Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 08:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den enda bild jag hittar med dessa bägge namn är denna:
https://www.flickr.com/photos/eisenhowerfellowships/16028891812

Och visst är det Teliasonera-Rickard Damm på bilden.
https://twitter.com/rickdamm

Det skulle ju kunna vara en slump & att hon egentligen är gift med en namne till honom, men jag skulle inte tro det.

Det ser ju inte bra ut för denna "one of Swedens 101 top supertalents" (han skriver om detta överallt där han figurerar) att han trots en lysande karriär blivit indragen i fiffel & skattefusk för småpengar. Kan han verkligen vara kvar som talesperson för Telia Zone?

Fantastiskt Ego han verkar ha denne Rickard Damm. Är det därför han trivs så bra med sin svåger? Behöver inte Telia en ny chef i Nepal?
Citera
2018-02-03, 08:31
Bannlyst
Richard Damm varnar för terror på sin twitter när Akilov jobbade åt honom på Gotland.

”-Akta er för folkmassor
-Håll utkik efter människor som ser ut på ett visst sätt
-osv
Inte det samhälle jag vill att de skall växa upp i”

”Vilken vidrig dag. Vårt samhälle kommer utan tvekan att bli mer protektionistiskt och xenofobiskt. Terroristerna får oss dit de vill”

01:35 -15 juli 2016 Gotland Sverige
Citera
2018-02-03, 08:43
Medlem
sigurts avatar
Det konstiga är att just Akilov fått så mycket pengar in på kontot!
Det bör ha varit många arbetare på svartbygget?
Citera
2018-02-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Terror kostar pengar i form av förberedelser utan försörjningsansproblem samt ev utrustning.
Tidsmässigt passar denna summa ytterst väl för Akilovs dåd. Om ingen annan större överföring gjorts till honom så har Nujens bidrag varit avgörande?
Ett "svartjobb" motsvarande 85' måste gå att verifiera på många sätt. I synnerhet hantverk.
Risken för upptäckt av sånt här i de kretsarna i Sverige är minimal, så andra spår finns nog ingen panik över att förstöra.
Bland rasistapor så är det sannolikt ett kärt ämne över ett glas om vad som borde göras med "de otrogna" eller de med "fel" Svenska rastillhörighet.
Medans fattiga Svenskar svälter och blivit avplockade sjukvård, tandvård och pensioner, så kan rasistapan Özz Nujens familj plundra ut statskassan och fortsätta att ersätta Svenskar med andra bidragslevande importerade rashatare.
Både Akilov och Nujen är frukter av PK-cancerns ambition att skapa ett bidragslevande "Herrefolk" med "rätt" utländska rastillhörighet. För vilka inga skyldigheter finns, enbart rättigheter. Skyldigheterna står fattiga Svenskar för. Om det varit en Svensk som plötsligt fått 85' svart, så skulle fängelsestraffet varit på många år. Två totalt olika måttstockar.
Förväntar mig att denna troligen avgörande finansiering av massmord förbigås med största möjliga tystnad!
I den nya typen av politiska skenrättegångar som Sverige har gäller inte Västerländska Rättsprinciper.
Vad som går att göra är att informera utländska riktiga journalister om det fenomenet med dubbla måttstockar. (Dubbla oskrivna lagböcker.)
Varför skriver inte media om det här? Har någon utredning påbörjat om familjen? Vill myndigheterna tysta ner det hela som allt annat?
Kräv en utredning!
Özz förnekar allt och säger att allt är lögn. Men det finns ju bevis.
Citera
2018-02-03, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Antingen så stödjer Özz terrorism, eller så köpte han kokain.

Oavsett vilket, det var ett misstag som kommer bli oerhört besvärligt att förklara utan att folk tror att han försöker vara rolig. Snaskigt!
Akilov sålde falska papper. Så det var ju betalning för det-
Citera
2018-02-03, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Absolut är det så, men det är så det ser ut i Sverige, Nujen-familjen är inte ensamma om detta. Det hade kunnat vara vem som helst egentligen. Vi vet inte var RA jobbade efter Gotland, antagligen inte för Nujen Media iaf.
Svartjobb har alltid förekommit och asylsökande har alltid utnyttjats pga billig arbetskraft utan regler. Det är så det funkar.
Trots det så ser jag inte att Nujen finansierat ett terrorbrott. Det är en stor slump att RA faktiskt anlitats av Nujen och senare begick ett vidrigt brott.
Tycker vi ska lägga krafterna på att verkligen hitta resten av idioterna som gör det möjligt för illegala invandrare att leva i landet! Özz med familj kommer dömas för skattebrott, det är jag säker på. Men var finns de andra? Den stora massan?!
Så många nekade asylanter som försvinner dagligen, visst i helvete måste det finnas dårar som anlitar dessa?! Lägg energin där!
Man kan ju lägga ihop två + två. Debby är asyladvokat och Akilov sålde falska papper.
Citera
2018-02-03, 08:51
Medlem
Alldeles oavsett om Özz känt till Akilovs IS sympatier och aktivt stöttat det eller inte så kvarstår faktum. Han har finansierat terrorism med stora summor och detta delvis på grund av sina politiska åsikter genom att inte vara mer kritisk till en illegal invandrare med skumma sympatier, utan glatt anställt honom som vem som helst.

Att det sedan är svartjobb är ju ett mindre allvarligt brott jämfört med att sponsra terrorism, men det blir ett jäkla hyckleri när han samtidigt låtsas stå för åsikten att skatt är något som är viktigt att alltid betala.

Men den selektiva moralen verkar ju inte helt ovanlig bland sossar. Mona Sahlin gjorde ju precis samma sak. Pratade om hur sexigt det var att betala skatt samtidigt som hon fifflat och undvikit att betala själv hur mycket som helst till den grad att hon tom blivit dömd för någon sorts ekonomisk brottslighet i domstol till slut om jag minns rätt.
Men det är väl det gamla vanliga. Det är lätt att komma med pekpinnar åt andra, men när det kommer till en själv så blir det en heeelt annan sak. Så fruktansvärt ohederligt och direkt skamligt.
Citera
2018-02-03, 08:53
Medlem
Guru-Gurus avatar
Låt mig se ifall jag har förstått detta rätt. Alltså Rickard Damm, "one of Swedens 101 top supertalents", är gift med Debbie Nujen, "one of Kurdistans 101 ugliest women"? Hon må vara hur vacker som helst på insidan, men jag är övertygad om att en snubbe som Rickard Damm ger fullständigt fan i människors inre. Bara det stinker av en begraven hund. En karriärist som Rickard gifter sig inte men en ful kurdisk madam av "kärlek", det finns nog mer i den här historien att gräva fram.
Citera
2018-02-03, 08:56
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Richard Damm varnar för terror på sin twitter när Akilov jobbade åt honom på Gotland.

”-Akta er för folkmassor
-Håll utkik efter människor som ser ut på ett visst sätt
-osv
Inte det samhälle jag vill att de skall växa upp i”

”Vilken vidrig dag. Vårt samhälle kommer utan tvekan att bli mer protektionistiskt och xenofobiskt. Terroristerna får oss dit de vill”

01:35 -15 juli 2016 Gotland Sverige

Undra om inte Anders Lindberg och hans kompisar på Aftonbladet skulle vilja läsa detta twitterflöde mer noggrannt. Måste ju vara guld för sosseriet att hitta en näringslivsman med mycket gott om pengar som utnyttjar illegalt vistande uzbeker till sina renoveringsprojekt.
Citera
2018-02-03, 09:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är märkligt att Säpo och Polisen inte bemödat sig att kontakta Debbi Nujen och Richard Damm för att ta reda på vad de 85 000 kronorna (motsvarar ca 3 månadslöner för en polis före skatt) var ersättning för. Att de inte kontaktat skatteverket skälig misstanke föreligger att det kan röra sig om svartjobbdå samt att summan är överstiger 50 000 kr.
Hur vet du att Säpo inte varit kontakt med Familjen Nujen och hur vet du att Skatteverket inte kontaktats?
Citera
2018-02-03, 09:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur vet du att Säpo inte varit kontakt med Familjen Nujen och hur vet du att Skatteverket inte kontaktats?
Om Säpo hade varit i kontakt med familjen så hade Özz givetvis sagt det som ett försvar. Nu säger han att han "inte fattar något alls". Tror du han hade sagt det om han vet att det vilken dag som helst kommer fram att polisen sedan tidigare varit i kontakt med familjen?
Citera
2018-02-03, 09:14
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Tre personer i 30-årsåldern med slaviskt-klingande namn är skrivna på advokatsysterns adress. Fler Akilovs på gång?

Othem Omsorg AB, Hyrfrid AB och Advokatbyrån Nujen AB är också skrivna på adressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in