2018-02-04, 14:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nej, du kan nog tänka själv (?).
Din kommentar är väldigt kryptisk, så nej. Jag vet inte vad du tänker här.
Citera
2018-02-04, 14:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/Då är nog våldtäkt mer obehagligt än att föda barn. I obehagligt ingår massa saker, så tack för verifieringen.

Hur är det mer obehagligt att få en kuk i sig i 10 minuter än att trycka ut ett barn under kanske 12 timmar?

Citat:
2/ Jag har svarat massa gånger på detta.

Svara igen: vad är problemet?
Citera
2018-02-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Din kommentar är väldigt kryptisk, så nej. Jag vet inte vad du tänker här.
Man får inte droga ner någon och ha sex med den personen, även om hen har åldern inne.
Samma sak med vissa omyndighetsförklarade/handikappade personer.
Finns säkert fler exempel.

Edit: visst kan det vara dumt att vara kryptisk, men i detta fall ville jag få folk att tänka själv.
Senast redigerad av kiss74 2018-02-04 kl. 14:22.
Citera
2018-02-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hur är det mer obehagligt att få en kuk i sig i 10 minuter än att trycka ut ett barn under kanske 12 timmar?

Svara igen: vad är problemet?
Det varierar hur obehagligt en våldtäkt är.

"Problemet" kan variera. Läs på lite.
Citera
2018-02-04, 14:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Man får inte droga ner någon och ha sex med den personen, även om hen har åldern inne.
Samma sak med vissa omyndighetsförklarade/handikappade personer.
Finns säkert fler exempel.
Du blandar ihop sex med våldtäkt. Ajjajabajja.
Beroendeställning definieras under samma lag.

Har du inget som inte är ett annat brott du kan hänvisa till?
Citera
2018-02-04, 14:24
Medlem
Citat:
Du blandar ihop sex med våldtäkt. Ajjajabajja.
Beroendeställning definieras under samma lag.

Har du inget som inte är ett annat brott du kan hänvisa till?
Komiskt, det är inte jag som blandar ihop (frivillig) sex med våldtäkt.
Och du bad om sådana exempel då det inte var ok för vuxna att ha sex.
Citera
2018-02-04, 14:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det varierar hur obehagligt en våldtäkt är.

Men om vi tar standard-våldtäkten: kvinnan blir påsatt när hon är berusad. Sen jämför vi det med att föda barn i 12 timmar.

Citat:
"Problemet" kan variera. Läs på lite.

Vad betyder det? Kom inte med undanflykter.
Citera
2018-02-04, 14:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Komiskt, det är inte jag som blandar ihop (frivillig) sex med våldtäkt.
Och du bad om sådana exempel då det inte var ok för vuxna att ha sex.
Okej, jag tror jag förstår. Ditt kryptiska: Vi har inte bara åldergräns, vi har även andra gränser. Det kan vara olagligt att ha sex med de som har åldern inne också."
Handlade bara om våldtäkt, men du ville vara lite mystisk med det?

De enda argumenten för att styrka ditt uttalande ryms inom våldtäktsbegreppet i 6 kapitlet, 1§ Brottsbalken.

Så, vad var det du egentligen ville visa?
Trodde du att det skulel ge dig en upp på mig?
Då känner inte du mig alls. Jag är en sån där jobbig jävel som tar reda på saker.
Citera
2018-02-04, 14:46
Medlem
Det finns en intressant bok som heter "My secret garden". Tror den är skriven på 70 talet så kanske inte helt representativt för hur unga kvinnor tänker och fantiserar idag? Hur som helst består boken av massvis av sexuella fantasier som amerikanska anonyma kvinnor har skickat in till en författare, som i sin tur sammanställt det till en bok. Det finns ett helt kapitel i boken om alla kvinnor som beskriver hur de fantiserar om att bli våldtagna och använder denna fantasi dagligen när de ligger med sina "American dream husbands" för att nå orgasm. Dock ska man skilja på vad folk fantiserar om och vad de vill i verkliga livet. Jag tror det är få kvinnor som går igång på rape sex i verkliga livet. Istället poängterar det själva kärnan i kvinnans sexualitet; att vara åtråvärd till den grad att en man inte kan behärska sig. Betyder dock som sagt inte att de vill bli våldtagna av nån random snubbe.

Kan rekommendera boken. Den är intressant om man är nyfiken på kvinnans sexualitet.
Citera
2018-02-04, 14:50
Medlem
Citat:
Okej, jag tror jag förstår. Ditt kryptiska: Vi har inte bara åldergräns, vi har även andra gränser. Det kan vara olagligt att ha sex med de som har åldern inne också."
Handlade bara om våldtäkt, men du ville vara lite mystisk med det?

De enda argumenten för att styrka ditt uttalande ryms inom våldtäktsbegreppet i 6 kapitlet, 1§ Brottsbalken.

Så, vad var det du egentligen ville visa?
Trodde du att det skulel ge dig en upp på mig?
Då känner inte du mig alls. Jag är en sån där jobbig jävel som tar reda på saker.
Ja, jag ville få babianen att förstå. Hon tar upp exempel med 16-åriga killar som njutit av sex med sina kvinnliga lärare, som ett slags argument att våldtäkt inte är så farligt. Så jag försöker få henne att tänka efter, men det är lönlöst.
Att "få en upp på dig" är inget jag funderar över. Bra att du tar reda på saker, hoppas det sprider sig till andra.
Citera
2018-02-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men om vi tar standard-våldtäkten: kvinnan blir påsatt när hon är berusad. Sen jämför vi det med att föda barn i 12 timmar.

Vad betyder det? Kom inte med undanflykter.
Går inte att svara på exakt. Det finns de som mått dåligt i flera år efter en sådan våldtäkt, så mitt svar blir nog att våldtäkt är obehagligare.

Vill inte svara på samma sak hela tiden.

Svara istället på varför du gillar sex med babbar och shemales?
Citera
2018-02-04, 15:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Går inte att svara på exakt. Det finns de som mått dåligt i flera år efter en sådan våldtäkt, så mitt svar blir nog att våldtäkt är obehagligare.

Vad i våldtäkt är obehagligare? Vi är överens om att de allra flesta inte får några fysiska skador att tala om.

Citat:
Vill inte svara på samma sak hela tiden.

Undanflykt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in