2018-02-05, 00:14
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Tror inte man mördar Mohammed för att mördaren stulit på jobbet hahaha börjar bli lite tjatigt att läsa samma om o om igen att det skulle vara Mohammeds klasskamrats bror eller liknande förhållande m systern , psykfall på tillfälligt besök , någon ville skada familjen hårt o få bort dom från Linköping tyvärr blev det ett dubbelmord svårare än så är det nog inte
Där tror jag att du träffade huvudet på spiken!

En anekdot: jag hade en granne i Göteborg - med väpnat bankrån i Norge och tiotalet år bakom galler på meritlistan - som de gånger han besökte en specifik restaurang i Göteborg (ska ej nämna vilken) fick ett halv hekto hasch tryckt rätt i handen som gåva av restaurangägaren som gillade honom. Det kan tilläggas att han fick en väldigt exklusiv parfym också av restaurangägaren inköpt på flygresor: en liten dutt i nacken och den forna bankrånaren luktade gudomligt gott med god räckvidd hela dagen. Såna vänner ska man ha om man - dvs min granne - gillar röka från Libanon! Han och jag hade väldigt roligt ihop.
Senast redigerad av MossTrums 2018-02-05 kl. 00:29.
Citera
2018-02-05, 01:19
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruggetugge
Som vanligt är du ute och cyklar, bandidos styr inte linköping. Och braj från libanon finns knappt längre i Sverige, riktigt ovanligt.
Så om du är för lat/korkad för att ta reda på enkla fakta innan du skriver kan du väl hålla dig undan tråden?
Det är lite svårt att veta vilka som styr geografiskt var när det gäller mc-gängen för det växlar med tiden. Jag tror mig veta att Bandidos via Prospects på senaste åren gjort försök att styra i Linköping. Källan är Corren.

En anekdot: jag gick ofta på ett litet café på Hisingen i Göteborg där ägaren berättade för mig att HA en dag kommit in och sagt vilka banderoller han skulle ha hängande väggen. Det var bara ett fel: ägaren var ingift med den sicilianska maffian. HA hade klivit in på fel café och fick inget uträttat. Skål!
Citera
2018-02-05, 03:03
Medlem
Citat:
Tror inte man mördar Mohammed för att mördaren stulit på jobbet hahaha börjar bli lite tjatigt att läsa samma om o om igen att det skulle vara Mohammeds klasskamrats bror eller liknande förhållande m systern , psykfall på tillfälligt besök , någon ville skada familjen hårt o få bort dom från Linköping tyvärr blev det ett dubbelmord svårare än så är det nog inte

OK. Då kan vi andra lägga av.
Citera
2018-02-05, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Detta har GW påpekat också, dvs kopplingen till familjens affärer.

Det är det enda som jag anser är trovärdigt.

Nu har alla tänkbara motiv varit uppe på tapeten och jag är nog inne på samma spår som du.
Jag kan fortfarande inte frigöra mig från känslan av att familjen A döljer/inte vågar dela med sig av viktig information. 2004 var invandrade businessfamiljer från MENA-kulturer inte lika vanligt som idag. Vi måste komma ihåg att det kan inte ha varit helt enkelt för dem att etablera sig i vårt land med alla våra byråkratiska krav på affärsmässig transparens. Man har med sig affärsrutiner från den gamla kulturen, rutiner, som många gånger krockar med de bestämmelser vi har. Därför har jag tidigare funderat kring familjens belöningsutfästelse och antytt att det kan vara "en bekännelse under galgen".
Citera
2018-02-05, 12:58
Medlem
Självklart ska ingen lägga av men det är oftast samma spår hela tiden och man ska nog ta det här med att familjen blivit hotad både före och efter morden på allvar, knappast ett psykfall som ringer innan morden och hotar inte heller någons bror som är klasskamrat till Mohammed; är inte en vanlig utländsk familj det här utan en kriminell familj och som kriminell får man fiender
Citera
2018-02-05, 15:06
Medlem
Citat:
Självklart ska ingen lägga av men det är oftast samma spår hela tiden och man ska nog ta det här med att familjen blivit hotad både före och efter morden på allvar, knappast ett psykfall som ringer innan morden och hotar inte heller någons bror som är klasskamrat till Mohammed; är inte en vanlig utländsk familj det här utan en kriminell familj och som kriminell får man fiender

Frågan är: har man vänt på alla stenar eller har man tittat på stenarna och frågat om dom vill vända på sig?
Citera
2018-02-05, 16:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det är lite svårt att veta vilka som styr geografiskt var när det gäller mc-gängen för det växlar med tiden. Jag tror mig veta att Bandidos via Prospects på senaste åren gjort försök att styra i Linköping. Källan är Corren.

En anekdot: jag gick ofta på ett litet café på Hisingen i Göteborg där ägaren berättade för mig att HA en dag kommit in och sagt vilka banderoller han skulle ha hängande väggen. Det var bara ett fel: ägaren var ingift med den sicilianska maffian. HA hade klivit in på fel café och fick inget uträttat. Skål!

Haha, nån har nog skojat lite med dig. ’Banderoller’ jo tjena.
Citera
2018-02-05, 16:54
Medlem
Tompa-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
AL kunde inte identifiera GM.

Men sa inte AL ett namn?
Citera
2018-02-05, 17:28
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, nån har nog skojat lite med dig. ’Banderoller’ jo tjena.
Killen hade ett café med mackor, pytt i panna, stuvad svamp och lite sådant. Han sa att när HA kommer in och vill exponera sina grejer med HA-anknytning på ett café som redan har mc-stuk i inredningen, kan man generellt inte säga Nej. HA tar med tiden helt över det neutrala mc-caféet, som beskyddare och inkasserar pengar för att skydda dig. Vad är ditt val? Han hade den italienska maffian bakom sig genom sin fru och kunde skratta åt dem. MC-stuket på väggarna och underläggen på borden förblev mc-neutrala och han kunde fortsätta göra pengar på att kommunen placerade s.k. värstingar i hans kök.

Detta var i Göteborg år 2001 och du ska veta att det var revirstrider t.o.m. på allmänna badplaster.

Citat:
Det var vid 19-tiden som semesterfriden bröts abrupt bland hundratals kvarvarande badgäster på badstranden. Då började de båda gängen beskjuta varandra.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10219865.ab

Inte konstigt att de kriminella gängen som däribland HA ville lägga under sig ett litet mc-café på en undanskymd plats. Men mot den sicilianska maffian stod HA sig slätt, det var bara att vända i dörren.

edit: han hade faktiskt neutrala mc-banderoller på väggen och den stuvade svampen på mackorna smakade kanonbra
Senast redigerad av MossTrums 2018-02-05 kl. 17:32.
Citera
2018-02-05, 17:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Killen hade ett café med mackor, pytt i panna, stuvad svamp och lite sådant. Han sa att när HA kommer in och vill exponera sina grejer med HA-anknytning på ett café som redan har mc-stuk i inredningen, kan man generellt inte säga Nej. HA tar med tiden helt över det neutrala mc-caféet, som beskyddare och inkasserar pengar för att skydda dig. Vad är ditt val? Han hade den italienska maffian bakom sig genom sin fru och kunde skratta åt dem. MC-stuket på väggarna och underläggen på borden förblev mc-neutrala och han kunde fortsätta göra pengar på att kommunen placerade s.k. värstingar i hans kök.

Detta var i Göteborg år 2001 och du ska veta att det var revirstrider t.o.m. på allmänna badplaster.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10219865.ab

Inte konstigt att de kriminella gängen som däribland HA ville lägga under sig ett litet mc-café på en undanskymd plats. Men mot den sicilianska maffian stod HA sig slätt, det var bara att vända i dörren.

edit: han hade faktiskt neutrala mc-banderoller på väggen

Men sicilianska maffian i ryggen pga ingifte, hör du inte hur det låter? Skickade de upp några goons från Palermo då, så att detta stöd syntes? Eller visade han en lapp från Donen?
Citera
2018-02-05, 17:44
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men sicilianska maffian i ryggen pga ingifte, hör du inte hur det låter? Skickade de upp några goons från Palermo då, så att detta stöd syntes? Eller visade han en lapp från Donen?
Han var kort sagt gammal i gården och känd i Göteborgs mc-kretsar, de neutrala såväl som HA. Men ingen försökte med det han sa mig att HA gärna gör: de tar över och ändrar samtidigt inredningen efter sin HA-smak! Hur mycket hans sicilianska fru och deras semestrar på Sicilien spelade in vet jag faktiskt inte. Det är en bra anekdot i varje fall!
Citera
2018-02-05, 17:59
Medlem
MossTrumss avatar
Jag har fått ett privat meddelande som avsevärt vidgat min syn på den teori jag fantiserat ihop.

Om det handlat om att familjen A försökt etablera knark-försäljning i Linköping, via mellanhänder så klart, så kan ett mc-gäng som Bandidos ha "bötfällt" familjen A. Betala oss eller så händer det något!

Tack för det meddelandet! Så har jag inte tänkt men jag vet att det numer alltmer handlar om detta: GE OSS PENGAR!

edit: Lite svårt för familjen A att berätta för polisen att Bandidos "bötfällt" dem för knarkförsäljning
Senast redigerad av MossTrums 2018-02-05 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in