar i några nyhetsnotiser på Engelska, utan sammantaget endast TRE(!!!) Österrikiska dito tycker du är bevis? Hur har källartrollet kommit över informationen? Är han tyskspråkig eller? Du får stoppa mig om jag har fel men din tes är alltså att det sitter ett ensamt källartroll någonstans i USA och hittar på, BLAND ANNAT, att FBI är fullt av korrupta skurkar och att det pågår massiv korruption och upprensning sen några månader senare så kommer ett memo som bevisar det. Han sitter även och bevakar Österrikiska nyhetssidor efter markaffärer och droppar det flera dagar innan övrig press, han är även tyskspråkig med andra ord. Kan vi enas om det ovan så kan vi sakta men säkert bygga på listan och försöka pinpointa exakt vilken profil ditt källartroll har?

Du duckar Schiff noterar jag, var orden "leaker" och "NAT SEC" för diffusa?

Du duckar även frågan om den Sokratiska metodens giltighet. När den används är det SLUTSATSEN som är det intressanta, eftersom den gång på gång visar sig rimlig, med det vi känner till, så återstår alltså att du inte tillkännager den Sokratiska metoden något värde och att det i förlängningen gör att allt som kommer ur den kan förkastas på grund av metodval. Detta är ett vetenskapligt SKÄMT. Jag har bjudit in dig att hitta något annat svar på det som Q skriver än det som presenterats och sen låta oss peer-reviewa det här i tråden men det vägrar du.

Att uppgiften om köpet gjorts offentlig ser jag som en möjlig källa för exempelvis en rysk eller nordkoreansk trollfabrik - absolut! Det är ett område lika stort som Manhattan så bara att det varit ute till salu lär ha orsakat en hel del skvaller "i korridorerna" även om det inte annoterats ut på blocket direkt... Att Q skulle vara en ensam kille i mammas källare har jag svårt att tro med tanke på mängden inlägg han producerar - så den halmdockan kan du behålla.

Jag duckar ingenting men jag har inte hunnit titta på det skriver om - inte ens hunnit läsa ditt inlägg om det utan svarade endast på din kommentarer om det jag skrev.. Jag får återkomma om du finner det viktigt - du kan ju slänga iväg ett PM om du tycker jag är för långsam men idag lär det inte hinnas med tyärrr.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-06 kl. 18:31.
Citera
2018-02-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Jag fick uppfattningen av att det tillkännagavs nyligen. Poängen är att rödsköldarna likviderar aktier och fastighet(er), och även Soros har säkrat sina pengar i Open society. De som utpekas som huvudaktörer i konspirationen har blivit osynliga och/eller börjar flytta pengar.Det här är fan den bästa underhållning man kan tänka sig, och framtiden får utvisa vad som är vad. Men, som sagt, det är fan rätt besvärligt att försöka framställa Trump som problemet.

Sitter inte Soros i fängelse på Guantanamo?
Citera
2018-02-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Sitter inte Soros i fängelse på Guantanamo?

Jag frågade detta för någon vecka sedan men tydligen har ingen sagt/trott på detta.

I själva verket försökte jag ifrågasätta detta för någon månad sedan. Folk här försökte försvara hur massmedia inte skrev om att Soros m.f satt i fängelse. Att den faktiska förklaringen var att det inte ens var sant ser jag som ett stort "fuck you" till dessa knäppgökar.

Jag har verkligen lärt mig att inte tro på alla förklaringar om vad Q säger.
Citera
2018-02-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Jag frågade detta för någon vecka sedan men tydligen har ingen sagt/trott på detta.

I själva verket försökte jag ifrågasätta detta för någon månad sedan. Folk här försökte försvara hur massmedia inte skrev om att Soros m.f satt i fängelse. Att den faktiska förklaringen var att det inte ens var sant ser jag som ett stort "fuck you" till dessa knäppgökar.

Jag har verkligen lärt mig att inte tro på alla förklaringar om vad Q säger.

Hur går det med fotbojorna på Hillary Clinton och John McCain?
Citera
2018-02-06, 19:02
Avslutad
Inte för o va horunge utan en ärlig fråga - är det någon aom skriver i den här tråden som inte tar droger eller blir medicinerad? Ja - att ta droger lite ibland räknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in