2018-02-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Tycker inte du ska välja bort veganer, finns riktigt fina tjejer (personlighetsmässigt) som är veganer. Finns samtidigt även en grupp som attackerar allt och alla, gäller bara hålla tummarna så man slipper dem.

.. och självfallet ska veganer skriva att de är just veganer, en av grundprinciperna.

mobil, stavning
Jag har inget problem med av personlighetsmässiga skäl, så länge de inte aggressivt försöker sprida sin ideologi på andra (mig).

Jag ratar dem av praktiska skäl. Jag vill inte leva i ett hypotetiskt förhållande med en vegan, som inte kan (vill) äta ens mejeriprodukter, som är fundamentala i min egen kost.

Att leva med en vegan skulle enligt mig innebära att antingen tvinga mig att lägga om min kost till en version som inte är dräglig (inget smör och mjölk tex), eller leva ett dyrt dubbelkost-liv där jag äter mitt smör och hon äter sin sojagegga. Ja jag vet att det finns många goda vegan-recept, men det är inte enligt min melodi.
Citera
2018-02-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Kan även jag skriva under denna. Kikade igenom facit från Januari. 1/8 av mina matchningar har lett till dejt, hälften av dessa till ligg på första dejten alternativt andra dejter.

Andra hälften av dejterna som inte blivit till något mer efter första dejten beror uteslutande på att tjejen haft missvisande bilder (läs fetton/dålig hy) och att jag inte velat ses igen.

Upplever att det är extremt sällan det inte fungerar bra socialt på första dejten utan det är just besvikelsen över utseendet det fallit på. Tycker det är ett jätteproblem att man 50% gångerna av träffarna VET att man kommer träffa en tjej som inte ser ut på bilderna.
Jag har nog haft ganska tur med utfallet, ganska sällan de överraskat till de sämre, oftast faktiskt till det bättre i de fallen. Det beror nog på att jag i princip alltid gör min due diligence, dvs i 90% av fallen har jag vetat hennes FB/Insta osv där verifiering av bilder kunnat ske.
Citera
2018-02-05, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag har inget problem med av personlighetsmässiga skäl, så länge de inte aggressivt försöker sprida sin ideologi på andra (mig).

Jag ratar dem av praktiska skäl. Jag vill inte leva i ett hypotetiskt förhållande med en vegan, som inte kan (vill) äta ens mejeriprodukter, som är fundamentala i min egen kost.

Att leva med en vegan skulle enligt mig innebära att antingen tvinga mig att lägga om min kost till en version som inte är dräglig (inget smör och mjölk tex), eller leva ett dyrt dubbelkost-liv där jag äter mitt smör och hon äter sin sojagegga. Ja jag vet att det finns många goda vegan-recept, men det är inte enligt min melodi.

Klarar du inte av att bete dig som en anständig människa eller använda logik ska du givetvis inte beblanda dig med människor som kan det. Håll dig till köttätare!
Citera
2018-02-05, 14:51
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Brukar starta om ganska ofta så har tappat bort totala antalet, men när jag förde statistik så kom jag fram till ca 1/10 matchningar ledde till träff, och min känsla säger att den siffran består, även om det varierar med nya matchningar. Skulle säga att det är rent nummerspel, precis som all nätdejting.

Sådana radikala feminister måste ju vara det mest motsägelsefulla som finns? Det de hatar mest av allt verkar ju vara män (i bemärkelsen urskiljningslös homogen grupp), men uppenbarligen inte lika mycket som de verkar hata sig själva för att de ändå gillar män. En gissning är ju att många v dem har alla kön valda och är "pansexuella" (vilket är samma sak som bisexuell, i praktiken) också eller w/e.

Jag trodde det där med ko-våldtäkt var satir från början, men tydligen så syftar de på tvångsinsemineringen av mjölkkor (för att de ska producera mjölk). Man lär sig alltid något nytt. Går inte att debattera med veganer tycker jag, speciellt inte på Tinder. För så fort de drar "global uppvärmning"-kortet är det kört, då de har allt rätt i det, även om jag inte tycker det är skäl nog att bli vegan. Etik-kortet är lättare, men då har man automatiskt förlorat personen för de tycker man är hemsk typ.

Jag har märkt att många är just veganer, som tur är, så är de noga med att skriva ut det, så man kan swipa bort dem. Men många av dem är dock väldigt snygga. Jag gissar att de "har råd" att vara veganer i större utsträckning pga sitt utseendekapital, än tex fula tjockisar, då de vet att det är ett bortfall om man identifierar sig som sådan. Vad tror ni?

Att många veganer ser bra ut tror jag hänger ihop med att de är tänkande människor som bryr sig om sitt utseende, kropp och liv i allmänhet. Så många av dem ser ju inte bara bra ut, utan kan även vara välutbildade och ha spännande jobb. Hur många WT-brudar som röker, är tjocka och allmänt äckliga tror du bryr sig om sin kost? Dom äter ju på Donken och tycker det är gott och tror säkert att det är nyttigt också för att det är sallad i. Att vara vegan signalerar ju ändå på att det finns någon typ av tankeverksamhet och åsikt i personen. Till skillnad från WTs som kan se ut och äta hur som helst.
Citera
2018-02-05, 14:53
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Jag har nog haft ganska tur med utfallet, ganska sällan de överraskat till de sämre, oftast faktiskt till det bättre i de fallen. Det beror nog på att jag i princip alltid gör min due diligence, dvs i 90% av fallen har jag vetat hennes FB/Insta osv där verifiering av bilder kunnat ske.

Har faktiskt svart bälte i due diligence. Kollar till och med igenom deras närmaste polares FB/Insta för att se om de har lagt upp några mindre smickrande bilder på vederbörande.

I de fallen där jag sprungit på minor har de tjejerna varit HELT incognito i sociala medier. Ny princip för februari blir således att börja lyssna på Quasimodo's gigantiska varningsklocka som ringer när just detta inträffar.
Citera
2018-02-05, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Att många veganer ser bra ut tror jag hänger ihop med att de är tänkande människor som bryr sig om sitt utseende, kropp och liv i allmänhet. Så många av dem ser ju inte bara bra ut, utan kan även vara välutbildade och ha spännande jobb. Hur många WT-brudar som röker, är tjocka och allmänt äckliga tror du bryr sig om sin kost? Dom äter ju på Donken och tycker det är gott och tror säkert att det är nyttigt också för att det är sallad i. Att vara vegan signalerar ju ändå på att det finns någon typ av tankeverksamhet och åsikt i personen. Till skillnad från WTs som kan se ut och äta hur som helst.

Detta min vän detta!

Neurotiska människor brukar vara de mest tänkande varelserna och att tänka som köttätare att lite skit rensar magen gör inte veganen till en jobbig människa - det gör dig till en skitstövel och otänkande individ.

Håll dig ifrån veganen (för dennes skull, lite anständighet kan du visa). Nu vet jag att människan alltid har storhetsvansinne och tror att den vet bäst, så att personen är vegan är såklart bara ett "undantag".
Citera
2018-02-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Har faktiskt svart bälte i due diligence. Kollar till och med igenom deras närmaste polares FB/Insta för att se om de har lagt upp några mindre smickrande bilder på vederbörande.

I de fallen där jag sprungit på minor har de tjejerna varit HELT incognito i sociala medier. Ny princip för februari blir således att börja lyssna på Quasimodo's gigantiska varningsklocka som ringer när just detta inträffar.
Det är roligt så länge man inte försöker leta efter typ Anna, 25 som bor i Stockholms innerstad.

Det är helt klart oftast så att har de inget att visa upp så är det ju inget idé att har sociala medier. Sen är det ju en etablerat psykiskt fenomen, att visar man bara upp en begränsad bild av sig själv, så fyller den mänskliga hjärnan i av sig själv, och ofta till subjektets fördel.
Citera
2018-02-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med om att det finns en viss socioekonomisk korrelation med detta fenomen. Jag ser det mer att det är en trend där man tar kosten till ytterligheterna. Finns mig veterligen inga studier som säger att vegansk kost är nyttigare än "normal" kost (hit räknar jag inte donken). Kött är onyttigt visar många studier, men för mig är det svårt förstå hur många väljer att gå till det extrema och välja bort alla animaliska produkter också. När det inte finns några belägg för den kostens överlägsenhet, mer än den moraliska sidan. Att bara utesluta kött (vegetarianism och liknande) är något jag kan förstå, även om jag själv inte gör det, då det känns mer rationellt än veganism. Nyttigt för mig är att hålla balans och äta under sitt RDI i kalorier.

Ska försöka att inte gå off topic här, så ska försöka hålla mig till fenomenet veganer på Tinder. Ser du/ni det attraktivt, i praktisk bemärkelse, att någon är vegan? (förutsätter att ni inte är vegan, annars är det ju så klart en bra match). Man letar ju ofta efter gemensamma drag hos folk, där kan ju mat vara en bra källa, då är det ju inte fördelaktigt om man som vegan utesluter ett stort antal rätter och därigenom partners.
Citera
2018-02-05, 16:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Problemet med veganer är ju att det skär sig matmässigt, på restauranger, men framförallt hemma... ska man laga side-dishes varenda gång... kul...när en annan är en ENORM köttälskare (speciellt rött kött, och ju mer raw-stekt, desto bättre).

Veganer optimerar inte heller sin träning (många tränar inte ens utan är smala och har inga muskler/former) eftersom allt fullvärdigt protein (alla aminosyror inkluderade) återfinns i animaliskt protein... Sådant är både fult och störigt för en som har träning som stor del av ens liv.
Senast redigerad av NirvanA 2018-02-05 kl. 16:57.
Citera
2018-02-05, 17:49
Medlem
Om man får en match och är inte betalade kan man se vem det är och kan man chatta med personen ?
Citera
2018-02-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Tack för stats ..ja det känns som man ska nog ha denna appen som ett komplement till annat socialt eftersom det verkar vara en del som använder den till en massa annat än dejting

Kanske detta swipandet ställer in hjärnan på dissmode och att allt ska gå så snabbt

Jaha så har de blivit fulla och haft sex på första dejten…vad ska de prata om sen? Känns som att börja i fel ände typ att beställa in efterrätten först på restaurangen
Tinder kommer alltid sist på sätt för mig att träffa kvinnor. Mestadels för tusen det kan ta att finna intressanta, som man fastnar för och som i sin tur också fastnar för än själv. Sedan är det så väldans lätt att manipulera bilder med filter, vinklar, ljus och poser. Och därför är det lätt att man blir besviken vid träff.
Citera
2018-02-05, 19:48
Medlem
Honeyvoices avatar
Jag tänkte på det här med bilder nu främst bilder där ni inte är med själv som komplement till selfies. För problemet kan vara att ni inte får fram er personlighet,energi och vibe i bilderna. Så man lixom känner en personkemi via bilderna för jag tror att det är kemin som gör att det varar i längden.

Tex man har bakat ett bröd och tar en bild på det, någon fin hörna hemma, ett husdjur, man har handlat mat och lägger upp det snyggt på diskbänken osv. Just för att komma ifrån de här standard bilderna och visa sitt liv och sin personlighet lite mer. Ta en bild på bilen full av skum vid tvätt, en lerig mountainbike eller crosscykeln eller vad ni nu har. Mer detaljer så bilden ser lite mer övertänkt ut. Kanske något ni handlat i förarsätet på bilen i en najs påse..ja ni fattar.

Någon bild av något/en detalj i en techaffär,IKEA,gymet lixom out and about så man ser livet ni lever inte bara ert utseende. Något fint i skogen när ni är ute och har ni hund t ex nån utebild där. Jättegulligt med en vovve som hoppar runt i snön t ex eller bygg en snölykta

Såna bilder kan ni ju lägga upp här och visa för varandra då ni inte är med själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in