Citat:
Ursprungligen postat av
Trollet3
Nä, de sysslorna gick nog under epitetet ”tråkigt”, och sådant befattar sig icke Madsen den Store med.
Troligen följde hygienen en fallande kurva, och stördes från början av depressivitet, eskalerande våldsfantasier och alltmer tvångsmässigt studerande av snuff.
Man kan inte utesluta att Madsens dolda mörker och perversa sidoliv störde hans arbete i hangaren, och mordet på Wall blev kanske det naturliga slutet. Madsen valde till slut väg.
Och hans mkt udda inre jag (troligen autistiskt) måste ha varit ett helvete att dölja. Madsens vuxenjag är ju bara fake, och jag anar att det fanns en avgrund mellan inre och yttre.
Hans infantila, melodiska gnyende har jag kommenterat, och det återkommer nästan i slutet på filmen om ballongen. Madsen blir så glad, och rösten blir mycket ljus, barnslig, men han skärper till sig...
Nåväl, jag tycker att Madsens dåliga mående är ganska uppenbart i de filmsnuttar jag sett, och hans lynnighet är knappast normal.
Lynnighet hänger ibland ihop med depression, och psykopatens medicin brukar vara kickar...
Osv osv...