2018-02-04, 21:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Sverige är efter vad jag har förstått "kaffedrickar" nation nummer ett i världen. Att nån bjudit någon på en kopp te är knappast något man skulle reflektera något över någonstans i hela världen.
I Norge dricker vi mycket te, men "aldrig" i "ödemarken" där dricker vi alltid kaffe.
( blev lite OT det här)
Ja, här i Svedala dricks det kaffe må du tro...
Sällan det blir mindre än åtta, tio koppar om dan för undertecknads vidkommande.
Skulle nån drista sig till att föreslå te istället att dricka skulle det bli väldigt upprört här.
Tycker det är nästan odrickbart får jag lov att säga. Kräver jäkla mycket socker för att
gå an.

Men de som är mellan 20-30 idag håller sig nog hellre till te faktiskt. KW var nog en
riktig "temänniska".

"Det finns temänniskor och kaffemänniskor. Det är extremt sällan man stöter på någon som gillar båda. Jag tror Nietzsche körde dubbelt och vi vet ju hur det gick för den stackars saten.
Min fru har svart bälte i kaffedrickande. Om Zoegas eller nån annan kaffeproducent behöver en person som är beredd att ställa sig framför en kamera och säga ”mitt liv är beroende av kaffe” är det bara slå en signal.
Temänniskor har inte samma desperation. Temänniskor är folk som kryper upp i soffor, trycker kuddar mot bröstet, blickar outgrundligt mot himlen och tar in dagen. Ja, de carpar tamejfan så mycket diem att de får Ernst Kirchsteiger att framstå som en känslokall robot.

Kaffedrickare är – och nu kan det tänkas att jag generaliserar en smula – av hårdare och mer cyniskt virke."

https://www.hd.se/2016-05-13/kaffemanniskor-ar-hardare-an-temanniskor

Men Madsen höll sig inte enbart till te för jag såg att han i ubåtens "salong" hade en
burk snabbkaffe på ett bord. Kanske han bjöd sitt blivande mordoffer på en kopp sånt
innan mardrömmen tog sin början.
Senast redigerad av Grandioso 2018-02-04 kl. 21:47.
Citera
2018-02-04, 21:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, här i Svedala dricks det kaffe må du tro...
Sällan det blir mindre än åtta, tio koppar om dan för undertecknads vidkommande.
Skulle nån drista sig till att föreslå te istället att dricka skulle det bli väldigt upprört här.
Tycker det är nästan odrickbart får jag lov att säga. Kräver jäkla mycket socker för att
gå an.

Men de som är mellan 20-30 idag håller sig nog hellre till te faktiskt. KW var nog en
riktig "te-människa".

"Det finns temänniskor och kaffemänniskor. Det är extremt sällan man stöter på någon som gillar båda. Jag tror Nietzsche körde dubbelt och vi vet ju hur det gick för den stackars saten.
Min fru har svart bälte i kaffedrickande. Om Zoegas eller nån annan kaffeproducent behöver en person som är beredd att ställa sig framför en kamera och säga ”mitt liv är beroende av kaffe” är det bara slå en signal.
Temänniskor har inte samma desperation. Temänniskor är folk som kryper upp i soffor, trycker kuddar mot bröstet, blickar outgrundligt mot himlen och tar in dagen. Ja, de carpar tamejfan så mycket diem att de får Ernst Kirchsteiger att framstå som en känslokall robot.

Kaffedrickare är – och nu kan det tänkas att jag generaliserar en smula – av hårdare och mer cyniskt virke."

https://www.hd.se/2016-05-13/kaffemanniskor-ar-hardare-an-temanniskor

Men Madsen höll sig inte enbart till te för jag såg nånstans inifrån ubåten att han hade en
burk snabbkaffe på nåt bord. Kanske han bjöd sitt blivande mordoffer på en kopp sånt
innan mardrömmen tog sin början.
Jag bor emellanåt i Danmark pga arbete och jag upplever nog danskarna som kaffedrickare , men det kan ju vara de kretsar jag träffar på. Min uppfattning är på 10 kaffedrickare går det en te-drickare. Kanske tjejfälla...."Kom över på en kopp te." Det låter snällt , och tryggt.
Citera
2018-02-04, 21:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
/.../
Frun är väl inte särskilt vacker, tycker jag. Rätt snygg men inte mer.
Vacker och vacker. Kim var rätt söt, det får du väl ändå hålla med om?
På bilden där hon (K) inte var sminkad och stylad, så var hon inte det. Hon var ofta väldigt fixad, t.ex. brukade hon ha läppstift till vardags.
En så söt och intagande tjej med en sådan ovanligt fin utstrålning får du leta länge efter: hela hon utstrålar kärlek och värme: Ja, hon är - i ordets rätta bemärkelse - vacker; t.o.m. mycket vacker.

Helt osminkad och ostylad:
https://minfil.org/I6E357dbb9/KW.jpg

PM hade tidigare aldrig varit i närheten av en sådan tjej; han måste ha blivit blixtförälskad - eller om vi ska prata klartext: Den blodsugande sadisten "fell in death".
Citera
2018-02-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Fy fan, ser ut som Det inte borstat tänderna sen Det föddes!!

Madsens dåliga munhygien är knappast möjlig att missa på den bilden.

Hans hår är inte heller särskilt trevligt på bild.

Det som såg ut som en nörds okammade charm, var nog egentligen ett tecken på allmän nedgång och brist på social koll.

Gissningsvis var det si och så med tandborstning, duschning och hårtvätt.
Citera
2018-02-04, 21:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du får inte upp en lustig bild i huvudet - en man som sitter och syr tillsammans med sin svärmor..? Även om det är på en fallskärm.
Ingenting lustigt överhuvudtaget. Enbart obehag när man har förstått vilka planer som fanns i hans värld.
Citera
2018-02-04, 22:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Det som såg ut som en nörds okammade charm, var nog egentligen ett tecken på allmän nedgång och brist på social koll.

Det märkliga är att PM ger ett smutsigt ovårdat intryck långt innan sin erkända styckning dvs när man ser neutralt på honom.
Till och med när han simmat i Öresund ser han smutsig ut, oljehinnan har väl inte gått bort. Dessutom hade han DNA-verifierade blod och benspår efter KW på sin hud och sina kläder - trots simturen satt de kvar. Han ser ingrodd ut.
Citera
2018-02-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det märkliga är att PM ger ett smutsigt ovårdat intryck långt innan sin erkända styckning dvs när man ser neutralt på honom.
Till och med när han simmat i Öresund ser han smutsig ut, oljehinnan har väl inte gått bort. Dessutom hade han DNA-verifierade blod och benspår efter KW på sin hud och sina kläder - trots simturen satt de kvar. Han ser ingrodd ut.
Han är så vidrigt äcklig. Usch.
Citera
2018-02-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Huvudet låg i en plastpåse, ihop med bl a sågen.
Vad skulle fördelen med en eller flera påsar till vara?
Bålen och extremiteterna var försedda med sänken och sjönk. En påse runt bålen hade snarare gjort det lättare att flyta upp när förmultningsgaser samlas i påsen.

När kroppsdelar angrips av bakterier bildas gaser som gör att en påse flyter upp om gasen inte sipprar ut. Till slut förmultnar och trasas även en plastpåse sönder - något bra sätt att gömma det hela finns inte i en påse. Inte heller skyddar en påse mot lukten av cadaverin och en påse gör möjligen att kroppsdelarna lättare hittas på botten av dykare och dessutom bevaras längre samlade från angrepp av havsdjur.

Så varför skulle PM vilja få ner sitt offers delar i en påse??

Torso flöt upp, trots stickskador avsedda att förhindra just det...
Citera
2018-02-04, 22:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag bor emellanåt i Danmark pga arbete och jag upplever nog danskarna som kaffedrickare , men det kan ju vara de kretsar jag träffar på. Min uppfattning är på 10 kaffedrickare går det en te-drickare.Kanske tjejfälla...."Kom över på en kopp te." Det låter snällt , och tryggt.

Absolut så i Skandinavien - 1:10 om inte färre dricker te. Men i övriga världen världen slår te-drickarna kaffeälskarna.

KW hade vistats mycket i övriga världen utanför Skandinavien, kanske var hon mer lik resten av världen och föredrog te.

Te i siffror

Efter vatten är te världens vanligaste dryck.

Engelsmännen klämmer 165 miljoner koppar om dagen och då har de också lyckats hälla ner 70 miljoner koppar kaffe. Men det är ändå Irländarna som dricker mest per person, tätt följda av engelsmännen.

De allrs flesta tedrickare, 98 procent, tar gärna några droppar mjölk i teet som för övrigt bara innehåller hälften så mycket koffein som kaffe.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-04 kl. 22:16.
Citera
2018-02-04, 22:14
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Nä, de sysslorna gick nog under epitetet ”tråkigt”, och sådant befattar sig icke Madsen den Store med.
Citera
2018-02-04, 22:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Torso flöt upp, trots stickskador avsedda att förhindra just det...

Nej, nej. Det var polisen första uppgifter när de trodde att han tillfogat KW stickskadorna för att bålen inte skulle flyta upp. Idag tror man enligt åtalet att stickskadorna hade sexualsadistiska motiv.
Det är tarmpaketet där bakterierna finns som i första hand bildar gasmängderna som gör att en kropp eller bål flyter upp. För att göra utgångshål för dessa gaser måste man perforera buken. KW hade ett stick i bröstet och 13 stick i och runt underlivet - där inga stora gasmängder samlas. Inga stick i buken.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-04 kl. 22:31.
Citera
2018-02-04, 22:17
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En så söt och intagande tjej med en sådan ovanligt fin utstrålning får du leta länge efter: hela hon utstrålar kärlek och värme: Ja, hon är - i ordets rätta bemärkelse - vacker; t.o.m. mycket vacker.

Helt osminkad och ostylad:
https://minfil.org/I6E357dbb9/KW.jpg

PM hade tidigare aldrig varit i närheten av en sådan tjej; han måste ha blivit blixtförälskad - eller om vi ska prata klartext: Den blodsugande sadisten "fell in death".
Jag håller helt med. KW ser fräsch och naturlig ut. Positiv utstrålning. Vänlig utstrålning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in