2018-01-18, 11:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Kollar man inte biljetter vid gaten i USA?

Stress och inkompetent är väl inte direkt ovanliga i USA?

Stress skulle jag luta mig mest dock då jag inte vill tänka tanken att de låter totala idioter sköta det jobbet.

Fel flyg kan ju även vara ett kodord för att passagerarens biljett har löpt ut och en högre betalande kund står i gaten, men även det är i mitt tycke lika osannolikt som att folk skulle fly från att bli kallade lögnare och att någon skulle skriva anonymt om att de kanske har svar på en öppen fråga
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-01-18 kl. 11:36.
Citera
2018-01-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på att flygbolagen slänger ut småbarn för att en rik man vill flyga med bolaget så kan vi nog inte tänka helt logiskt när vi tänker amerika flygbolag.

Jag tror nog att de hellre vänder än att en passagerare riskerar att orsaka skada i form av stämningar eller dylikt. För om du vänder pga en passagerare så blir de övriga resenärerna sura på honom medan om man inte vänder så kan man hamna i trubbel med den enskilda passageraren.

Jag kan även tänka mig att det kan röra säkerhetsåtgärder där de måste vända utifall att något skulle hända osv

Det är en jäkla skillnad på att kasta ut enskilda passagerare pga överbokning och flyga som vanligt, jämfört med att vända efter flera timmar, behöva dumpa bränsle för landning, troligen byta crew pga fackliga regler och generellt förlora 100-tusentals kr på en redan hårt ansatt marknad med minimala marginaler. Bara för att behöva flyga om samma rutt ändå.

Förstår du inte detta utan att ngn påpekar det så kan man nog ignorera vad du har att säga i övrigt.
Jag tror dock att du bara var lite väl snabb på att kunna avfärda en annan användare för att passa din bekväma världsbild.
Citera
2018-01-18, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Ytterligare ett plan som fick vända mitt i en långflygning. http://www.puppetstringnews.com/blog/all-planes-being-turned-around-are-international-flights-out-of-us-have-been-about-10-in-one-month

Enligt bloggaren är det tio stycken nu. Som Snakeplissken förtjänstfullt visade i sin grävning är detta väldigt ovanligt. Snakeplisskens samtliga exempel visade att det vanligaste är att man vänder strax efter start, eller medan man fortfarande stiger. Dessutom anges säkerhetsskäl, inte att man har fel passagerare ombord.

Om det ligger något i detta får vi förmodligen aldrig veta, men det är en intressant detalj, som kanske antyder att folk försöker fly arresteringar de vet ska komma.

Då läser du väldigt illa. Jag visade tvärtom en massa exempel på endast några få dagar där flygplan vänt såväl efter kort som efter många timmar långa flygningar. ( 65 minuter, 40 minuter, 90 minuter, 135 minuter, 90 minuter och 45 min user efter avgång).
Orsakerna till att man vänder är förstås oftast säkerhetsskäl - vilket även fel passagerare kan utgöra.

Sen undrar jag förstås främst vilka dessa 10 flygplan är som du antyder skulle fått vända tillbaks pga fel passagerare? Exemplet du länkar till är fortfarande Chrissy Teigens flygplan och ingen har kunnat visa ett enda annat flygplan under perioden som fått vända pga fel passagerare..
Citera
2018-01-18, 14:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det är en jäkla skillnad på att kasta ut enskilda passagerare pga överbokning och flyga som vanligt, jämfört med att vända efter flera timmar, behöva dumpa bränsle för landning, troligen byta crew pga fackliga regler och generellt förlora 100-tusentals kr på en redan hårt ansatt marknad med minimala marginaler. Bara för att behöva flyga om samma rutt ändå.

Förstår du inte detta utan att ngn påpekar det så kan man nog ignorera vad du har att säga i övrigt.
Jag tror dock att du bara var lite väl snabb på att kunna avfärda en annan användare för att passa din bekväma världsbild.

Fast det är fortfarande billigare än en potentiell resa genom det juridiska systemet, du får inte glömma att jänkare älskar att stämma och få snabba pengar.

Det jag visade på är att vi inte kan utgå från att det handlar om flyktingar som flyr från USA
Citera
2018-01-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är fortfarande billigare än en potentiell resa genom det juridiska systemet, du får inte glömma att jänkare älskar att stämma och få snabba pengar.

Det jag visade på är att vi inte kan utgå från att det handlar om flyktingar som flyr från USA

Givetvis kan man inte utgå från det. Det försöker jag inte påskina heller, bara noterar att det varit ett gäng returer nu. Däremot är din teori om rädsla för stämningar ännu mer verklighetsfrämmande. Givetvis har flygbolagen på fötterna i avtalen så de kan neka folk passage och även flyga till närmaste flygplats eller destination för att eskortera passagerare som misskött sig eller "hamnat fel", för hemresa med annat flyg. Det görs och har gjorts hela tiden.

Hur passagerare lyckas hamna på fel flyg nu för tiden förstår jag inte. När man läser på pilotforum så menar de på att det inte ska gå. Officiella förklaringen på Teigens flyg t Tokyo är ju att det var 2 bröder med mycket lika namn som skulle med 2 olika bolag t samma destination, och ena bolaget hyrde dessutom in sig på det andras plan just den färden. Men ena brodern skulle med ett annat plan. Du hör ju själv bad som krävdes för att detta skulle hända. Man misstänker att bröderna utnyttjat detta för att försöka hamna på samma flyg ändå.

Nu har det hänt (påstås det iaf) 10 ggr på 3.5 veckor.
Citera
2018-01-18, 15:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Givetvis kan man inte utgå från det. Det försöker jag inte påskina heller, bara noterar att det varit ett gäng returer nu. Däremot är din teori om rädsla för stämningar ännu mer verklighetsfrämmande. Givetvis har flygbolagen på fötterna i avtalen så de kan neka folk passage och även flyga till närmaste flygplats eller destination för att eskortera passagerare som misskött sig eller "hamnat fel", för hemresa med annat flyg. Det görs och har gjorts hela tiden.

Hur passagerare lyckas hamna på fel flyg nu för tiden förstår jag inte. När man läser på pilotforum så menar de på att det inte ska gå. Officiella förklaringen på Teigens flyg t Tokyo är ju att det var 2 bröder med mycket lika namn som skulle med 2 olika bolag t samma destination, och ena bolaget hyrde dessutom in sig på det andras plan just den färden. Men ena brodern skulle med ett annat plan. Du hör ju själv bad som krävdes för att detta skulle hända.

Det är väl fortfarande den mänskliga faktorn som vi måste räkna in och inte robotar som läser av allt, för om det vore automatiserat så skulle det vara betydligt svårare att göra fel men om det fortfarande sköts manuellt så kan saker gå fel beroende på delvis gaten men även på passageraren där okunskap och stress är viktiga faktorer.
Citera
2018-01-18, 15:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur passagerare lyckas hamna på fel flyg nu för tiden förstår jag inte. När man läser på pilotforum så menar de på att det inte ska gå. Officiella förklaringen på Teigens flyg t Tokyo är ju att det var 2 bröder med mycket lika namn som skulle med 2 olika bolag t samma destination, och ena bolaget hyrde dessutom in sig på det andras plan just den färden. Men ena brodern skulle med ett annat plan. Du hör ju själv bad som krävdes för att detta skulle hända. Man misstänker att bröderna utnyttjat detta för att försöka hamna på samma flyg ändå.

Kan du visa ette enda exempel på en retur pga fel/för många passagerare de senaste veckorna utöver Chrissy Teigens flygplan? Kan du lista dessa påstådda 10 returer?
Citera
2018-01-18, 18:08
Medlem
Har följt den här tråden ett tag nu - är det inte dags att det faktiskt händer något snart?

Någon som kan delge något konkret som faktiskt slagit in?

Mvh
Citera
2018-01-18, 18:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock-n-Rolf
Har följt den här tråden ett tag nu - är det inte dags att det faktiskt händer något snart?

Mvh

Det enda konkreta som slagit in är väl skeptikernas skrämmande träffsäkra förutsägelser om att inga av Q’s ”förutsägelser” har verkställts och att de troende ändå inte tappat hoppet utan bara skjutit upp tidsramarna..
Citera
2018-01-18, 18:27
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock-n-Rolf

Mvh

Samma här. Intresserad från början men skiter nu nästan helt i det. Som sagt, tidsramarna skjuts längre och längre fram, samma som med Podesta och pizzagate. Snark.
Citera
2018-01-18, 19:49
Medlem
BushwickBills avatar
Vad menar ni att det finns för tidsramar och vad ska hända inom den ramen?
Citera
2018-01-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det enda konkreta som slagit in är väl skeptikernas skrämmande träffsäkra förutsägelser om att inga av Q’s ”förutsägelser” har verkställts och att de troende ändå inte tappat hoppet utan bara skjutit upp tidsramarna..

Okej, tack för det. Då överväger jag att lämna tråden. Till allas förtret förstår jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in