2018-02-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ren spekulation, och eftersom de hade en avskedsfest, borde i heller KW följt med på båten just den kvällen. Nu gjorde hon det, tyvärr, med PM som ensam manövrerare av den undermåliga skorven.

Javisst kan han ha planerat för sin kommande "lek" ombord.

Möjligen inte med just Kim Wall, men väl att förverkliga sin sexuella sadistiska fantasi. Sin plan för hur det skulle gå till på Nautilus.

Ibland tycks det som att själva upphetsningen vid själva planering är större än genomförandet och därför blir extra brutala för att överträffa "njutningen" av själva fantasin.

Sedan sitter Madsen där med ett blodigt lik i ubåten.
Citera
2018-02-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då stack han väl ändå väldigt fel ...och upprepade gånger dessutom. Närmare 13 gånger, för att vara exakt. Ingen spridd skur av stick direkt, snarast väldigt målinriktat.

Vila tarmar han förväntat sig att finna inne i slidan är snarast mysteriöst.

Ett i bröstet.
Tio i yttre könsdelarna.
Fyra inuti slidan.
Totalt femton stick.

Må nollan aldrig komma ut någonsin.
Citera
2018-02-05, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det bevisar ju fortfarande inte att han tänkte göra något värre än att försöka förföra kvinnan på havets botten. Det bevisar inte ens det - han gillade ju kvinnligt sällskap i största allmänhet. Även i verkstaden ville han ha kvinnor, trots att han skulle ha fått ut mer arbetskraft från män när det gällde den typen av arbete (för så är det ju, jag tänker inte svara någon som påstår att det inte finns några könsskillnader).

Mitt inlägg var ett svar på en skribents teori att dådet och fantasin var enbart kopplat till Kim. Men du menar att det är inte alls är sannolikt att tro att Madsen några dagar före ett planerat, sadistiskt sexualmord på en främling, skulle vara kapabel att några få dagar tidigare utföra en liknande handling mot en annan, för honom främmande, kvinna han kontaktat på samma sätt?
Citera
2018-02-05, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja fy f-n o så det där ljudet, som Eremona letade fram, på det! Gale-Madsen som en kommenterade på hans blogg!

Vilket ljud?
Citera
2018-02-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Fast inget av det där är ju sant, du har bara gått på propagandan från hennes familj och vänner. Läs hennes artiklar själv med öppna ögon. Därmed inte sagt att det inte är hemskt att hon mördades, OM det var så - lika hemskt som om vilken annan 30-årig kvinna som helst mördas (med undantag av en mor som lämnar småbarn efter sig, det är värre).

Vad är det du som journalist och med "öppna ögon" inte gillar med hennes artiklar? Med andra ord vad är det som The Guardian, New York Times, och Time Magazine totalt har missbedömt och varit blinda för när de valde att köpa hennes artiklar. Och vilka tidningar skriver du själv för så man vet vart man kan vända sig för sann kvalitetsjournalistik, nu när jag ska få mina ögon öppnade.
Citera
2018-02-05, 00:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men - varför skulle han vilja göra smådelar??

Citat:
Han hade fått ner dom i en påse!

Citat:
Om han hade styckat bålen i mindre bitar så att gaserna kunde bubbla ut hade bitarna kunnat ligga kvar på botten. Men det hade inte fungerat om han hade lagt dessa bålbitar med tarmbakterier i en eller flera påsar. Då hade gaserna samlats i påsarna som sannolikt skulle flyta upp.

Citat:
Exakt vad jag sa.

??? Ledsen men hänger inte med i att det var "exakt vad du sa". Du sa ju tvärt om från början.
Citera
2018-02-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det ligger mycket i invändningarna mot hur PM kan ha tänkt. - Det finns också flera andra möjligheter: Han kan ha luskat ut att det skulle bli avskedspartaj den här kvällen (vilket han f.ö. senast bör ha fått veta under tedrickningen) plus att han trodde sig veta hur angelägen KW var att få till stånd intervjun. - Han kan också ha kalkylerat med att pojkvännen skulle följa med men då haft en plan B i beredskap. - Annars finns det bara två ytterligare alternativ: Han tänkte döda även pojkvännen om det blev nödvändigt, eller han kunde tänka sig att genomföra intervjun men helt skrinlägga övriga planer. - Sedan beror det också på hur han till KW framfört sin invitation till pojkvännen (och hur hon sedan förmedlat den). Det skulle t.ex. bli trångt ombord och KW kanske då inte skulle kunna ta så många bra bilder, etc.

Jag tror att te-drinkens enda syfte var att få bekräftat hennes och pojkvännens planer för kvällen. Något annat syfte har jag svårt att se.

Efter det bar han ned den enda saknade detaljen (sågen) till Nautilus. Allt var till perfektion klart för förverkligandet av sin efterlängtande fantasi.
Citera
2018-02-05, 00:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Men de som är mellan 20-30 idag håller sig nog hellre till te faktiskt. KW var nog en
riktig "temänniska".

"Det finns temänniskor och kaffemänniskor. Det är extremt sällan man stöter på någon som gillar båda. Jag tror Nietzsche körde dubbelt och vi vet ju hur det gick för den stackars saten.
Min fru har svart bälte i kaffedrickande. Om Zoegas eller nån annan kaffeproducent behöver en person som är beredd att ställa sig framför en kamera och säga ”mitt liv är beroende av kaffe” är det bara slå en signal.
Temänniskor har inte samma desperation. Temänniskor är folk som kryper upp i soffor, trycker kuddar mot bröstet, blickar outgrundligt mot himlen och tar in dagen. Ja, de carpar tamejfan så mycket diem att de får Ernst Kirchsteiger att framstå som en känslokall robot.

Kaffedrickare är – och nu kan det tänkas att jag generaliserar en smula – av hårdare och mer cyniskt virke."

https://www.hd.se/2016-05-13/kaffemanniskor-ar-hardare-an-temanniskor

Men Madsen höll sig inte enbart till te för jag såg att han i ubåtens "salong" hade en
burk snabbkaffe på ett bord. Kanske han bjöd sitt blivande mordoffer på en kopp sånt
innan mardrömmen tog sin början.

Jag skulle ha kategoriserat K som temänniska ja, och det är mycket möjligt att M med sin människännedom såg det. Temänniskor är ju väldigt ofta naiva, barnsliga, pretentiösa, tjejiga unga kvinnor (eller kvinnor som vill vara unga) i min erfarenhet. Det är mycket riktigt kopplat till att krypa upp i soffhörnet - där man låtsas läsa och förstå Kafka! Män som dricker te leker ofta att de är brittisk överklass, på många sätt. Det är den fantasin. Kaffedrickare är rejälare, robustare, chosefriare, no-nonsense-typer.

Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag bor emellanåt i Danmark pga arbete och jag upplever nog danskarna som kaffedrickare , men det kan ju vara de kretsar jag träffar på. Min uppfattning är på 10 kaffedrickare går det en te-drickare. Kanske tjejfälla...."Kom över på en kopp te." Det låter snällt , och tryggt.

Exakt, exakt!

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En så söt och intagande tjej med en sådan ovanligt fin utstrålning får du leta länge efter: hela hon utstrålar kärlek och värme: Ja, hon är - i ordets rätta bemärkelse - vacker; t.o.m. mycket vacker.

Helt osminkad och ostylad:
https://minfil.org/I6E357dbb9/KW.jpg

PM hade tidigare aldrig varit i närheten av en sådan tjej; han måste ha blivit blixtförälskad - eller om vi ska prata klartext: Den blodsugande sadisten "fell in death".

Det är konstigt vad man kan tycka olika. Jag tycker att hon ser plufsig, svullen, ut på den bilden. Som om hon skulle vara bakfull.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Hur var det med det där bländvita leendet
och de fina tänderna på galningen PM som du
merwinna beundrade för ett par månader sen.
Äckligare smile än detta kan väl bara alien
visa upp.

Här har han väldigt fina och vita tänder i alla fall; kan inte vara många 46-åringar som inte har några synliga lagningar:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge

Jag tror att det kan vara så, att han i perioder arbetade så hårt och intensivt att det inte blev tid över att putsa sitt yttre. Men han KUNDE ju göra det när han skulle ställa upp på intervju eller hålla föredrag. Inte som en del aspisar jag träffat, som överhuvudtaget inte förstår att det ska göras, eller varför det stör omgivningen att de luktar illa.

Citat:
Mycket fint skrivet!
Ja, hon var säkert en person som var mycket lätt att tycka om, förtjusas av och gärna
vilja ha i sitt liv om man fick den möjligheten. Hon gjorde intryck.

Så råkade till all olycka Madsen komma i hennes väg.
Han såg allt det fina, varma och vackra och det ville han förstöra.

Det skulle inte jag ha tyckt, med tanke på alla de konstiga och bisarra intressena hon hade. Jag tror att sådant kan smutsa ner en människas själ, även om människan inte själv ägnar sig åt de företeelserna praktiskt - BDSM, voodoo, vampyrsex, gosedjur som fetischer, you name it - själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Mitt inlägg var ett svar på en skribents teori att dådet och fantasin var enbart kopplat till Kim. Men du menar att det är inte alls är sannolikt att tro att Madsen några dagar före ett planerat, sadistiskt sexualmord på en främling, skulle vara kapabel att några få dagar tidigare utföra en liknande handling mot en annan, för honom främmande, kvinna han kontaktat på samma sätt?

Nu vet vi ju inte om det har hänt någonting som har varit planerat överhuvudtaget. Rättegången har inte varit än och han är inte dömd än. Det intressanta för denna frågeställning om kvinnorna han kontaktat för ubåtsfärder, måste ju vara hur många som faktiskt åkt med honom på sådana färder, och särskilt då de senaste månaderna. Och om de blivit utsatta för något de inte själva önskat, i så fall. Detta får vi kanske också höra om på rättegången.
Citera
2018-02-05, 00:54
Medlem
Citat:
??? Ledsen men hänger inte med i att det var "exakt vad du sa". Du sa ju tvärt om från början.

Men du är med på att OM han delat torson i mindre bitar, hade den troligtvis INTE flutit i land?
Citera
2018-02-05, 01:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../
Någon formulering från anklagelseskriften från förra veckan låter antyda att KW legat
ner medan PM utförde sina grymheter. Att hon inte skulle varit placerad vid lejdaren/stegen.
"Bunden vid huvudet" som det också stod låter dock rimligare om det varit det senare
alternativet som gällt.
Tror också att PM band fast sitt offer vid stegen; en stege han mer än en gång kan antas ha sneglat åt när han i tankarna repeterat sitt livs roll.

I april 2010 besökte ett par ungdomar hans ubåt. PM håller på att uppgradera ubåtens elektriska system samtidigt som han klagar över att en av hans lärare var sinnessjuk; satte hela tiden käppar i hjulet för honom så att han inte skulle kunna upptäcka något nytt; hitta nya saker han kunde fortsätta att utveckla. Samtidigt tycks diverse repliker PM tagit fasta på ha etsat sig fast i hans minne; företrädesvis från tyska krigsfilmer:
https://www.youtube.com/watch?v=tqDlH-5zaLI

Vid 1:00 ser man också början till en löpsnara (den övre delen) som hänger vid sidan av tid. nämnd stege tillika misstänkt tortyrplats. - Inte för inte har han placerat repet vid sidan om stegen, och t.o.m. en bild av en liten rädd mus kan man se strax t.h. - precis enligt samma princip som hans Bateman-raket och den demonstrativt arrangerade rymddockan inne i hans rostiga hangar.
https://minfil.org/x5H754d7b7/Upgrade.jpg
Citat:
Slutligen tar vi en dikt tror jag och inte av vem som helst direkt:

Allt sedan min barndom har jag varit olik alla andra,
jag såg ej det som andra såg.
Min lidelse hade en annan källa
och andras glädje blev min stora sorg.
Mitt hjärtas fröjd var väckt av andra toner,
min kärlek levde blott sitt eget liv.
Då - i min barndom, denna gryning
för en så orolig och rastlös existens -
grundlades mysteriet som blev mitt väsen
ur djupa avgrunder av godhet och av ondska...
Och trots att himlen var så blå,
sänktes över mig ett hotfullt moln
i form av en demon.

Edgar Allan Poe
Det finns - med facit i hand och när det kommer till praktiken - bara några få som kan mäta sig med denne skräcknovellens mästare: Edgar Allan Poe - och en av dem är PM.

Vem vill sitta på en liten molntuss och spela harpa hela dagarna? - Ja, inte PM - om det nu händelsevis finns någon som fortfarande tror det: PM:s högsta önskan är att få frottera sig med alla förgrundsgestalter han tror lever livets glada dagar i Helvetet; en destination han vill försäkra sig om att kunna nå. Och sättet att uppnå sina drömmars mål spelar mindre roll; huvudsaken är att han kvalar in och inte som gemene man riskerar att hamna under en gammal mossbelupen gravsten, för att sedan bara få sitta och klinka på en menlös harpa:
Citera
2018-02-05, 01:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men du är med på att OM han delat torson i mindre bitar, hade den troligtvis INTE flutit i land?

Nej inte hela torson naturligtvis. Men en eller annan av de många delarna hade sannilikt flutit iväg och spolats upp. Det är skillnad på att flyta upp och spolas iland. I en insjö ligger saker som inte flyter upp kvar på botten, i ett strömt sund spolas saker iland om de inte tyngs ner ordentligt.

Det gör det absolut inte lättare att gömma en kropp i havet för att man styckar den i många mindre bitar som kastas ut lite här och var. Tvärt om - sannolikheten att en kroppsdel hittas ökar betydligt ju fler bitar det finns.

I det här fallet hade en enda liten bit DNA-verifierbar kroppsdel från KW visat att hon var död och fanns begravd i havet. Tvärt emot PMs första utsaga att hon gått iland.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-05 kl. 01:13.
Citera
2018-02-05, 01:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag tror att te-drinkens enda syfte var att få bekräftat hennes och pojkvännens planer för kvällen. Något annat syfte har jag svårt att se.
Ja, det verkar som han har velat sondera terrängen.
Citat:
Efter det bar han ned den enda saknade detaljen (sågen) till Nautilus. Allt var till perfektion klart för förverkligandet av sin efterlängtande fantasi.
Ja, detta skulle tidsmässigt kunna stämma. - Det blir intressant att få veta vilka detaljer åklagaren kan ha i beredskap åt denne fullfjädrade mytoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in