Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Polisen har delegerat till Özz att handha informationen i detta ärende:

"Özz Nûjen till motangrepp efter beskyllningarna: Det är ren och skär lögn"
"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.”
https://www.dn.se/kultur-noje/ozz-nujen-till-motangrepp-efter-beskyllningarna-det-ar-ren-och-skar-logn/

Några varianter som skulle kunna förklara Özz Nujens uttalande:

1) Özz Nujen ljuger för media.
2) Özz Nujens anhöriga har ljugit och inte talat om för komikern att de blivit kontaktade.
3) Polisen har gjort en sensationell miss och inte ordentligt följt upp vad Akilov haft för sig på Gotland, de som betalat honom borde naturligtvis ha blivit förhörda.
4) Asyladvokaten, asylentreprenören och Özz Nujens far har blivit ålagda någon slags yppandeförbud om att de blivit kontaktade. Vet ej om det är möjligt förfarande.
Citera
2018-02-03, 09:49
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Lite rörigt med namnen där, är det bolaget K.LIN.T?
Ja det är den Advokatbyrån K.LIN.T. Kommanditbolag och deras största kund är migrationsverket. Det är troligen Debbie som skapat kontakten med terroristen genom sitt jobb.
Senast redigerad av CarlosRex 2018-02-03 kl. 09:52.
Citera
2018-02-03, 09:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Där är vi överens . Det faller säkert mellan stolarna dock eftersom vi har stora brister i vår polisorganisation och bara hälften så många poliser per invånare som genomsnittet av länder i Europa. Men det är ju ett politiskt val och kanske inte ska kasta någon skugga på enskilda poliser som måste prioritera hårt i sin vardag

Tack! Där ser man . Jag vill hänvisa till mitt inlägg jag skrev nyss. Det finns många synpunkter på vad polis och Säpo borde göra, men fokus ligger på att utreda terrorbrottet. Andra småbrott hamnar i bästa fall i andra utredningar.
Kan ju vara så att Öz undviker att ljuga då de vilket vore normalt direkt kontaktade Säpo/Polisen och inte blivit "kontaktade av"
Citera
2018-02-03, 09:53
Medlem
Sedär ja.

Givetvis har denna importerade skumraskfamilj fingrarna nerstoppade i den lukrativa assistans/vård cirkusen också.

Säger inte vänstern annars att man inte ska få tjäna pengar på vården. Fast the Nujens gör väl detta till självkostnadspris?

Hallå FK! Skicka en granskare. Här ligger en kurdisk hund begraven.
Citera
2018-02-03, 09:58
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Har Debbie eller Özz sagt något huruvida dom minns Akilov från svartjobbet?

Det troliga är väl att hon som asyladvokat skapat kontakten med honom.
Citera
2018-02-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Polisen har delegerat till Özz att handha informationen i detta ärende:

"Özz Nûjen till motangrepp efter beskyllningarna: Det är ren och skär lögn"
"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.”
https://www.dn.se/kultur-noje/ozz-nujen-till-motangrepp-efter-beskyllningarna-det-ar-ren-och-skar-logn/

Det här intressant.

1. Polisen har alltså inte ställt några frågor till en av Akilovs större arbetsgivare i Sverige, förmodligen svartjobb, men ändå. Akilov jobbade väl i någons annans namn också på ett hotell eller liknande? Finns det något om det i FUP?

Kan det vara så att polisen snackat med Damm och att Özz inte inkluderar honom som anhörig?

2. När det gäller SKV utredningen som borde ske kan det vara så att handläggaren som får ärendet också är vänster som Özz och av den anledningen så klarar sig de ifrån granskning. Att betala 85 000 svart är ett så grovt skattebrott att det faller under allmänt åtal så Ekobrottsmyndigheten också skall kika på detta.
Citera
2018-02-03, 10:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Några varianter som skulle kunna förklara Özz Nujens uttalande:

1) Özz Nujen ljuger för media.
2) Özz Nujens anhöriga har ljugit och inte talat om för komikern att de blivit kontaktade.
3) Polisen har gjort en sensationell miss och inte ordentligt följt upp vad Akilov haft för sig på Gotland, de som betalat honom borde naturligtvis ha blivit förhörda.
4) Asyladvokaten, asylentreprenören och Özz Nujens far har blivit ålagda någon slags yppandeförbud om att de blivit kontaktade. Vet ej om det är möjligt förfarande.
Alterativ 4, tror inte det, då hade Özz kunnat ducka alla frågor med att hänvisa till ett yppandeförbud. Så det alternativet kan vi nog avskriva. Jag tror på alternativ 3, även om det börjar lukta tjänstefel.

Dock hoppas jag givetvis på alternativ 1, för då är han riktigt jävla rökt om det framkommer förhörsprotokoll längre fram.
Citera
2018-02-03, 10:03
Medlem
Förresten hade Akilov samordningsnummer från SKV?
Citera
2018-02-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Ja det är den Advokatbyrån K.LIN.T. Kommanditbolag och deras största kund är migrationsverket. Det är troligen Debbie som skapat kontakten med terroristen genom sitt jobb.

DU är helt rätt ute, granska vidare i detta. Ni kommer att hitta massa smaskiga detaljer.
Citera
2018-02-03, 10:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Förresten hade Akilov samordningsnummer från SKV?
Det måste han väl ha haft om han har kunnat öppna bankkonto osv.
Citera
2018-02-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det måste han väl ha haft om han har kunnat öppna bankkonto osv.

Jo det måste han ha haft du har rätt.
Citera
2018-02-03, 10:08
Medlem
Vore intressant att få veta familjen Nujens agerande när bilder på Akilov kablades ut över land och rike. Nog måste de känt igen Akilov. Ringde de polisen? Eller var det viktigare att undanhålla deras svarta affärer istället för att säkerställa rikets säkerhet?

Özz säger också att ingen polis kontaktat honom. Frågan är varför Nujens inte kontaktat polisen själva när de haft samröre med en ökänd terrorist. De kan ju sitta/ha suttit på information som kan vara viktig för utredningen. Det är väl där skon klämmer att Özz med familj helt enkelt skiter i Sverige. Att de hellre skyddar sig själva än skyddar hela den svenska befolkningen efter att Sveriges värsta terroristdåd begåtts.

Från artikeln i DN:
"- Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga."
https://unv.is/dn.se/kultur-noje/ozz...-och-skar-logn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in