Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 15:36
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag utrycker mig så eftersom personen ifråga har erkänt brottet. RA håller på att lagföras och har också erkänt, men du kanske tror jag har fel, vi får väl se framöver.. Framförallt bör du sluta initiera att det finns en koppling mellan detta utan att vi vet, men låt oss åtminstone få utreda saken? Kan du säga annars låta oss veta vad de svarta pengarna gått till, och har du bevis för det?

Vilka erkännanden?? Nujens erkänt att de är ekonomiska brottslingar? Har Nujens även erkänt att de har betalat en terrorist??
Utred du vad du vill, men hur kan man begå ekonomisk brottslighet med en terrorist när terroristen ej var terrorist vid det tillfället?
Citera
2018-02-04, 15:43
Medlem
Jag förväntar mig att den nye rikspolischefen tar sig an detta ärende med det allvar saken kräver och visar att det är ett nytt regemente.
Citera
2018-02-04, 15:48
Medlem
TumTums avatar
Såååå, idag är det söndag.
Imorgon, när Sverige öppnar, så tänker jag kontakta GBG stadsteater iaf.
Det vore ju själve faen om svensk nationalepos skall bajsas på på stora scenen.
Vad ska du göra?
Citera
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Ursäkter och idel ursäkter. Ockhams rakkniv ger vid handen att familjen Nujen har fifflat & båg'at så enda in i bängen under hela sina liv och ingen har brytt sig. Ingen. Fram tills nu, när hela härligheten uppdagas i ett förundersökningsprotokoll, fallet om terroristen Rahmat Akilov.

Ska vi slå vad? Finns helt klart ett spelvärde då kurder inte alltid är så roliga att ha å göra med.

Inte säkert att han fattar det. Om han står med en fot i överklassen kan han fortfarande ha tilltro till polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Vilka erkännanden?? Nujens erkänt att de är ekonomiska brottslingar? Har Nujens även erkänt att de har betalat en terrorist??
Utred du vad du vill, men hur kan man begå ekonomisk brottslighet med en terrorist när terroristen ej var terrorist vid det tillfället?

Jag får hänvisa dig till att läsa lite i tråden och de uppgifter som inkommit. Det blir inte relevant att debattera annars.
Citera
2018-02-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Inte säkert att han fattar det. Om han står med en fot i överklassen kan han fortfarande ha tilltro till polisen.

Ja, jag undrade när uppgifterna inkom så har väl polischefen ett ansvar att anmäla ett brott? Så var det i Anders Borgs ärende i alla fall.
Citera
2018-02-04, 15:53
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Özz "karriär" är över.

Helt klart. Vi har matat denna gökunge alldeles för länge. Förtjänar inte någon support från majoritetssamhället. Bokjotta rätt av.

Ingen självransakan gällande sin inblandning i Akilovs svartarbete överhuvud taget. Endbart arrogans och förakt för det samhälle som hjälp honom och familjen till ett bättre liv.

Detta är troligtvis bara toppen på ett isberg.
Citera
2018-02-04, 15:58
Medlem
Citat:

Jag får däremot ta och säga att det är vidrigt gjort att Aftonbladet och Expressen att starta hetsen mot Özz genom bilder på honom tillsammans med RA, hade jag varit Özz hade jag stämt tidningarna nått så förbannat. Han har ett ansvar, men det är ju släktingarna som har gjort de stora övertrampen (som behöver utredas).
Citera
2018-02-04, 16:00
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag får hänvisa dig till att läsa lite i tråden och de uppgifter som inkommit. Det blir inte relevant att debattera annars.
Nu har jag läst tråden. Är det relevant att svara på mina frågor?
Hänvisa gärna till länken där Nujens kopplas till terroristen (läs ej personen Akilov som blev terrorist).
Hänvisa gärna till länken där Nujens erkänner brott.
Vidare kan du ju nu besvara ovanstående tidigare frågor.
Citera
2018-02-04, 16:00
Medlem
Citat:
Läs på lite om lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism så förstår du att terroristen inte alls behöver vara terrorist vid tillfället då penningtransaktionen sker. Nujen behöver heller inte veta eller ens misstänka att han ska bli terrorist i framtiden.
Hade detta skett i USA så hade familjen Nujen skakat galler vid det här laget.

Ang erkännanden så ljuger Özz rakt ut när han säger "Jag vet ingenting". Självklart har han pratat med sin familj. Och de som gjort direkta överföringar från sina privata konton till terroristens privata konto, Özz syster, far och svåger har gjort sig oanträffbara för media.
Citera
2018-02-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Läs på lite om lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism så förstår du att terroristen inte alls behöver vara terrorist vid tillfället då penningtransaktionen sker. Nujen behöver heller inte veta eller ens misstänka att han ska bli terrorist i framtiden.

Ang erkännanden så ljuger Özz rakt ut när han säger "Jag vet ingenting". Självklart har han pratat med sin familj. Och de som gjort direkta överföringar från sina privata konton till terroristens privata konto, Özz syster, far och svåger har gjort sig oanträffbara för media.

Tack!!!
Citera
2018-02-04, 16:05
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller

Hahaha, så vi ska tillämpa Amerikanska lagar i Svea rike??
Jag tror att jag har köpt ett tennisracket på Blocket av en numera dömd brottsling. Sålunda kan jag kanske bli medskyldig??
Det är väl upp till rättsväsendet att lagföra brottslingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in