Frågan är om de trivs i Sverige? Många som samlar pengar gör det för lyxigt boende på varmare ställen. Så det är därför jag gräver i ordet Othem som tycks ha någon slags betydelse på kurdiska och turkiska. Se mina inlägg ovan. Någonstans kanske det förberetts för hotellkomplex? För något strävar de ju efter. Kan någon komma upp med någon idé om ordet Othem?
Fet är inte bara betalning med svarta pengar mellan Akilov och advokat Nûjen, det bör finnas andra kopplingar. Gräva!
VDG SÄPO så är de riktiga sopor som inte lyckades hålla i Akilov lite längre så man kunnat stoppa dådet.
Helt förkastligt. Samtidigt väldigt märkligt att de inte ens haft Nujens inne på förhör! WTF?
Kan vi nog inte veta om dem haft! I fup e väl bara de som åklagare vill lägga fram som behövs för o bevisa brotten. Kan finnas massa matrial i ”slasken” som de heter nujens kan va förhörda men inge som behövs för bevis. Riktigt?
Kan vi nog inte veta om dem haft! I fup e väl bara de som åklagare vill lägga fram som behövs för o bevisa brotten. Kan finnas massa matrial i ”slasken” som de heter nujens kan va förhörda men inge som behövs för bevis. Riktigt?
Helt rätt, de kan ha föhörts och fått nöjaktig förklaring om svartjobb. Som isåfall skall skickas iväg för ev. utredning skattebrott. Özz hoppas att de ska klara sig från sådan utredning. Därför han vägrar svara. Därför han sitter i en double-whammy. Säger inget = i allmänhetens ögon terroriststödjare. Säger det var svartjobb = rökt hos allmänheten.
Jag är lite nyfiken på hur kurder i allmänhet ser på att Özz och hans familj / klan har betalt pengar till en Islamistisk terrorist. Har vi några kurder i tråden, eller andra med teorier kring detta?
Kurderna strider mot islamister i alla vädersträck för ”sitt land”, bombade och jagade av allt från turkar till annat och så går Nujens och betalar svarta pengar till en terrorist med fel religion.
Kurder har ju en ganska stor hedersproblematik kring sig, är det inte hela historien ganska så ohedrande för Nujen-familjen? Eller är det bara kvinnor som tittar på fel kille som får flyga från balkong?
Eller kan en kurdisk komiker skämta bort sånt? Eller är problemet större än den nuvarande medie- och skatteproblematiken?
Men vad i all sin dar säger du?!
Özz Nujen har ju i intervju dyrt och heligt försäkrat att ingen av familjen hörts av vare sig Polisen eller Säpo. Skall vi inte kunna lita på muntliga uppgifter från en av Sveriges allra mest folkkära personer, tillika en högt betald komiker?
Svarar själv: NEJ!
(Orkar inte leta upp intervjun, men den finns i tråden.)
Kanske läge för Anne Ramberg på Advokatsamfundet
att dela ut en böter eller utesluta Debbie, kan det bli
mer oetiskt än att anlita en blivande terrorist utan papper
för att göra ett svartjobb på en fastighet.
Svårt att komma runt detta för henne.
Tror ni Debbie frågade terroristen om han hade F-skattsedel
Tack för länken!
På mindre än 10 minuter får familjen Nujen och inte minst då "komikern" Özz med tanke på hans dubbelmoral, veta vad de är värda:
Vårt förakt punkt
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men vad i all sin dar säger du?!
Özz Nujen har ju i intervju dyrt och heligt försäkrat att ingen av familjen hörts av vare sig Polisen eller Säpo. Skall vi inte kunna lita på muntliga uppgifter från en av Sveriges allra mest folkkära personer, tillika en högt betald komiker?
Svarar själv: NEJ!
(Orkar inte leta upp intervjun, men den finns i tråden.)
Såvitt allmänheten vet är ingen åklagare inblandad i något som har med överföringarna till Akilov att göra.
Jag tror Debbie och Rickard vet mer än deras tystnad säger. Fortsätt gräva. Under spoilern: kopia/del av mitt tidigare inlägg med frågeställningar för den som är intresserad av att gräva vidare.
Ställ alla frågor du kan tänka dig, fråga dig sen hur du får tag i svaren.
Kan man skicka brev till någon lämplig? Vad mer kan man göra? Kräva att Polis/SÄPO agerar? Vad? Hur?
Frågor som är viktiga i nuläget:
* Vem var Akilovs migrationsjurist /asylrättsadvokat och har Debbie varit inblandad i kontakterna?
-- hur tar man reda på detta?
--- ring, sök, gräv!
* Går det verkligen rent juridiskt att komma ifrån ansvar, om man som ägare av fastigheterna överlåter åt en nära släkting att sköta de svarta affärerna?
-- hur tar man reda på detta?
--- ring, sök, gräv!
Enoch.Thulin skrev: Som ägare räknas man som ansvarig byggherre, fram tills man skrivit ett (vitt) avtal med någon annan som sköter byggandet. Om jag plockar hem några polacker som byter takpannor utan godkänd skyddsutrustning till exempel, så är det jag som husägare som får böter. Om jag däremot lägger ut arbetet på PEAB (vitt), så är det dom som ryker ifall det finns brister.
* Hur många fler stod på avlöning hos Nujens? Där är det totalstopp för gemene man. Bankuppgifter är privata.
* Vad fick Akilov egentligen betalt +85 000 kr för att göra under 6 veckor på Gotland? Summan blir lika dyr som om du betalar svenska hantverkare vitt, efter skatt. Nåt stämmer inte.
I förhör berättar Akilov att han förfalskat handlingar åt folk. Hänger det här ihop? Se till att alla svartarbetare såg "rena" ut på ytan?
Uträkning av 85 400 kr för 6 veckors arbete, 6 dagar i veckan, 12 timmar om dagen blir 200 kr (rent) i timmen (motsv 300 kr vitt i timmen, före skatt)
Räknar man på en 40 h arbetsvecka x 6 veckor blir timlönen istället 356 kr.