Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 03:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Han får drygt 85 000 kr utbetalt av Nujens i September och oktober 2015. För enklare sysslor.

Säpos utredning av Akilov inleddes den 31 augusti 2016 efter att intressanta underrättelser kommit in.

Uppdraget avslutades den 19 januari 2017. Enligt Aftonbladet ungefär samtidigt som Akilov enligt terroråtalet på allvar började planera attacken på Drottninggatan.

Terrordådet i Stockholm sker
den 7 april 2017.

———————————————
Det är märkligt att Säpo och Polisen inte bemödat sig att kontakta Debbi Nujen och Richard Damm för att ta reda på vad de 85 000 kronorna (motsvarar ca 3 månadslöner för en polis före skatt) var ersättning för. Att de inte kontaktat skatteverket skälig misstanke föreligger att det kan röra sig om svartjobbdå samt att summan är överstiger 50 000 kr.

Likaså det ointresse landets journalister uppvisar för det hela.
Om det är för att både polis och journalister är tröga och lata så erbjuder jag här hjälp att kunna kontakta dem för lite relevanta frågor...

Debbi Jobbar på advokatbyrån Klint. På:
http://advokatklint.se/medarbetare
Hittar man Mobilnummer, direktnummer samt e-postadress.

En annan fråga gällande ”svågern”, är det samma Richard Damm som skött utbetalningarna i egenskap av projektledare för bygget, och som annars är Telias innovationschef och som under tio år jobbade på olika chefsposter på Ericsson?

* http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Polis-1002
Citera
2018-02-03, 04:38
Medlem
Terror kostar pengar i form av förberedelser utan försörjningsansproblem samt ev utrustning.
Tidsmässigt passar denna summa ytterst väl för Akilovs dåd. Om ingen annan större överföring gjorts till honom så har Nujens bidrag varit avgörande?
Ett "svartjobb" motsvarande 85' måste gå att verifiera på många sätt. I synnerhet hantverk.
Risken för upptäckt av sånt här i de kretsarna i Sverige är minimal, så andra spår finns nog ingen panik över att förstöra.
Bland rasistapor så är det sannolikt ett kärt ämne över ett glas om vad som borde göras med "de otrogna" eller de med "fel" Svenska rastillhörighet.
Medans fattiga Svenskar svälter och blivit avplockade sjukvård, tandvård och pensioner, så kan rasistapan Özz Nujens familj plundra ut statskassan och fortsätta att ersätta Svenskar med andra bidragslevande importerade rashatare.
Både Akilov och Nujen är frukter av PK-cancerns ambition att skapa ett bidragslevande "Herrefolk" med "rätt" utländska rastillhörighet. För vilka inga skyldigheter finns, enbart rättigheter. Skyldigheterna står fattiga Svenskar för. Om det varit en Svensk som plötsligt fått 85' svart, så skulle fängelsestraffet varit på många år. Två totalt olika måttstockar.
Förväntar mig att denna troligen avgörande finansiering av massmord förbigås med största möjliga tystnad!
I den nya typen av politiska skenrättegångar som Sverige har gäller inte Västerländska Rättsprinciper.
Vad som går att göra är att informera utländska riktiga journalister om det fenomenet med dubbla måttstockar. (Dubbla oskrivna lagböcker.)
Citera
2018-02-03, 05:30
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Han får drygt 85 000 kr utbetalt av Nujens i September och oktober 2015. För enklare sysslor.

Säpos utredning av Akilov inleddes den 31 augusti 2016 efter att intressanta underrättelser kommit in.

Uppdraget avslutades den 19 januari 2017. Enligt Aftonbladet ungefär samtidigt som Akilov enligt terroråtalet på allvar började planera attacken på Drottninggatan.

den 7 april 2017.

———————————————
Det är märkligt att Säpo och Polisen inte bemödat sig att kontakta Debbi Nujen och Richard Damm för att ta reda på vad de 85 000 kronorna (motsvarar ca 3 månadslöner för en polis före skatt) var ersättning för. Att de inte kontaktat skatteverket skälig misstanke föreligger att det kan röra sig om svartjobbdå samt att summan är överstiger 50 000 kr.

Om det är för att både polis och journalister är tröga och lata så erbjuder jag här hjälp att kunna kontakta dem för lite relevanta frågor...

En annan fråga gällande ”svågern”, är det samma Richard Damm som skött utbetalningarna i egenskap av projektledare för bygget, och som annars är Telias innovationschef och som under tio år jobbade på olika chefsposter på Ericsson?

Det är förmodligen samma Richard Damm, ja. Förklarar också varför asyladvokaten tycks ha vänner som i normala fall gladeligen skulle kastat sig över Özz och hans familj med hull och hår, men som hållit en låg profil på FB och övriga sociala medier sedan dess, exempelvis GPs ledarskribent Jenny Sonesson som varit statssekreterare i den förra - för Özz Nujen så förhatliga - borgerliga regeringen.

Också märkligt att Özz spyr galla över systerns och svågerns FB-vänner (IRL-vänner?) i sina spaltepos medan systern garvar sig harmynt tillsammans med dom..

Gräv i asyladvokatens affärer, men glöm för all del inte Richard Damm i sammanhanget. Kan vara de verkligt fula fiskarna i soppan.
Citera
2018-02-03, 05:43
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
medan systern garvar sig harmynt tillsammans med dom..
.

Tackar för ett morgongarv
Citera
2018-02-03, 06:00
Man får hoppas att SÄPO och Polisen mot bakgrund av detta kollar även kontantuttag gjorda av Nûjens generellt. Normala betalningsättet är ju kontanter i näven så uttag bör även finnas på ytterligare belopp. Om dessa sedan går att knyta till Akilov är mer osäkert, men ett mönster om platser, tider och belopp kanske kan skönjas.

Akilov förefaller ju ha haft relativt stora summor på sitt konto, var kommer alla dessa ifrån. En asylsökande nyanländ uzbek med stora belopp på kontot (hur han ens fick öppna konto?) bör väcka misstankar om hur de kommit dit.
Citera
2018-02-03, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jo... (kronoberg)
Jag har inga som helst uppgifter om mannens förfarande innan eller efter, jag bor ca 40 mil från Märsta. Men jag har något som heter förstånd och kan tänka realistiskt.
Jag har aldrig menat att jag har någon som helst information om RA, men jag fattar att Nujen-familjen inte direkt har medverkat i dådet han utförde.

Du spammar tråden med dina upprepade försvar av Özz och hans familj. Det är intressant i sig. Du upprepar också den felaktiga uppfattningen att det inte har funnits nån avsikt att stödja terrorism och att svartbetalningen därför bara är en fråga om skattebrott. Så är det inte - att det är ett skattebrott är självklart, så långt har du rätt - men det är sannolikt mer för det krävs inte en sån avsikt som du tror. För att det ska vara terrorfinansiering räcker det nämligen att du betalar pengar till en terrorist utan att kontrollera, och genom att helt strunta i, vem du betalar till.

Özz och gänget kommer inte att åtalas för det, det har polis och åklagare inte tid med, men deras betalningar är lik förbaskat smutsigare än bara ett skattebrott. Just det synsättet bygger lagen om penningtvätt och terrorfinansiering på.
Citera
2018-02-03, 07:07
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hon ser ut som om Hannibal Lecter sprättat loss Özz ansikte och sytt fast det på en kurdkärring.

Världsrekordnäsa, större snok på en kärring har aldrig skådats förut. Oj oj oj! Hur brukar man säga näsa för pengar, ha ha. Skojarsläkten Nujen från Kurdistan borde repatrieras omgående i stället för att de stannar här hycklar gräsligt och ökar på Sveriges svartekonom.
Citera
2018-02-03, 07:08
Medlem
Finns DN - artikeln där Özz uttalar sig tillgänglig här?
Citera
2018-02-03, 07:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

den 7 april 2017.

———————————————

Den enda bild jag hittar med dessa bägge namn är denna:
https://www.flickr.com/photos/eisenhowerfellowships/16028891812

Och visst är det Teliasonera-Rickard Damm på bilden.
https://twitter.com/rickdamm

Det skulle ju kunna vara en slump & att hon egentligen är gift med en namne till honom, men jag skulle inte tro det.

Det ser ju inte bra ut för denna "one of Swedens 101 top supertalents" (han skriver om detta överallt där han figurerar) att han trots en lysande karriär blivit indragen i fiffel & skattefusk för småpengar. Kan han verkligen vara kvar som talesperson för Telia Zone?
Citera
2018-02-03, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag har inga som helst uppgifter om mannens förfarande innan eller efter, jag bor ca 40 mil från Märsta. Men jag har något som heter förstånd och kan tänka realistiskt.
Jag har aldrig menat att jag har någon som helst information om RA, men jag fattar att Nujen-familjen inte direkt har medverkat i dådet han utförde.

Jag håller med dig om att familjen Nujen med all sannolikhet inte avsiktligt har stöttat terrorverksamhet i Sverige.

Däremot har man avsiktligt utnyttjat svart arbetskraft i Sverige. Och med tanke på att Özz Nujen ofta har läxat upp svenskar och inte minst Sverigedemokrater för deras rasism och omoral, så finner jag det djupt stötande att denne självgode mans familj högst avsiktligt har anställt svart arbetskraft, begått skattebrott i Sverige och (låt vara oavsiktligt) bidragit till att finansiera terrorverksamhet i Sverige.

Jag tycker inte att vi ska låta Özz Nujen komma undan med detta nästa gång han sätter sig på sina höga hästar och läxar upp svenskarna för deras rasism.
Citera
2018-02-03, 07:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Mycket jävla spekulativt skvallertjafs i denna tråd.

Vi få helt enkelt avvakta uttalanden från Özz syster Debbie och hans svåger Rickard. Innan dess går det inte att säga något. Dessa tu ligger för tillfället under en sten och hoppas att allt ska blåsa över.

Medieorkanen är tyvärr bara en bris, eftersom delinkventerna hör till "den goda" sidan.

Den "goda" asyladvokaten kan man tydligen se genom fingrarna emellan när hon (kvinna, kurd : två bonuspoäng) utnyttjar illegala invandrare.

Det blir ett chickenrace: orkar vi alla hålla denna skandal uppe i ett allmänt medvetande, eller kommer Debbie Nujen att borsta av sig skammen och ta sig an ett nytt lukrativt asylärende redan på måndag.
Ja det blir en spännande väntan, med all säkerhet blir de lika informativa som Özz utalande i DN. "Jag vet ingenting"
Citera
2018-02-03, 07:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hahah!

Herregud vad ful Debbie Nujen är. Har ni googlat henne?

En exakt kopia av sin bror. Det är Öz Nujen med bröst.
Resultatet av åtskilliga generationers kusingifte antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in