Citat:
Ursprungligen postat av
Kungadolf
Det som får mig att följa Q eller åtminstonde vad som sägs i denna tråd är för att det vore en dröm om deepstate raderades totalt. Hela världen skulle bli en bättre plats.
Vad du inte verkar fatta när det gäller konspirationer är att det går inte och bevisa 100%. Så att du sitter och väntar på bevis säger mycket om vad du håller på med.
Som journalist(vilket vi alla kan vara) så börjar man utreda saker, och sedan ställer man frågor. Frågorna leder oftast till samma punkt.
Jag förstår mycket väl att det är svårt att bevisa konspirationsteorier, dock har du förstås fel när du påstår att de inte går att bevisa - och är det inte exakt det man försökt göra med memot t.ex.?
Problemet jag ser i den absoluta majoriteten av trådar i denna avdelning är dock att det nästan alltid visar sig att det helt enkelt inte
finns några bevis alls, teroeirena drivs istället av en grupp människor som verkar tro att i stort sett allt runt dem är agendadrivet och ondskefullt planerat av t.ex. det du kallar "deep state".. De flesta konspirationsteorierna blommar dock bara upp en kort tid efter nåt terrordåd eller liknande och tynar sedan sakta bort i brist på fakta och i avvaktan på att nästa, mer aktuella och intressant tråd ska dyka upp.
Denna tråd skiljer sig dock lite från de flesta då det inte bygger på någon enskild händelse eller fakta, utan mest verkar gå ut på att leta samband i nivå med numerologi vilket förstås kan vara spännande om man gillar sånt - typ "connect the dots" som det populärt brukar kallas. Det leder ju sällan någon vart, men det ger förstås en känsla av gruppsamhörighet när man gör det.
En fråga, "deep state" som du skriver att du vill radera, vad är det enligt dig (jag är fullt medveten om begreppet men definitionerna av vilka / vad / varför det är skiljer sig ju ganska rejält beroende på vem man frågar)? Så vad är det du vill få bort och vad tror du vi kan få istället?