2018-02-02, 20:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Punkt 5 är ju solklar! Peter Strzok (Muellers team) startade utredningen mot Papadopo....
Strzok och Page(både FBI) visade klar partiskhet genom att fixa till en "insurance" plan mot Trump. Deras partiskhet till Hillary SOM STRZOK hade utredning angående Clitonsmail.
Från punkt 5 ska du ta med att; Hillarymails utredning ska man tvivla på för att man var partisk
;Man var emot Trump som man INTE ska ha politiska paritiskheter när man jobbar på FBI och utreder. STRZOK och PAGE visar klart och tydligt att de hade.

Läs den ett par gånger till, spciellt
Citat:
The Papadopoulos information triggered the opening
of an FBI counterintelligence investigation in late July 2016 by FBI agent Pete Strzok.

Det betyder att utredningen inte var menad mot Trump som individ utan Papadopoulos var den som såg till att starta kontraspionage utredningen, dossiern som folk har skrikit om hade med andra ord 0 procent inblandning när det gäller varför utredningen påbörjades, Carter Page vart även en del av utredningen i oktober samma år vilket är mer än 2 månader efter att utredningen startades så det är återigen inte en direkt avlyssning eller spaning på Trump som individ utan folk som råkade befinna sig runt honom som man utredde.
Citera
2018-02-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Läs den ett par gånger till, spciellt

Det betyder att utredningen inte var menad mot Trump som individ utan Papadopoulos var den som såg till att starta kontraspionage utredningen, dossiern som folk har skrikit om hade med andra ord 0 procent inblandning när det gäller varför utredningen påbörjades, Carter Page vart även en del av utredningen i oktober samma år vilket är mer än 2 månader efter att utredningen startades så det är återigen inte en direkt avlyssning eller spaning på Trump som individ utan folk som råkade befinna sig runt honom som man utredde.

NEJ nej.. Läs du OM, helst allt..Försök få en röd tråd .. Du koncentrerar dig bara på en punk som om den punkten inte har med helheten att göra. Man la till detta med Papdopo.. in till FISA applikationen för att få garranti men man skriver klart och tydligt att CARTER PAGE och PAPADOPO har inte samverkat på något sätt . UTREDNINGEN startade då ja,av vem? Peter Strzok! Som senare förflyttades från till Human Resource PÅ GRUND av? Det jag skrev innan. Partiskhet, läckt dokument till media samt insurance plan som ska ha diskuterats med sparkande McCabe.
Citera
2018-02-02, 20:33
Medlem
I Trump dossiern skrivet av Steele anklagar man Trump-kampanjen för att konspirera med Ryssland mot USA. Denna Dossier användes för att få tillstånd att avlyssna medlemmar ut Trumps team. Det som nu kommit fram är att dessa uppgifter var finansierade och framtagna av demokraterna något som både FBI och DOJ visste om.

Firman bakom dossiern läckte den till media som sedan utnyttjades av FBI och DOJ för att skapa trovärdighet.

Kortfattat. Demokraterna har samarbetat med FBI och DOJ för att försäkra sig mot Trump med ej bekräftade uppgifter.

Edit: Och det är absolut inget fel med att fabricera en dossier som FBI och DOJ kan använda för att rättfärdiga avlyssning och utredning av din politiska motståndare...
Senast redigerad av Tiocent 2018-02-02 kl. 20:52.
Citera
2018-02-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag håller givetvis med dig att man inte bör anklaga någon utan bevis - men hur ställer du dig till Trumps anklagelser mot t.ex. Hillary och msm? Är det ett ok beteende eller är det också kriminellt?
Själv finner jag det ovärdigt från båda sidor.
Med fake news? Och hillarys 3000 mejl? Båda är ju bevis. Hillarys försvar var väl att det var misstag? Media är kontrollerad i hela världen ,detta upptäcker man om man undersöker.
Likaså med dessa attacker mot trump, det är rena rama tramset, det ser man tydligt i usas media kanaler.
Citera
2018-02-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiocent
I Trump dossiern skrivet av Steele anklagar man Trump-kampanjen för att konspirera med Ryssland mot USA. Denna Dossier användes för att få tillstånd att avlyssna medlemmar ut Trumps team. Det som nu kommit fram är att dessa uppgifter var finansierade och framtagna av demokraterna något som både FBI och DOJ visste om.

Firman bakom dossiern läckte den till media som sedan utnyttjades av FBI och DOJ för att skapa trovärdighet.

Kortfattat. Demokraterna har samarbetat med FBI och DOJ för att försäkra sig mot Trump med ej bekräftade uppgifter.

Edit: Och det är absolut inget fel med att fabricera en dossier som FBI och DOJ kan använda för att rättfärdiga avlyssning och utredning av din politiska motståndare...

Exakt!!!!!!!!

Detta är bara en liten del! Hela OIG memot kommer om några veckor som förklarar exakt vilka som gjorde vad. Inte säkert det blir en public release.

Edit: lägger till dessa två twitts som ytterligare förklarar;

Rep. Jeff Duncan
@RepJeffDuncan
·
39m
Remember to take this Memo in conjunction with who’s wife works for FusionGPS, the text msgs between FBI lovers, missing emails, tarmac meetings, Comey press conferences, who wrote Comey statement, McCabe’s testimony on FISA warrant, private servers, unmasking #ReadTheMemo

Tom Fitton
@TomFitton
·
2h
Memo: No FISA warrant without Dossier. Which means no Russia collusion story without Dossier. Which means no Mueller special counsel without Dossier paid for by Clinton/DNC. Shut it down.
Senast redigerad av Flashigqwe 2018-02-02 kl. 21:01.
Citera
2018-02-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Exakt!!!!!!!!

Detta är bara en liten del! Hela OIG memot kommer om några veckor som förklarar exakt vilka som gjorde vad. Inte säkert det blir en public release.

Edit: lägger till dessa två twitts som ytterligare förklarar;

Rep. Jeff Duncan
@RepJeffDuncan
·
39m
Remember to take this Memo in conjunction with who’s wife works for FusionGPS, the text msgs between FBI lovers, missing emails, tarmac meetings, Comey press conferences, who wrote Comey statement, McCabe’s testimony on FISA warrant, private servers, unmasking #ReadTheMemo

Tom Fitton
@TomFitton
·
2h
Memo: No FISA warrant without Dossier. Which means no Russia collusion story without Dossier. Which means no Mueller special counsel without Dossier paid for by Clinton/DNC. Shut it down.

Det visar sig att det inte var Ryssland som försökte påverka valet utan den då sittande regeringen. Rättsväsendet och regeringen konspirerade mot demokratin och det egna folket för att säkerställa att rätt person vinner.

Det är en skandal utan dess like.
Citera
2018-02-02, 21:21
Medlem
Citat:
Det visar sig att det inte var Ryssland som försökte påverka valet utan den då sittande regeringen. Rättsväsendet och regeringen konspirerade mot demokratin och det egna folket för att säkerställa att rätt person vinner.

Det är en skandal utan dess like.

Verkligen.Undrar när vår inhemska media kommer släppa "Trump är mentalsjuk" spåret...
Det är så inihelvete bedrövligt..
Citera
2018-02-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Verkligen.Undrar när vår inhemska media kommer släppa "Trump är mentalsjuk" spåret...
Det är så inihelvete bedrövligt..

När de får ett annat direktiv från ledningen...
Citera
2018-02-02, 21:54
Medlem
Citat:
När de får ett annat direktiv från ledningen...

Eller när ett bredare folklager börjar förstå den dupering som pågår... Jag gör mitt bästa i min omgivning för att få folk att öppna ögonen/aktivera hjärnan.
Citera
2018-02-02, 23:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Och jag som trodde det skulle bli fart i den här tråden när memot släpptes - oavsett vad det stod i det..
jag förstår ju att ni är besvikna nu men jösses - ni kan ju ändå skriva några inlägg om hur dum jag är? Era bevis för Q har ju aldrig varit varken bättre eller sämre..
Citera
2018-02-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och jag som trodde det skulle bli fart i den här tråden när memot släpptes - oavsett vad det stod i det..
jag förstår ju att ni är besvikna nu men jösses - ni kan ju ändå skriva några inlägg om hur dum jag är? Era bevis för Q har ju aldrig varit varken bättre eller sämre..

Du står tyvärr inte i fokus, uppenbarligen ditt mål med att kommentera (se fetmarkerat). Men du är välkommen att starta en tråd om dig själv.

Gällande memot så kan man få en bra bild av sanningshalten genom att analysera hur olika spelare har reagerat samt det motstånd Trump fick när han klargjorde att han kommer att släppa det. Se offentliga personers Twitter konton så ser ni själva. Även Assanges Twitter är intressant.
Citera
2018-02-03, 00:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmarrn
Du står tyvärr inte i fokus, uppenbarligen ditt mål med att kommentera (se fetmarkerat). Men du är välkommen att starta en tråd om dig själv.

Gällande memot så kan man få en bra bild av sanningshalten genom att analysera hur olika spelare har reagerat samt det motstånd Trump fick när han klargjorde att han kommer att släppa det. Se offentliga personers Twitter konton så ser ni själva. Även Assanges Twitter är intressant.

Så vad blir din slutsats? Har memot skjutit sig själv i foten med Papadopoulos-förklaringen eller tänker du försöka krysta fram en undanflykt? Och nej, ingen kan vara gladare än jag om folk fokuserar på trådens ämne istället för min persona - men få verkar hålla med om den prioriteringen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in