Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
Nu har ju FBI sagt att något liknande inte ens inträffat i USA, (vilket jag finner lite otroligt iofs...). Nu har ju någon sagt sig ha sett en man som stått och hängt på ett visst ställe flera gånger före mordet, om det var GM kan ju ingen veta. Jag börjar också luta mot att GM är död. Vad säger ni om den här teorin:
Ammouris kanske förstod omedelbart vem det var men valde att inte säga något till polisen. Ett rykte var ju att Anna-Lena skulle ha sagt att han hette Leif, oavsett om detta är riktigt eller inte så är det själva poängen att polisen ringde hem till Ammouri och frågade om de kände någon Leif, han svarade nej men samtidigt kanske han tänkte: "jaha, ja...". Nu Kanske A-L inte ens sa Leif men det är inte poängen, utan frågan är om polisen ens bör eller får ringa hem till brottsoffren och ställa liknande frågor? Sen har de helt enkelt tagit hand om honom på något sätt...Låter långsökt kanske men ändå inte helt otroligt, eller måste man ha ett kriminellt tänkande för att resonera så här...?
Om Ammouri gett igen bör det ha varit någon lite högre som rykt och då kan vi anta att denna grupp gett igen för mördar man någons barn har man i stora drag sagt att det är någon som skall ge upp eller utrotas. Knivar man ner någon vuxen som är känd för att själv ta till vapen kan det hållas på en
civiliserad nivå men är det ett barn man ger sig på är signalen
"du har ingen framtid om du vill utmana oss". Något som talar emot någon kriminell koppling är just att en grabb på 8 år mördats. Jag känner inte till något fall där en
kriminell gett sig på andras barn i Sverige.
Jag tror på psykfall/pundare som haft vägarna förbi Linköping. Närmaste byten för tåg är väl Hallsberg
(enligt kartan) så mo GM färdats genom staden har han kommit med buss eller pendel från någon byhåla för att sedan ta sig vidare eller bara hamnat där av någon anledning. Är det möjligt att han blivit avkastad i samband med en biljettkontroll? Är det en byhåla han kommit från är det behandlingshem jag tror han kommit från för att ta sig vidare.