Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-06, 11:10
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Radio Bubb.la analyserar Nujens udda val av hantverkare samt okonventionella krishantering:

https://soundcloud.com/nyhetsbubbla/rakhmat-akilov-arbetade-2015?in=nyhetsbubbla/sets/rb-2018-02-01
Intressant; men egentligen inget nytt. Tyvärr. Verkar gå i stå lite just nu. Väntar ivrigt på att någon på Gotland träder fram, eller att det framkommer mer om svartarbete (eller annat) från Nujens.
Citera
2018-02-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Kanske läge för Anne Ramberg på Advokatsamfundet
att dela ut en böter eller utesluta Debbie
, kan det bli
mer oetiskt än att anlita en blivande terrorist utan papper
för att göra ett svartjobb på en fastighet.

Svårt att komma runt detta för henne.

Tror ni Debbie frågade terroristen om han hade F-skattsedel

Jag är tveksam.
Anne Ramberg lär inte göra ett dugg om inte skandalen med asyladvokaten Debbie Nujens gynnande av en framtida terrorist får större spridning i MSM och i folks medvetande. Att Anne Ramberg i nuläget skulle välja att offentligt kasta asyladvokaten under bussen, det kommer inte att ske. Inte i nuläget.

Det kommer därför till stor del an på oss, att vi gör allt vi kan för att sprida ordet. Informera Turkiet om att en kurdklan i Sverige, The Nujens, har finansierat en uzbekisk islamist. Informera belgisk press om att den belgiska medborgare som dödades på Drottninggatan, dödades av en terrorist finansierad av en svensk asyladvokat, Debbie Nujen. Informera brittisk tabloidpress om att den brittiske familjefadern som dödades på Drottninggatan, dog pga av att Akilov kunde hålla sig ekonomiskt flytande genom familjen Nujens märkliga mecenatverksamhet i e ge svarta pengar till terroristen Akilov.
Citera
2018-02-06, 11:50
Medlem
Många saker framstår som mystiska i denna affär, inte minst hur det kunnat komma sig att polisen agerat som den gjort.

Den finansiella utredningen av Akilov’s ekonomi som presenterats i FUP visar att han erhållit betydande belopp från familjen Nujen. De flesta anser nog att detta borde föranlett polisen att undersöka saken vidare men efter vad som är känt hände ingenting:
"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.”
(Özz talar ut i DN)

Varför agerar polisen på detta sätt?
- Har högste chefen, Dan Eliasson, beordrat att locket ska läggas på pga rädsla för att det ska framkomma detaljer som gör att han riskerar utsätta sig själv för kräkattacker om det senare visar sig att hans politiska motståndare tillåts diskutera saken i TV?
- Har underordnade chefer av omsorg mot arbetsmiljön lagt locket på pga farhågor om att DE när han får veta vad som hänt kommer gå runt och kaskadkräkas på arbetsplatsen?
- Har polisen blivit utsatt för hot, ”snokar ni vidare i det här så gör jag slarvsylta av er”?
- Är syftet med polisens underlåtenhet att kasta samhället in i kaos. Som det nu ser ut råder inte likhet inför lagen, de flesta andra skulle blivit utredda vid liknade omständigheter. Dessutom sprids en bild av att svarta betalningar är något som myndigheter blundar för, vilket underminerar skattemoralen generellt. Sammantaget med medias tystnad kan detta leda till att det samhälle vi är vana vid snabbt omvandlas till ett maffiastyrt dito.
-???
Citera
2018-02-06, 12:00
Medlem
Här kan man läsa vad "supertalangen" tillika svågern till Özz Nujen, alltså Rickard (Richard) Damm på Telia, i ett öppet brev till ledningen för Ericsson skriver i nov 2016: https://www.linkedin.com/pulse/open-letter-new-leadership-ericsson-rickard-damm

Idag sitter Rickard Damm och undrar hur i h-e det kunde gå så illa, så att han mindre än 1½ år senare skulle vara en av Sveriges mest eftersökta personer -och då talar vi inte om några glassiga jobberbjudanden till honom..
Han och frugan, asyladvokaten Debbie Nujen, sitter nu och trycker och hoppas att detta med betalningarna till Akilov skall blåsa över.
Skulle vara intressant att se hur ett Telia-brev signerat Rickard Damm och ställt öppet till familjen Karimov i Uzbekistan skulle ha kunnat se ut. Erbjudanden om diskret intensivövervakning av medborgarna bör ju ha funnits med, eftersom det ju vid det här laget är klarlagt att Telia medverkade till. Mutorna är också klarlagda.

Marken börjar nu på allvar brännas under The Nujens. Vi vet att det finns gott om pengar i den Nujenska klanen och det finns realiserbara tillgångar i ett antal fastigheter. Men om familjen Nujen med svåger skulle vilja fly Sverige, vart skulle de i så fall kunna ta vägen? Jag listar här nedan namn på länder där familjen Nujen nog inte är välkomna (långtifrån komplett och helt utan rangordning):
Turkiet
Irak
Syrien
USA
Belgien
Storbritannien
Uzbekistan
Ryssland
"Kurdistan"
Citera
2018-02-06, 12:01
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Många saker framstår som mystiska i denna affär, inte minst hur det kunnat komma sig att polisen agerat som den gjort.

// ... lång text ... //
-???
Vi kan bara hoppas (och det gör jag verkligen!) att det framkommer mer specifikt vad som hänt. Att det är stiltje just nu, beror nog (läs: förhoppningsvis) på att utredande organ håller på och förbereder sig.

Nujen har ju de facto åkt dit och blivit upptaxerad på en miljon tidigare; så det är nog (lyckligtvis) inte så att han är säkrad av "högre makter".

Men; vad som är lite mer viktigt i saken just nu; är att det inte glöms bort av allmänheten. Nujen själv försöker på fejjan och twitter febrilt att få bort (läs: få ner i flödet) alla kritiserande kommentarer om den här affären. Så länge som folk fortsätter kommentera i alla hans möjliga kommentarsfält, lika länge blir han påmind - och de som mot förmodan inte vetat om den här affären kan få lära sig vilken "fin" människa han och hans familj är.

Så, det är lite upp till Flashback att vara delaktiga i att det inte glöms bort. Både här och på sociala medier.
Citera
2018-02-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Nåja, det viktiga för oss här på Flashback bör inte vara att familjen Nujen straffas rättsligt. Det ekonomiska brottet verkar inte vara så grovt, även om det utan tvekan är ett brott.

Det viktiga för oss på Flashback bör vara att Özz Nujen inte i fortsättningen kommer undan med att tjäna pengar på att tala illa om Sverige och svenskarna och bli applåderad av MSM för att han gör det.

Vi har olika uppfattning. Jag är endast intresserad av att dessa skattesmitande fifflare får en rättslig omgång. Sen kommer det du tycker är viktigare, på köpet!

Jag vill se likhet inför lagen.

Brotten är allvarliga och borde ge fängelse. Det handlar om bokföringsbrott och skattebrottet, där en advokat inte redovisat pengar, som det visade sig ha överförts i strid med penningtvättslagen, till en terrorist som senare mördade 5 personer och skadade många fler. Summan 85.000 kronor är dubbla beloppet för var gränsen går för att vara grovt beträffade dessa brott, också i de fall när det inte handlar om terorism.
Senast redigerad av Vresrosen 2018-02-06 kl. 12:59.
Citera
2018-02-06, 12:31
Medlem
carambolls avatar
Såg att någon tidigare i tråden påstår att Akilov är shiamuslim. Det är såklart fel.

Akilov = Sunni

De flesta kurder (ca 75 procent enligt bla Wikipedia) = Sunni

Nujens (vad jag hört) = Sunni

ISIS = Sunni

Inte en shia så långt ögat når.

Edit:felskrivning
Citera
2018-02-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag är lite nyfiken på hur kurder i allmänhet ser på att Özz och hans familj / klan har betalt pengar till en Islamistisk terrorist. Har vi några kurder i tråden, eller andra med teorier kring detta?

Kurderna strider mot islamister i alla vädersträck för ”sitt land”, bombade och jagade av allt från turkar till annat och så går Nujens och betalar svarta pengar till en terrorist med fel religion.

Kurder har ju en ganska stor hedersproblematik kring sig, är det inte hela historien ganska så ohedrande för Nujen-familjen? Eller är det bara kvinnor som tittar på fel kille som får flyga från balkong?

Eller kan en kurdisk komiker skämta bort sånt? Eller är problemet större än den nuvarande medie- och skatteproblematiken?
Det finns många kurder som stödjer IS. En hel del IS krigare är också kurder, men kurder i allmänhet stödjer förhoppningsvis inte IS, och deras engagemang MOT IS grundar sig nog mera på att IS hotar (hotade) deras etninska stamområden, och ekonomiska intressen.
Detta gäller i synnerhet kurderna i Irak. Turkkurdernas stamområden var aldrig hotade.
Det ideologiska motståndet mot IS är nog åtminstone inte större bland kurder än bland sunnimuslimer generellt.
Senast redigerad av gida 2018-02-06 kl. 12:48.
Citera
2018-02-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag är lite nyfiken på hur kurder i allmänhet ser på att Özz och hans familj / klan har betalt pengar till en Islamistisk terrorist. Har vi några kurder i tråden, eller andra med teorier kring detta?

Kurderna strider mot islamister i alla vädersträck för ”sitt land”, bombade och jagade av allt från turkar till annat och så går Nujens och betalar svarta pengar till en terrorist med fel religion.

Kurder har ju en ganska stor hedersproblematik kring sig, är det inte hela historien ganska så ohedrande för Nujen-familjen? Eller är det bara kvinnor som tittar på fel kille som får flyga från balkong?

Eller kan en kurdisk komiker skämta bort sånt? Eller är problemet större än den nuvarande medie- och skatteproblematiken?

Jag tror inte längre på att det finns ideologi bakom islam, kurdisk kultur och allt annat som sminkar en gris.

All ideologi som försvarar krig i olika regioner handlar bara om hat och avundsjuka, och de starkaste männens rätt att bestämma och äga och kontrollera allt som ger klanen mer pengar och resurser.

Hederskultur handlar om primitiva hanar som ska kontrollera kvinnor och ordet kultur är bara ett verktyg för för att förtrycka fruar och döttrar. Bara ett ord som ger tillstånd att begå vidriga gärningar mot kvinnor och barn där ute i förorten. Balkongflygningar är en anpassning till vårt rättssystem. En kurd eller muslims sätt att testa det perfekta brottet, där mord blir olycka eller självmord. Lite mer raffinerat än kniv.

Det handlar om att göra klanen stark och få så mycket tillgångar till klanen som möjligt, där kvinnor under kontrollerade former få lite jämlikhet om det gynnar klanen. Det vi ser i denna klan, är att bidrag är vanebildande, lätta och gratis pengar, också när de borde klara sig utan! Statens kassa är en frestelse, typ asylköret och andra gig för att bekämpa rasism med skoj, då pengar flyter in till klanen utan jobbiga kunder eller klienter som ställer krav på att få substans för betalt arbete.

Akilov och Nujen är bara två sidor av myntet. Den terror vi ser är ett hat mot de som äger något, och har bra liv, men inte delar med sig. Gärningsmännen motiverar sin gärningar med religion och kultur, för att inte framstå som misslyckade individer, eller bara avundsjuka och giriga.

Vi betalar genom bidragssystemen, länsad statskassa, för att få lugn och ro. Hitills har vi haft råd, men nu när inte hela tredje världen får komma hit, typ Akilov så borde vem som helst fatta hur farligt vi alla lever om inte alla invällare får det de kom hit för.
Citera
2018-02-06, 13:38
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Säg att det här är Özz.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7ld3PW/kand-artist-skickade-djavulssmiley--atalas
Citera
2018-02-06, 13:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Säg att det här är Özz.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7ld3PW/kand-artist-skickade-djavulssmiley--atalas
Njaee, inte ens med den bästa vilja i värden kan man väl klistra detta på Özz:
Citat:
En känd svensk artist med internationella framgångar
Citera
2018-02-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Njaee, inte ens med den bästa vilja i värden kan man väl klistra detta på Özz:
Är han inte typ stor i Kurdistan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera