Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Fast det är fortfarande billigare än en potentiell resa genom det juridiska systemet, du får inte glömma att jänkare älskar att stämma och få snabba pengar.
Det jag visade på är att vi inte kan utgå från att det handlar om flyktingar som flyr från USA
Givetvis kan man inte utgå från det. Det försöker jag inte påskina heller, bara noterar att det varit ett gäng returer nu. Däremot är din teori om rädsla för stämningar ännu mer verklighetsfrämmande. Givetvis har flygbolagen på fötterna i avtalen så de kan neka folk passage och även flyga till närmaste flygplats eller destination för att eskortera passagerare som misskött sig eller "hamnat fel", för hemresa med annat flyg. Det görs och har gjorts hela tiden.
Hur passagerare lyckas hamna på fel flyg nu för tiden förstår jag inte. När man läser på pilotforum så menar de på att det inte ska gå. Officiella förklaringen på Teigens flyg t Tokyo är ju att det var 2 bröder med mycket lika namn som skulle med 2 olika bolag t samma destination, och ena bolaget hyrde dessutom in sig på det andras plan just den färden. Men ena brodern skulle med ett annat plan. Du hör ju själv bad som krävdes för att detta skulle hända. Man misstänker att bröderna utnyttjat detta för att försöka hamna på samma flyg ändå.
Nu har det hänt (påstås det iaf) 10 ggr på 3.5 veckor.