2018-02-05, 08:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En så söt och intagande tjej med en sådan ovanligt fin utstrålning får du leta länge efter: hela hon utstrålar kärlek och värme: Ja, hon är - i ordets rätta bemärkelse - vacker; t.o.m. mycket vacker.

Helt osminkad och ostylad:
https://minfil.org/I6E357dbb9/KW.jpg

PM hade tidigare aldrig varit i närheten av en sådan tjej; han måste ha blivit blixtförälskad - eller om vi ska prata klartext: Den blodsugande sadisten "fell in death".
Instämmer.
Kim hade en ovanligt fin utstrålning - hon utstrålade livsglädje, positiv energi, skärpa och värme. Naturlig och glad, hon hade en vaken blick som "glittrade". En riktig skönhet med långt, rött vackert hår, där engagemang, intelligens och ett gott hjärta gick hand i hand med hennes naturliga skönhet.
Så otroligt hemskt och ledsamt att behöva skriva om utstrålningen i imperfekt.

Ja, du har nog helt rätt där. Den blodsugande sadisten och parasiten Madsen "fell in death".

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Som här nedan på bilden då. Ja, det är nog ett leende som kan få den mest svårflörtade
dam att bli alldeles knäsvag: https://i.ytimg.com/vi/PNTYEvjVuOw/maxresdefault.jpg
Hade jag varit kvinna hade jag nog också fallit direkt...
Fy för den lede! Ångrar att jag tittade på Madsen-bilden, nu fastnade äcklet på näthinnan. Hans byfåneutseende ger samma känsla som när man kollar på sjuka bilder av missbildade hundar som tävlar om titeln "världens fulaste hund". Känner mig dock elak, för hundarnas skull, som jämför Madsen med dessa. "Fulhundarna" blir liksom gulliga ändå för att de är snälla och har både själ och hjärta, vilket Madsen tycks sakna.
Citera
2018-02-05, 08:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det jag mest ser fram mot är PMs förklaring till de 14 sticken i och runt könsorganet. Vad i hela friden ska han kunna lämna för trovärdig förklaring? Jag ser absolut ingen...men PM med sin livliga fantasi har kanske kommit på något under dessa månader i häkte?

Jag tror rätten kommer lägga stor vikt vid utlåtandet om farlighet. Det utlåtandet har ju fått en second opinion iom att Rättsläkarrådet (motsvarande vårt Rättsliga råd) tittat på det, så det väger tungt.
Om PM så skulle ha hela världens samlade fantasi till sin hjälp så finns det nog ingen lögnaktig "förklaring" som kan framkalla annat än ännu mer avsky och äckelkänslor för hans person och hans gärning.
Han kanske gör bäst i att inte lämna någon förklaring alls utan istället brista ut i fejkgråt och säga att minnet är blankt, att han inget minns av detta.
Citera
2018-02-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Instämmer.
Kim hade en ovanligt fin utstrålning - hon utstrålade livsglädje, positiv energi, skärpa och värme. Naturlig och glad, hon hade en vaken blick som "glittrade". En riktig skönhet med långt, rött vackert hår, där engagemang, intelligens och ett gott hjärta gick hand i hand med hennes naturliga skönhet.
Så otroligt hemskt och ledsamt att behöva skriva om utstrålningen i imperfekt.

Ja, du har nog helt rätt där. Den blodsugande sadisten och parasiten Madsen "fell in death".

Fy för den lede! Ångrar att jag tittade på Madsen-bilden, nu fastnade äcklet på näthinnan. Hans byfåneutseende ger samma känsla som när man kollar på sjuka bilder av missbildade hundar som tävlar om titeln "världens fulaste hund". Känner mig dock elak, för hundarnas skull, som jämför Madsen med dessa. "Fulhundarna" blir liksom gulliga ändå för att de är snälla och har både själ och hjärta, vilket Madsen tycks sakna.

Det är väl oundvikligt att diskussionen skulle börja handla om offrets ytliga attraktion, och jag instämmer. De korta filmsnuttar jag sett visar en skärpt person, som också är attraktiv, har stor charm. Hon verkade åxo ha en karisma som går genom rutan, som man säger, och hon skulle kunna blivit en suverän livereporter...

Vad Walls kvinnliga charm och fina ansikte har för betydelse för fallet kan man dock undra. Men jag gissar att en mördarpsykopat som PM söker aktivt efter attraktion, och han ersätter helt enkelt normala kärlekshandlingar med våld. Det är fasansfullt. Sadistens höjdpunkt måste ju vara att förstöra och förnedra en värdefull person.

Och de områden som en vanlig älskare är rädd om och visar ömhet, hugger och skär psykopaten sönder. De tre vanligaste måltavlorna är såklart underliv, bröst och ansikte.

Den fullständiga bilden av brottet kommer nog att vara ganska förutsägbar. Att Madsens intensiva våld skulle begränsas till underlivet tror jag inte...

Han får mkt att förklara.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-02-05 kl. 08:32. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-02-05, 08:54
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är lite underligt att PM:s tydligt avvikande personlighet inte har kommenterats mer, men den beskrivs kanske i den oundvikliga boken om detta brott.

Det är också underligt att de runt honom inte har reagerat, men han samlade väl jasägare runt sig, som koncentrerade sig på det tekniska.

Han hade inte bara ett smålustigt kroppsspråk. Han kunde också låta avvikande.

I denna korta film utstöter PM ett ljud som jag direkt associerar med autister. Det går snabbt, och är lätt att missa. Lyssna vid 2:44, när PM liksom gnyr, eller sjunger, av förtjusning. Klockren autist.

Han är ett barn, absorberad av sin stora leksak.

Jag tycker också att interaktionen med hans besättning är intressant. Det är många stirrande, ögon, en underdånig stämning, och PM kräver som vanligt, tjatar och ger order, med ganska entonig röst, som vanligt.

Jag tycker att den superkorta sekvensen (2:44) säger mkt om PM:s inkapslade problem, för oss som aldrig träffat honom.

https://youtu.be/JZX6BHMAf4w
Tackar ödmjukast för denna fiimsnutt och speciellt att du uppmärksammade hans alien-läte! Han rör också huvudet på ett speciellt och konstigt sätt just när han får ur sig detta märkliga och obehagliga läte. Är som taget ur en undervisningsfilm om autism.
Man känner också av den "ojämbördiga" stämningen i ubåten. Ser rädslan och undergivenheten i killens ögon, han som är i bild ett flertal gånger. Så brukar människor bete sig när de möter en dominerande och psykiskt labil person.
MYCKET info i denna korta video!

Det är faktiskt så att man börjar undra hur många störningar som egentligen ryms i en enda person?
Citera
2018-02-05, 08:57
Medlem
Citat:
Om PM så skulle ha hela världens samlade fantasi till sin hjälp så finns det nog ingen lögnaktig "förklaring" som kan framkalla annat än ännu mer avsky och äckelkänslor för hans person och hans gärning.
Han kanske gör bäst i att inte lämna någon förklaring alls utan istället brista ut i fejkgråt och säga att minnet är blankt, att han inget minns av detta.

PM har ju visat att han kan ljuga obehindrat under maximalt pressade omständigheter, och kommer nog att blanda och ge, anpassa sig för stunden, och när dessa skador ska avhandlas, kan han bara skylla på minnesförlust. Vilket kan funka. Det måste stå utom rimligt tvivel att PM högg innan döden. Men det verkar vara klarlagt, och att överhuvudtaget överleva 15 knivhugg i bålen utan att få akutvård, det är nästan omöjligt. Det är många stora vener som kapas, för att inte tala om en artär. Dessutom kan man nog uppskatta mängden blod i Nautilus. Lik blöder inte mkt, som vi vet...
Citera
2018-02-05, 09:03
Medlem
Citat:

Ja kanske han drar till med sin "suicidala psykos" igen? Ljugandet/fantiserandet kommer ovanligt lätt för denna man. Tänk bara hur han beklagade att han inte hade något Bibelord till hands när han "begravde" henne hel?
- Derfor begraver jeg hende til søs, som det er blevet gjort i mange år. Jeg beklager, at jeg ikke havde det rigtig sted i biblen, som jeg kunne læse op, siger han.
Citera
2018-02-05, 09:04
Medlem
Citat:
Tackar ödmjukast för denna fiimsnutt och speciellt att du uppmärksammade hans alien-läte! Han rör också huvudet på ett speciellt och konstigt sätt just när han får ur sig detta märkliga och obehagliga läte. Är som taget ur en undervisningsfilm om autism.
Man känner också av den "ojämbördiga" stämningen i ubåten. Ser rädslan och undergivenheten i killens ögon, han som är i bild ett flertal gånger. Så brukar människor bete sig när de möter en dominerande och psykiskt labil person.
MYCKET info i denna korta video!

Det är faktiskt så att man börjar undra hur många störningar som egentligen ryms i en enda person?

Tack själv!

Fan, du har rätt. Jag missade hans kropprörelse, hur han spänner sig och gungar till. Tack för iakttagelse. Bilden är komplett.

Som sagt var: han är klockren autist.

Madsen är mkt sammansatt.

En totalt kluven, autistisk styckmördarsadist, som också är mkt tekniskt begåvad och uppenbart psykopatisk.

Otroligt.
Citera
2018-02-05, 09:14
Medlem
Citat:
PM har ju visat att han kan ljuga obehindrat under maximalt pressade omständigheter, och kommer nog att blanda och ge, anpassa sig för stunden, och när dessa skador ska avhandlas, kan han bara skylla på minnesförlust. Vilket kan funka. Det måste stå utom rimligt tvivel att PM högg innan döden. Men det verkar vara klarlagt, och att överhuvudtaget överleva 15 knivhugg i bålen utan att få akutvård, det är nästan omöjligt. Det är många stora vener som kapas, för att inte tala om en artär. Dessutom kan man nog uppskatta mängden blod i Nautilus. Lik blöder inte mkt, som vi vet...

Det var ju referatförbud när obduktionsrapporten för torson genomgicks men LGWP var plats och hörde allt. Han säger att 1 stick var centralt i lungan och pratar ju senare om ett utdraget lidande (usch...). Jag tror att han läst tillräckligt många obduktionsutlåtanden för att kunna avgöra om ett eller flera av sticken i underlivet gjordes medan hon levde. Men så klart att försvaret kommer göra allt för att motbevisa detta. Det är ju den åtalspunkten som kan skicka honom på livstid/forvaring.
Citera
2018-02-05, 09:24
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Gör dig inte dum. Hon var frilans och valde själv sina uppdrag. Stor skillnad.
Den här sortens logik gör mig lite konfunderad. En ung frilansare gör nog sina val av intervjuer och reportage baserade i möjligheten att SÄLJA sitt arbete till tidningar inte enbart utefter sitt eget intresse. Tillgång och efterfrågan styr alla marknader.
Citera
2018-02-05, 09:25
Medlem
Citat:
Det var ju referatförbud när obduktionsrapporten för torson genomgicks men LGWP var plats och hörde allt. Han säger att 1 stick var centralt i lungan och pratar ju senare om ett utdraget lidande (usch...). Jag tror att han läst tillräckligt många obduktionsutlåtanden för att kunna avgöra om ett eller flera av sticken i underlivet gjordes medan hon levde. Men så klart att försvaret kommer göra allt för att motbevisa detta. Det är ju den åtalspunkten som kan skicka honom på livstid/forvaring.

Ett obduktionsutlåtande är inte svårläst.

Varför GWP refererar när förbud råder kan man ju undra, och jag har inget förtroende för honom alls.

Hans hantering av da Costa-fallet var en en total disaster, och efter det undviker jag allt han säger.

Hans initiala babbel om detta fall var fö helt substanslöst.

Han hade fel. Igen.

Madsen råkade inte ha ihjäl Wall i affekt.

Persson är fö psykologisk analfabet, och är synnerligen olämplig att agera expertkommentator.

PM är nästan ett psykologiskt unikum.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-02-05 kl. 09:28. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-02-05, 09:31
Medlem
Citat:
Ett obduktionsutlåtande är inte svårläst.

Varför GWP refererar när förbud råder kan man ju undra, och jag har inget förtroende för honom alls.

Hans hantering av da Costa-fallet var en en total disaster, och efter det undviker jag allt han säger.

Hans initiala babbel om detta fall var fö helt substanslöst.

Han hade fel. Igen.

Madsen råkade inte ha ihjäl Wall i affekt.

Persson är fö psykologisk analfabet, och är synnerligen olämplig att agera expertkommentator.

PM är nästan ett psykologiskt unikum.
Nej uppsåt till mord är väl det enkla i denna sak med det danska synsättet, sannolikhetsuppsåt.
Citera
2018-02-05, 09:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja kanske han drar till med sin "suicidala psykos" igen? Ljugandet/fantiserandet kommer ovanligt lätt för denna man. Tänk bara hur han beklagade att han inte hade något Bibelord till hands när han "begravde" henne hel?[/i]
Ja, suicidala psykosen" kanske? Märkligt med dessa notoriska lögnare och mördare. När lögnerna varit för många om samma sak så blir Johanna Möllers förklaring att hon inte minns för hon var "gränspsykotisk" och Madsen kan komma att köra med "suicidal psykos". När trovärdigheten ljugits bort så tycks de hamna i ett slags gränspsykotiskt "Twilight Zone" så de ska slippa fler frågor. De kanske hamnat i Mesopelagiska zonen, "skymningszonen" som havsdjup kallas där havet övergår till kompakt mörker. "Vet inte, minns inte, blackout, chock, psykos".
Citat:
- Derfor begraver jeg hende til søs, som det er blevet gjort i mange år. Jeg beklager, at jeg ikke havde det rigtig sted i biblen, som jeg kunne læse op, siger han.
Vad äckligt det låter, när han tog upp det här med bibelord. Är ju så med notoriska lögnare, lögnen kommer per automatik och det behövs inte så mycket tanke bakom. Sen vet lögnarna också att det är bra att förtydliga vissa detaljer, att "minnas" något som var speciellt som liksom egentligen inte tillför något annat än "större trovärdighet". (tror de)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in