Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Det spelar väl ingen roll var det kommer ifrån? Och vad är det för fel på den där s.k alliansen?
De är kristna fundamentalister som t ex i en av sina skrifter mot AGW beskrev det som att AGW är jämförbar med "Darwinism", i betydelsen att båda är lika fel.
Citat:
Jag har lyssnat på folk som William Happer, Richard Lindzen, Christopher Monckton, Ray Bates, Roy Spencer och många andra. Respekterade forskare inom klimat/naturvetenskap.
Monckton som skrev den där artikeln du hänvisade till är inte forskare, och definitivt inte respekterad utanför den smala gruppen "skeptiker". Det förefaller som du bara läser en liten grupp marginella figurer istället för att bredda dig och läsa båda sidor.
Citat:
Om jag får gissa, så kommer klimatalarmisterna tillhöra en rätt utskrattad grupp om 10-20 år.
Gissa får du alltid. Jag har sett samma gissning från dina gelikar sedan slutet på 80-talet när jag började intressera mig från frågan. På något sätt så lyckas de dock aldrig slå igenom, kanske för att artiklar som den där du länkade till har en hållbarhet på någon månad, sen är den bortglömd, eftersom syftet inte är att föra vetenskapen framåt utan enbart så tvivel. Men det kommer ständigt nya sådana här artiklar, alla av samma låga kvalitet, men det spelar ingen roll, ni vill bara ha något att hänvisa till.