Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-04, 13:41
Medlem
Debbie Nujens kollega, asylaktivisten Viktor Banke, rycker ut för att försvara Özz Nujen. Väldigt tunt resonemang, som mest bygger på att det är personer som inte är riktigt lika fina och goda som Özz Nujen, som blir upprörda över Nujens trixande:

Citat:
Viktor Banke‏Verifierat konto
@ViktorBanke

Är det mer klandervärt att betala en hantverkare svart om hantverkaren två år senare begår ett terrordåd?
---
Varför säger de inte som det är istället. De vill komma åt honom för att han gillar invandring.
---
Alla vet att det är deras drivkraft och den kompass efter vilken de riktar sin fabricerade indignation. De kan lika gärna säga det rakt ut.
---
Inte som att någon tror att de främst bryr sig om skattemoralen.
https://twitter.com/ViktorBanke/status/959463538493452289

Det är nog snarare så att det som upprör mest, är hur klanen Nujen särbehandlas. Inga frågor från polis och myndigheter om utbetalningarna till Akilov( enligt Özz Nujen ), man behandlas med silkesvantar av journalistkåren.
Citera
2018-02-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Pappa taxichaffis har en förvånansvärt fet villa en bit bort från Debbie, behövs väl byggjobb ?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Byggjobb behövs nog där också. Också intressant att en taxichaffis har råd med en sådan villa.

Än så länge har vi offentlighetsprincipen i Sverige. Mitt tips är att det dröjer inte länge tills asyladvokaten Debbie börjar driva frågor om integritetsskydd.

På Hitta.se framgår det att det pågår arbeten på fastigheten som är bygglovspliktiga, och att bygglov har sökts:
"1 bygghändelse 2011-08-03
Bygglov - Tillbyggnad av Enbostadshus, Altan/Uterum/Brokv/Lust
"

Med obegränsad tillgång till billig och svart arbetskraft är det utomordentligt listigt att öka på förmögenheten genom byggverksamhet, då varje satsad krona på ett hus i Nacka ökar värdet 10 faldigt när man undgår skatter, moms och sånt som lagar och regler om arbetsskydd. i detta fall såskilt lukrativt då vilken terrorist som helst kan få anställning hos dem. Hög risk alltid bra avkastning!

Det är värt att påpeka att det inte är bygglovspliktigt att göra renoveringar på ett hus, som underhåll och inre arbeten.

De arbeten som ökar på trivseln för klanen Nujen, i deras byggnader och därmed värdet på fastigheterna, behöver man inte söka bygglov för.

https://www.hitta.se/kartan!~59.30878,18.18444,17z/tr!i=7QYrokjM/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.30872:18.18446
Citera
2018-02-04, 13:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Borde Inte Özz Nujen stänga ner sitt twitterkonto och hålla sig bra återhållsam ett längre tag såsom Lasse Kroner och andra (Metoo gänget) gjort med sina medier? Det här har väl knappast förbättrat hans rykte?

Fredrik Virtanen "VåldtäktsVirre" hade också en period efter att han avslöjats som simpel våldtäktsman då han försökte Twittra och skratta och låtsas som om "allt var som vanligt".

Det fungerade inte så bra.

Det gäller dock att vi anständiga svenskar inte släpper ner garden nu.

Fortsätt kommentera! Ring. Gräv. Berätta för andra. Ligg på som hökar.
Citera
2018-02-04, 13:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Debbie Nujens kollega, asylaktivisten Viktor Banke, rycker ut för att försvara Özz Nujen. Väldigt tunt resonemang, som mest bygger på att det är personer som inte är riktigt lika fina och goda som Özz Nujen, som blir upprörda över Nujens trixande:

Det är nog snarare så att det som upprör mest, är hur klanen Nujen särbehandlas. Inga frågor från polis och myndigheter om utbetalningarna till Akilov( enligt Özz Nujen ), man behandlas med silkesvantar av journalistkåren.

Föga förvånande är ju även Banke asylprofitör så givetvis försvarar han klanen Özz. Det gäller ju den egna plånboken!

Det är gammelmedia och asylprofitörerna mot resten av det svenska folket.

De är en minoritet i antal men har tillgång till mediemegafonerna.

Vi, det svenska folket, som är så oerhört många fler och har låtit oss luras så länge: När säger vi ifrån?
Citera
2018-02-04, 14:04
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Föga förvånande är ju även Banke asylprofitör så givetvis försvarar han klanen Özz. Det gäller ju den egna plånboken!

Det är gammelmedia och asylprofitörerna mot resten av det svenska folket.

De är en minoritet i antal men har tillgång till mediemegafonerna.

Vi, det svenska folket, som är så oerhört många fler och har låtit oss luras så länge: När säger vi ifrån?
Vid nästa val hoppas jag
Citera
2018-02-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Vid nästa val hoppas jag

Rösta INTE på dessa politiker som tillåter att Özz och likasinnande lurar oss och lever gott på våra skattepengar. RÖSTA PÅ SD
Citera
2018-02-04, 14:24
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilka är de väderkvarnar du pratar om?
Ni vänsterhjon brukar inte ha överseende med skattefusk i andra sammanhang. Men nu är det alltså väderkvarnar?
Till skillnad från vänstern har jag svårt att bli upprörd över lite svartjobb, ja. Att döma av den uteblivna folkstormen verkar det mest vara ett dussintal stackare i den här tråden som är upprörda. Resten kanske har viktigare saker att lägga sin energi på, vem vet?
Citera
2018-02-04, 14:25
Medlem
S.Kandals avatar
Hur mycket jag än föraktar svensk media tror jag faktiskt att Expressen och Aftonbladet kommer att gräva vidare i ärendet. DN kan vi däremot glömma, de lever numera på en annan planet. Aftonbladet och Expressen vet däremot såklart om att deras trovärdighet skulle boostas rejält om de lyckas få fram fakta på bordet.
Citera
2018-02-04, 14:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Som av en slump har Viktor Banke nyligen blivit utsedd till Aftonbladets rättsexpert.
Så det är inte så svårt att förutsäga Aftonbladets rapportering om detta.
Citera
2018-02-04, 14:30
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
De arbeten som ökar på trivseln för klanen Nujen, i deras byggnader och därmed värdet på fastigheterna, behöver man inte söka bygglov för.

https://www.hitta.se/kartan!~59.30878,18.18444,17z/tr!i=7QYrokjM/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.30872:18.18446
Hmm, enligt den datan fins inget bygglov för varken Tingstäde nystugu 1:125 eller 1:142.

https://www.hitta.se/kartan!~57.73580,18.61409,17z/tr!i=2sfeffMz/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=57.73575:18.61402
https://www.hitta.se/kartan!~57.73574,18.61480,17z/tr!i=VMjmRvjp/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=57.73579:18.61486

Byggnadernas användning var senast som skola respektive skolmatsal:
http://www.gotland.se/79488

Och bygglov behövs om användning för en byggnad ändras:
http://www.gotland.se/89545

Så... svartbygge?

Edit:
"Komikern och skådespelaren Özz Nûjen köpte för några år sedan Gazeliegården och den gamla skolan i Tingstäde tillsammans med sin storasyster. Han har under en längre tid renoverat gården för att få till en verksamhet i fastigheten. Tanken är att det framöver ska gå att spela teater där."
http://www.gotland.net/se-och-gora/arkiv/ozz-nujen-bygger-teaterscen-i-tingstade
Senast redigerad av Sorken80 2018-02-04 kl. 14:32.
Citera
2018-02-04, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Till skillnad från vänstern har jag svårt att bli upprörd över lite svartjobb, ja. Att döma av den uteblivna folkstormen verkar det mest vara ett dussintal stackare i den här tråden som är upprörda. Resten kanske har viktigare saker att lägga sin energi på, vem vet?
Du verkar ju inte heller ha något viktigare att pyssla med. Varför skriver du då själv flera inlägg i den här tråden?

Nu fattar jag ju sedan innan att du är ett troll, men ändå.
Det här lär definitivt inte lägga sig bara för att du & dina uppdragsgivare önskar det.

Özz "karriär" är över.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-02-04 kl. 14:38.
Citera
2018-02-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunhilde
[/b]

Om man helt bortser från ev terrorkopplingar så upprörs du alltså inte alls av det faktum att familjen Nujen fick en fristad här i Sverige, fick bidrag av svenska skattebetalare att bygga upp sina liv? Har du en aning om hur livet i turkiska kurdistan var på den tiden/är än idag? I deras situation hade jag varit så oerhört tacksam mot mitt nya hemland och dess generösa skattebetalare att jag deklarerat varenda korvöre jag någonsin tjänat enbart för att vara säker på att detta skattas- för var hade jag och min familj varit utan den där generösa hjälp jag fick den gången? Den hjälp jag fick av ett samhälle jag inte hade någon koppling till då resten av världen, inklusive mitt eget samhälle, vände mig ryggen?

Nu har Nujens åtnjutit svenska skattepengar och på så sätt kunnat etablera sig i Sverige. Nu när de alltså har chans att ge tillbaka en promille till andra vad de själva åtnjutit då behov fanns, anställer de alltså istället utländsk, svart arbetskraft! Allt för att tjäna några solkiga kronor trots att de numer (tack vare Sverige och svenska skattebetalare som sagt) är både välutbildade och väletablerade.

Det är så mycket fel i hela den här soppan att jag vet inte var jag ska börja. Ytterligare bitter bismak får jag av Özz kopplingar till socialdemokratin, likt Mona anser nog Özz att "det är häftigt att betala skatt". Ja, tills det verkligen är dags att göra så, då är det plötsligt annat som gäller.

Packa väskan nu hela familjen Nujen, svenskarna har äntligen fått nog. Ta dina svenskfientliga "skämt" och flytta tillbaka till den gudsförgätna håla du "flydde" ifrån men du alltid hyllar så högt. Du kom hit med ingenting så var åtminstone man nog och lämna tillbaka allt Sverige och svenskarna gett er innan avresa. Lev väl i Turkiska kurdistan Özz, önskar dig och din familj väl trots allt illa du sagt om Sverige och svenskarna och allt illa du gjort.

Jag upprörs fullkomligt av allt detta, jag tycker precis som dig, men jag vill vinkla vreden till att ta fram fakta, så att det blir frågan om lagföring, inte prata om den stora näsan.

Hade vi fått förklaringar direkt på vad det var frågan om, så hade det varit lättare att hantera, men jag tror vi alla innerst inne vet hur smutsigt det här är..
Senast redigerad av Tyranitar 2018-02-04 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in