2018-02-03, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så vad blir din slutsats? Har memot skjutit sig själv i foten med Papadopoulos-förklaringen eller tänker du försöka krysta fram en undanflykt? Och nej, ingen kan vara gladare än jag om folk fokuserar på trådens ämne istället för min persona - men få verkar hålla med om den prioriteringen...

Lilla gumman, det är du som gör detta till en persona fråga. Se mitt tidigare fetmarkerade inlägg.

Min slutsats är, observera de anklagades reaktioner och påståenden om att memot skall vara fake. Genom att påstå detta påstår de i sig självt att det inte fanns någon grund att utreda Trump. Om dokumentet är ogiltigt så är även avlyssningen ogiltigt. Människor som inte har något att dölja skriker sig inte hesa över "osanningar" som inte stämmer.
Citera
2018-02-03, 00:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmarrn
Lilla gumman, det är du som gör detta till en persona fråga. Se mitt tidigare fetmarkerade inlägg.

Min slutsats är, observera de anklagades reaktioner och påståenden om att memot skall vara fake. Genom att påstå detta påstår de i sig självt att det inte fanns någon grund att utreda Trump. Om dokumentet är ogiltigt så är även avlyssningen ogiltigt. Människor som inte har något att dölja skriker sig inte hesa över "osanningar" som inte stämmer.
Trams - se bakåt i tråden hur folk inte har andra angreppspunkter än just nån påhittad agenda och liknande (betalt troll, vänsteragenda, högeragenda, invandrare, svensk, jude etc är bara några av alla etiketter jag fått..) jag finner det extremt ointressant dock. Det jag vill diskutera är frånvaron av bevis för att Q inte ör ett troll samt vad som får er att följa en anonym person på mötet som lika väl kan vara en betald ryss eller ett troll i valfri mammas källare ...

On topic: jag har aldrig påstått att memot är fake, jag frågade om innehållet och de uteblivna reaktionerna här i trpden...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-03 kl. 00:26.
Citera
2018-02-03, 00:27
Medlem
Citat:
Trams - se bakåt i tråden hur folk inte har andra angreppspunkter än just nån påhittad agenda och liknande (betalt troll, vänsteragenda, högeragenda, invandrare, svensk, jude etc är bara några av alla etiketter jag fått..)

On topic: jag har aldrig påstått att memot är fake, jag frågade om innehållet och de uteblivna reaktionerna här i trpden...

Det är för att du letar efter halmstrån istället för att fokusera på det stora hela. Du letar bevis på att jorden är rund. Vi kan fastslå att Q inte är fake i och med att Trump faktiskt städar upp, som han förutspådde. Om det fortgår på samma sätt så är detta bara början, och bars ett av många memo som kommer att släppas.
Citera
2018-02-03, 00:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmarrn
Det är för att du letar efter halmstrån istället för att fokusera på det stora hela. Du letar bevis på att jorden är rund. Vi kan fastslå att Q inte är fake i och med att Trump faktiskt städar upp, som han förutspådde. Om det fortgår på samma sätt så är detta bara början, och bars ett av många memo som kommer att släppas.

Letar halmstrån? Jag ber och ber och ber om bevis för era påståenden, om du kallar det för att leta efter halmstrån så beskriver det ju bara att du inte ens själv tror på Q.,
Citera
2018-02-03, 01:01
Medlem
Citat:
Så vad blir din slutsats? Har memot skjutit sig själv i foten med Papadopoulos-förklaringen eller tänker du försöka krysta fram en undanflykt? Och nej, ingen kan vara gladare än jag om folk fokuserar på trådens ämne istället för min persona - men få verkar hålla med om den prioriteringen...

Memot har verkligen inte skjutit sig själv i foten. Comey själv signerade FISA applikationen som baserar sig på samma dossier som han publikt kallade obscen och obekräftad. Memot visar att det finns tydliga indikationer om att demokrater och högt uppsatta inom FBI har använt sig av extremt kontroversiella metoder för att slå ut Trump och hans parti.

Det är en direkt attack mot demokratin och gynnar enbart deras egna intresse. För att försvaga deras roll så exponeras dem i ett första steg att dränera träsket.

Är du intresserad av att leta brödsmulor från Q får du göra det, faktum är att vi ser stora förändringar inom amerikansk politik och det är det det handlar om.
Citera
2018-02-03, 01:23
Medlem
Någon undrade om Papadopolous

Den gode Julian förklarar fint fint;

Julian Assange ⌛
@JulianAssange
·
58m
Big puzzle: why does #FBI claim its investigation is based #Papadopoulos hearing in April "Russians have thousands of Clinton emails". Simple cross-check shows #WikiLeaks' #DNCLeaks weren't obtained from DNC until 25 May and investigation started in July after WL has published.

Ibland undrar jag om människor är tröga eller helt hjärntvättade till den graden att man inte vill förstå fakta. Här kommer memot som förklarar illegal spionage på illegala grunder(helt utan grunder) av Demokrakrerna och vissa säger var det allt? Vi som är mer insatta har trott det länge men här kommer bekräftelsen! Man har skrivit det så många gånger att hela Mueller utredningen går runt på att Trump admin. Haft samröre med Ryssland! Nu när memot visar att Trump-dossierm är falskt - då försvinner Mueller och hela utredningen!
Utöver det bekräftar memot att Comey ljög för congressen!

Och en sista sak: Q prickade exakt vad memot handlade om! Han nämnde Mccabe, Strzok, Page, Rosenstein, Ohr och hans fru!
Senast redigerad av Flashigqwe 2018-02-03 kl. 01:33.
Citera
2018-02-03, 04:14
Medlem
Citat:
Och jag som trodde det skulle bli fart i den här tråden när memot släpptes - oavsett vad det stod i det..
jag förstår ju att ni är besvikna nu men jösses - ni kan ju ändå skriva några inlägg om hur dum jag är? Era bevis för Q har ju aldrig varit varken bättre eller sämre..

Besviken? Jag hade faktiskt inte förväntat mig speciellt mycket men det här är ett bombnedslag, det bekräftar allt som vi som följer neutral media redan förstått. Vi hade rätt

Nu är det bara att invänta hur de sätter dit folk och troligen är det Michael E. Horowitz som står för det arbetet.

Vad jag hade räknat med var att det fanns bevis nog för att visa att anklagelserna för rysslands inblandning inte är korrekt. Men memot bevisar allvarlig korruption, att man påverkat en av de högsta eller kanske den högsta dömmande instansen i USA
De kan slakta högdjur på olika positioner efter det här

Allt från valfusk, till att en kandidat använder statens högst dömmande instans för att sätta dit en annan kandidat. Svårt att se att det kan bli mycket allvarligare
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-02-03 kl. 04:17.
Citera
2018-02-03, 05:55
Medlem
Citat:
Trams - se bakåt i tråden hur folk inte har andra angreppspunkter än just nån påhittad agenda och liknande (betalt troll, vänsteragenda, högeragenda, invandrare, svensk, jude etc är bara några av alla etiketter jag fått..) jag finner det extremt ointressant dock. Det jag vill diskutera är frånvaron av bevis för att Q inte ör ett troll samt vad som får er att följa en anonym person på mötet som lika väl kan vara en betald ryss eller ett troll i valfri mammas källare ...

Det som får mig att följa Q eller åtminstonde vad som sägs i denna tråd är för att det vore en dröm om deepstate raderades totalt. Hela världen skulle bli en bättre plats.
Vad du inte verkar fatta när det gäller konspirationer är att det går inte och bevisa 100%. Så att du sitter och väntar på bevis säger mycket om vad du håller på med.
Som journalist(vilket vi alla kan vara) så börjar man utreda saker, och sedan ställer man frågor. Frågorna leder oftast till samma punkt.
Citera
2018-02-03, 07:12
Medlem
Pussykings avatar
När jag läste memot, ”tömde” jag hjärnan för att se om jag skulle begripa något, om jag inte hade all den fakta Q försett oss med. Jag får erkänna att de kunskaper jag har om amerikansk lagstiftning angående detta är obefintlig, alltså skulle jag kunna rycka på axlarna och säga, det där var väl inget.

De flesta amerikaner läser förmodligen inte memot alls, utan får det ”tolkat” av CNN, som också verkar köra på den linjen att det inte är något mer än en distraktion från Trumps ”brott”.

Frågan är ju då om Q har lett oss på villovägar eller inte. Som tur är så är det ju inte vi som avgör det, utan advokater som är utbildade på just detta.

Med tanke på att Watergate handlade om 30 sekunder på ett band som försvann, och detta är så enormt mycket större, så lutar det åt att huvuden kommer att rulla. (Nej, Plissken, inte bokstavligt.)

Hade vi inte haft Q som vägvisare här hade media ganska lätt kunnat döda historien. Folk hade fortfarande blivit dömda, men folk hade kanske upplevt det som despotiskt och tyranniskt. Det gör ju många ändå. Jag tycker det är fascinerande att se t ex Cher twittra att Trumps administration är den mest korrumperade någonsin. Begriper inte folk hur korruption uppstår; över tid? Det behövs decennier för att en organisation ska bli sönderkorrumperad, som i Göteborg t ex, där alla är släkt med alla.
Citera
2018-02-03, 10:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det som får mig att följa Q eller åtminstonde vad som sägs i denna tråd är för att det vore en dröm om deepstate raderades totalt. Hela världen skulle bli en bättre plats.
Vad du inte verkar fatta när det gäller konspirationer är att det går inte och bevisa 100%. Så att du sitter och väntar på bevis säger mycket om vad du håller på med.
Som journalist(vilket vi alla kan vara) så börjar man utreda saker, och sedan ställer man frågor. Frågorna leder oftast till samma punkt.

Jag förstår mycket väl att det är svårt att bevisa konspirationsteorier, dock har du förstås fel när du påstår att de inte går att bevisa - och är det inte exakt det man försökt göra med memot t.ex.?
Problemet jag ser i den absoluta majoriteten av trådar i denna avdelning är dock att det nästan alltid visar sig att det helt enkelt inte finns några bevis alls, teroeirena drivs istället av en grupp människor som verkar tro att i stort sett allt runt dem är agendadrivet och ondskefullt planerat av t.ex. det du kallar "deep state".. De flesta konspirationsteorierna blommar dock bara upp en kort tid efter nåt terrordåd eller liknande och tynar sedan sakta bort i brist på fakta och i avvaktan på att nästa, mer aktuella och intressant tråd ska dyka upp.

Denna tråd skiljer sig dock lite från de flesta då det inte bygger på någon enskild händelse eller fakta, utan mest verkar gå ut på att leta samband i nivå med numerologi vilket förstås kan vara spännande om man gillar sånt - typ "connect the dots" som det populärt brukar kallas. Det leder ju sällan någon vart, men det ger förstås en känsla av gruppsamhörighet när man gör det.

En fråga, "deep state" som du skriver att du vill radera, vad är det enligt dig (jag är fullt medveten om begreppet men definitionerna av vilka / vad / varför det är skiljer sig ju ganska rejält beroende på vem man frågar)? Så vad är det du vill få bort och vad tror du vi kan få istället?
Citera
2018-02-03, 10:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Och en sista sak: Q prickade exakt vad memot handlade om! Han nämnde Mccabe, Strzok, Page, Rosenstein, Ohr och hans fru!

Kan du inte länka till vad Q skrev om detta?
Det är ju förvisso flera av de troligaste kandidaterna att nämna i detta sammanhang men det vore intressant att läsa hur Q beskrev det.
Citera
2018-02-03, 10:52
Medlem
Citat:
En fråga, "deep state" som du skriver att du vill radera, vad är det enligt dig (jag är fullt medveten om begreppet men definitionerna av vilka / vad / varför det är skiljer sig ju ganska rejält beroende på vem man frågar)? Så vad är det du vill få bort och vad tror du vi kan få istället?
Passar också på att svara på vad deep state är. Deep state är ett fenomen där en grupp inte behöver följa lagar på grund av det inflytande man har. Ungefär som en diktator bara att det är dolt. Länder där en diktator styr där är det liksom synligt för alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in