Citat:
Jag tycker mig se att den svenska journalistkåren tagit intryck av Donald Trumps utfall mot media. Hans högröstade attacker om "fake news" har nog lett fram till det vi nu ser, dvs ingenting.
Ingenting (med ett par undantag) skrivs om att familjen Nujen har anlitat Akilov till att arbeta svart för dem. Familjen Nujen har betalat Akilov minst 85 tkr. Svart.
Men för att inte trassla in sig i PK-istiska och urskuldande artiklar och kanske så småningom av den svenska majoritetsbefolkningen bli anklagade för att ha publicerat "fake news", så väljer man att skriva.. absolut ingenting..
Ovanstående kanske skulle platsa under Medier och Journalistik, eller under Konspirationer. Att jag ändå tar upp den vinkeln ang orsaken till MSM:s absoluta tystnad när det gäller The Nujens, är för att jag vill påminna om vad som skedde när jag var yngre. Bl a det här: År 2000 var Leila Freivalds (S)-justitieminister och hon och familjen gjorde en lägenhetsaffär (köpte en allmännyttig bostad som blev en bostadsrätt). Då förföljdes Freivalds ända in i trappuppgången av den blodtörstiga och sensationshungriga journalistflocken. Här ett 44 sek långt klipp: https://www.youtube.com/watch?v=v5UMYOa11oA
Med hänvisning hur det gick till då, så ställer jag mig frågande till den hovsamhet och flathet som dagens MSM-journalister visar. Varför flockas man inte morrande utanför Debbie Nujens/Rickard Damms bostad? Varför gör man inte ett "hemma-hos"-reportage hos Özz Nujen?
Jag svarar själv: För att slippa skriva om vad som hänt!
ERGO: Då kan MSM inte bli anklagade för att publicera "fake news".. Men en tystnad kan vara talande.