Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 09:20
Medlem
CarlosRexs avatar
Debbie Nujen är advokat på advokatbyrån Klint och har tidigare arbetat på Advokatbyrån Elisabeth Fritz och Innerstans advokatbyrå. Debbie har även arbetat på Migrationsverket och Nacka kommun. Frågan är om hon får behålla sin advokatlicens.
Citera
2018-02-03, 09:25
Medlem
5549s avatar
Har Debbie eller Özz sagt något huruvida dom minns Akilov från svartjobbet?
Citera
2018-02-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Varför skriver inte media om det här? Har någon utredning påbörjat om familjen? Vill myndigheterna tysta ner det hela som allt annat?
Kräv en utredning!
Özz förnekar allt och säger att allt är lögn. Men det finns ju bevis.

PK-Media samt även de Svenska domstolarna samarbetar för att hjälpa Import-kriminella.
Dels precis noll i uppmärksamhet, dels görs förmodligen inte minsta ansats att ens utreda om det finns något svartjobb i proportion till dessa pengar.
Pengar som logiskt kommit precis i rätt tid 3-4 månader före massmordet.
Om det varit en Svensk eller någon från SD, så hade det stått svarta rubriker i alla tidningar om "Grovt Skattebrott Avslöjat".
Nu gör domstolen inte den allra minsta ansats att lagföra den omgullade rasist-apan Özz Nujen. Han och hans kompisar anses av Sveriges jurister stå över lagen. Han kan komma undan med att uppenbart ljuga.
Vad som går att göra är att berätta för omvärldens media hur genomrutten den Svenska sjuka och kriminella "ockupationsjuridiken" är!
Ett land som inte ens försöker dölja de dubbla måttstockarna med helt olika lagböcker beroende på "fel" (Svenska) eller "rätt" (utländska) rastillhörighet.
Sen är det även totalt olika måttstockar ifall någon är skötsam eller om någon är bidragstagande kriminell. Så det är enbart skötsamma invandrare som utvisas.
Svenska domstolar är ingen motvikt till mord, massvåldtäkter o kriminalitet, de är är en aktiv, bidragande del av denna importerade cancer som dödar oskyldiga!
Citera
2018-02-03, 09:26
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om Säpo hade varit i kontakt med familjen så hade Özz givetvis sagt det som ett försvar. Nu säger han att han "inte fattar något alls". Tror du han hade sagt det om han vet att det vilken dag som helst kommer fram att polisen sedan tidigare varit i kontakt med familjen?
Min poäng var att det spekuleras väldigt mycket i tråden och man undrar varför polisen inte gjorde si och Säpo inte så etc. Men vi vet inte hur Säpo jobbar då de sällan kommenterar vilka de har under bevakning. Men då Säpo mer jobbar förebyggande och Akilov redan var gripen är det mer troligt att det hade varit en sak för polisen om det hade varit intressant i utredningen.

Det som verkar vara lätt att glömma är att polisen i denna utredning ska fokusera på det som är brottsligt. Inte det som kan vara uppseendeväckande. Om pengar kommit in på kontot i syfte att finansiera terrorism så är det hyperintressant för polisen. Om det är svart betalning som ersättning för arbete är det förmodligen inte så intressant i denna utredning då det inte rör själva terrorbrottet på Drottninggatan. Om polis upptäcker andra brott under en utredning så kan den starta en ny utredning skild från aktuell utredning eller så kan man kontakta berörda myndigheter. I första hand är det Skatteverket som ska påbörja en utredning och därefter brukar en polisanmälan göras.
Citera
2018-02-03, 09:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Min poäng var att det spekuleras väldigt mycket i tråden och man undrar varför polisen inte gjorde si och Säpo inte så etc. Men vi vet inte hur Säpo jobbar då de sällan kommenterar vilka de har under bevakning. Men då Säpo mer jobbar förebyggande och Akilov redan var gripen är det mer troligt att det hade varit en sak för polisen om det hade varit intressant i utredningen.

Det som verkar vara lätt att glömma är att polisen i denna utredning ska fokusera på det som är brottsligt. Inte det som kan vara uppseendeväckande. Om pengar kommit in på kontot i syfte att finansiera terrorism så är det hyperintressant för polisen. Om det är svart betalning som ersättning för arbete är det förmodligen inte så intressant i denna utredning då det inte rör själva terrorbrottet på Drottninggatan. Om polis upptäcker andra brott under en utredning så kan den starta en ny utredning skild från aktuell utredning eller så kan man kontakta berörda myndigheter. I första hand är det Skatteverket som ska påbörja en utredning och därefter brukar en polisanmälan göras.
Poliser har anmälningsplikt, så vi får hoppas att detta har skickats vidare till en annan avdelning.
Citera
2018-02-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur vet du att Säpo inte varit kontakt med Familjen Nujen och hur vet du att Skatteverket inte kontaktats?

Polisen har delegerat till Özz att handha informationen i detta ärende:

"Özz Nûjen till motangrepp efter beskyllningarna: Det är ren och skär lögn"
"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.”
https://www.dn.se/kultur-noje/ozz-nujen-till-motangrepp-efter-beskyllningarna-det-ar-ren-och-skar-logn/
Citera
2018-02-03, 09:29
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Debbie Nujen är advokat på advokatbyrån Klint och har tidigare arbetat på Advokatbyrån Elisabeth Fritz och Innerstans advokatbyrå. Debbie har även arbetat på Migrationsverket och Nacka kommun. Frågan är om hon får behålla sin advokatlicens.
Elisabeth Massi - Fritz?
Där ser man.
Om det är THE Massi - Fritz är det ju spännande
Citera
2018-02-03, 09:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Du spammar tråden med dina upprepade försvar av Özz och hans familj. Det är intressant i sig. Du upprepar också den felaktiga uppfattningen att det inte har funnits nån avsikt att stödja terrorism och att svartbetalningen därför bara är en fråga om skattebrott. Så är det inte - att det är ett skattebrott är självklart, så långt har du rätt - men det är sannolikt mer för det krävs inte en sån avsikt som du tror. För att det ska vara terrorfinansiering räcker det nämligen att du betalar pengar till en terrorist utan att kontrollera, och genom att helt strunta i, vem du betalar till.
Skulle du med lite mer juridiska termer och hänvisning till lagstiftning kunna förklara hur det skulle vara olaglig terrorfinansiering att betala svart för utfört arbete till Akilov och hur borde familjen kontrollerat att han var en potentiell terrorist menar du?
Citera
2018-02-03, 09:35
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Elisabeth Massi - Fritz?
Där ser man.

Hon är väl också bergsturk. Intressant.
Citera
2018-02-03, 09:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Lite rörigt med namnen där, är det bolaget K.LIN.T?
Citera
2018-02-03, 09:42
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Elisabeth Massi - Fritz?
Där ser man.

Ja advokatbyrån heter
Advokat Elisabeth Fritz AB
Citera
2018-02-03, 09:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Poliser har anmälningsplikt, så vi får hoppas att detta har skickats vidare till en annan avdelning.
Där är vi överens . Det faller säkert mellan stolarna dock eftersom vi har stora brister i vår polisorganisation och bara hälften så många poliser per invånare som genomsnittet av länder i Europa. Men det är ju ett politiskt val och kanske inte ska kasta någon skugga på enskilda poliser som måste prioritera hårt i sin vardag

Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Polisen har delegerat till Özz att handha informationen i detta ärende:

"Özz Nûjen till motangrepp efter beskyllningarna: Det är ren och skär lögn"
"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.”
https://www.dn.se/kultur-noje/ozz-nujen-till-motangrepp-efter-beskyllningarna-det-ar-ren-och-skar-logn/
Tack! Där ser man . Jag vill hänvisa till mitt inlägg jag skrev nyss. Det finns många synpunkter på vad polis och Säpo borde göra, men fokus ligger på att utreda terrorbrottet. Andra småbrott hamnar i bästa fall i andra utredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in