2016-02-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hur exakt skulle det fungera? Om man ändrar sig från frivilligt till ofrivilligt slutar det att vara skönt och börjar det att göra ont då?

Det framgår av situationen.
Ja, om man "ändrar"'sig så kan det kännas bättre.

Nej, jag tycker inte det framgår av situationen. Det verkar mycket oklart vad du menar.
Citera
2016-02-25, 21:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, om man "ändrar"'sig så kan det kännas bättre.

Nej, jag tycker inte det framgår av situationen. Det verkar mycket oklart vad du menar.

1) Jag menar om man ändrar sig från att man vill till att man inte vill. Tror du att det automatiskt börjar göra ont då? Eller slutar vara skönt?

2) Det framgår av hur kvinnan beter sig mot mannen. Till exempel en kvinna som inte är intresserad ignorerar mannen.
Citera
2016-02-25, 21:58
Medlem
Citat:
1) Jag menar om man ändrar sig från att man vill till att man inte vill. Tror du att det automatiskt börjar göra ont då? Eller slutar vara skönt?

2) Det framgår av hur kvinnan beter sig mot mannen. Till exempel en kvinna som inte är intresserad ignorerar mannen.
Du kan inte intala dig själv att ändra dig. Det sker automatiskt. Och jag har inte jömfört skönt och ont, som du gör. Jag säger att kroppen reagerar bättre på frivilliga saker, än ofrivilliga. Alltså inte bara sex.

Så, det räcker med att könna sig ignorerad? Eller vad har du för måttstock när du avgör om det var en välförtjänt våldäkt? Varför bestämmer inte en kvinna över sin egen kropp?
Citera
2016-02-25, 22:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du kan inte intala dig själv att ändra dig. Det sker automatiskt. Och jag har inte jömfört skönt och ont, som du gör. Jag säger att kroppen reagerar bättre på frivilliga saker, än ofrivilliga. Alltså inte bara sex.

1) Det finns massor med våldtäktsmål där kvinnan säger att det började frivilligt sen ville hon inte längre. Tror du att det slutade vara skönt för henne efter att hon ändrade sig?

2) På vilket sätt skulle kroppen känna skillnad på frivilligt och ofrivilligt sex? Det känns precis likadant.

Citat:
Så, det räcker med att könna sig ignorerad? Eller vad har du för måttstock när du avgör om det var en välförtjänt våldäkt? Varför bestämmer inte en kvinna över sin egen kropp?

VI kan ta ett standard exempel en kvinna följer med en man hem från krogen eller på en fest och lägger sig och sover i samma säng i bara trosor men säger att hon inte vill ha sex. I det fallet är det legit för mannen att våldta kvinan för alla förstår att det bara handlar om cockteasing.
Citera
2016-02-25, 22:08
Medlem
Citat:
1) Det finns massor med våldtäktsmål där kvinnan säger att det började frivilligt sen ville hon inte längre. Tror du att det slutade vara skönt för henne efter att hon ändrade sig?

2) På vilket sätt skulle kroppen känna skillnad på frivilligt och ofrivilligt sex? Det känns precis likadant.

VI kan ta ett standard exempel en kvinna följer med en man hem från krogen eller på en fest och lägger sig och sover i samma säng i bara trosor men säger att hon inte vill ha sex. I det fallet är det legit för mannen att våldta kvinan för alla förstår att det bara handlar om cockteasing.
1. Ingen aning. Troligtvis. Hur så?

2. Jag har aldrig haft ofrivilligt sex, så jag kan inte uttala mig.
Citera
2016-02-25, 22:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

I din fantasivärld är det okej, inte i den verkliga världen utanför ditt huvud.
Citera
2016-02-25, 22:19
Medlem
Citat:

Trosor och BH, då får man inte våldta? Bara trosor, då är det ok? Var går gränsen?
Citera
2016-02-25, 23:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1. Ingen aning. Troligtvis. Hur så?

2. Jag har aldrig haft ofrivilligt sex, så jag kan inte uttala mig.

1) Det är inte mindre skönt för att man blir tvingad. Det är lika bra som vid frivilligt sex. För att kroppen känner ingen skillnad på "våldtäkts-penetration" och "frivillig-penetration".

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
I din fantasivärld är det okej, inte i den verkliga världen utanför ditt huvud.

Alla normala kvinnor som jag har träffat har tyckt att kvinnor som cockteasar får skylla sig själva om de blir våldtagna.

Citat:
Trosor och BH, då får man inte våldta? Bara trosor, då är det ok? Var går gränsen?

Det beror helt på situationen.
Citera
2016-02-25, 23:24
Medlem
Citat:
1) Det är inte mindre skönt för att man blir tvingad. Det är lika bra som vid frivilligt sex. För att kroppen känner ingen skillnad på "våldtäkts-penetration" och "frivillig-penetration".

Alla normala kvinnor som jag har träffat har tyckt att kvinnor som cockteasar får skylla sig själva om de blir våldtagna.

Dom kvinnor du träffat, kanske är normal efter dina mått? Dom jag känner är emot våldtäkt, oavsett "anledning". Vilket är det normala att göra!
Citera
2016-02-25, 23:55
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Jaha? Och jag påstår att alla normala människor jag träffat tycker precis tvärtom. Vem har rätt? Inse att ansvaret för ett begånget brott ligger hos gm.
Citera
2016-02-26, 03:55
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsaken-boy
Varför får kvinnor så mycket sympati för att dom har blivit våldtagna? Dom har ju haft det störtskönt! Kvinnor njuter så mycket av att bli våldtagna att dom får multipla orgasmer!

http://www.popsci.com/science/article/2013-05/science-arousal-during-rape

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/193e3x/iama_sexual_assault_therapist_discussing_when

Du är nog fruktansvärt ful. Kort, aplik, dålig tandstatus. Tror du har kass hygien. Ger detta dig rätt till att tro detta om tjejer? Gå till vårdcentralen och hota med självmord så kanske du får operera dig. Din familj hatar dig.
Citera
2016-02-26, 09:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jaha? Och jag påstår att alla normala människor jag träffat tycker precis tvärtom. Vem har rätt? Inse att ansvaret för ett begånget brott ligger hos gm.

På vilket sätt är det ett brott att ge en kvinna gratis sex? Ingen skulle tycka att det var ett brott om en kvinna våldtog en man.

Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Du är nog fruktansvärt ful. Kort, aplik, dålig tandstatus. Tror du har kass hygien. Ger detta dig rätt till att tro detta om tjejer? Gå till vårdcentralen och hota med självmord så kanske du får operera dig. Din familj hatar dig.

Men det är sant. Det är ingen fysisk skillnad på våldtäkt och vanligt sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in