Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Nu grundade brorviking sin uppfattning just på att majoriteten av forskarna har fel och att det därför upplevdes som "ojande och stånkande". Vi som tror på majoriteten av vetenskapsmännens beskrivningar accepterar ju att nuvarande utveckling kommer att leda till stora problem i global skala. Jag tycker ämnet får för lite uppmärksamhet. Och den uppmärksamhet det får uttrycks allt som oftast av journalister som kanske inte är så insatta i vad vetenskapen kommit fram till på området och behandlar mest individuella politiker som vill eller inte vill flyga exempelvis. Lite på den nivån.
jag menade att det är ändå fel att säga att det bara är att undvika denna tråd om man inte gillar ämnet. Man kommer inte undan ifrån ämnet även om man undviker denna tråden.
Jag tycker det får för mycket uppmärksamhet i sverige, då vi ändå inte kan göra något. Det kanske får för lite uppmärksamhet i de länder som faktiskt kan göra en skillnad, så som USA.
Sedan tror jag som sagt på att vi kommer lösa det med hjälp av teknologin så som att ta bort co2 ifrån atmosfären. Om vi inte skulle kunna lösa det med teknologin och teorierna stämmer, ja då är det nog ganska så kört. För vi kommer inte ändra på våra vanor så pass snabb, och om teorierna stämmer så måste vi göra det ganska så omgående, men det kommer inte att ske. Men som sagt teknologin kommer att fixa det.