2018-02-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Bekräftade filmen långt tidigare....
Avd 9 är nästan helt rätt ute i sin tiilvägagångsbeskrivning.....bara nästan...
Blodet är ej orsakat från knivar/pistol... däremot krossat glas ....dricksglas

Dricksglas? Verkligen? Rent och prydligt har ju varit mer eller mindre enhälliga uppgifter i tråden hittills.

Om vi förutsätter att du inte trollar, vad säger du om Avd 9:s beskrivning av motivet?
Citera
2018-02-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Under dessa veckor som tråden existerat så säger sig x antal ha fått information från säker källa eller PM och det har hela tiden varit misstroende mot allt men från alla. Vet inte vilket gäng som Avd 9 menar. Tycker många är duktiga på att käfta och några onödigt onyanserade. Nu har Avd.9 delgett vad hen fått veta och det är 100% sant. Åtminstone är det 100% sant av vad uppgiftslämnaren säger sig fått veta. Kanske inte alla detaljer var klara när dessa uppgifter kom men det som beskrivs låter logiskt.

Jag har hela tiden tvivlat på att två föräldrar kan vara lika drivande. Vid min sista (hoppas jag) konklusion skrev jag att EN har varit pådrivande och manipulerat den andre. Statistiken säger att det skulle vara en man MEN sedan fick jag läsa en låååång artikel i Guardian om en mamma i den övre medelklassen som under lång tid gav sin tolvåriga dotter benzoider så att hon blev trött och sluddrig. Mamman mördade till sist dottern med en överdos. Pappan var mera av en bifigur i händelserna och styrd av mamman och hjälpte henne bort med kroppen. Familjen hade en fin fasad och mamman kom från ett välbärgat hem.

Efter jag läst den artikeln så föll bitarna på plats och jag började plötsligt tycka synd om OH. Fick en känsla av att han var en man som levt under extremt stark påverkan under lång tid och att han var psykiskt nedbruten. Att han fått sömnmedel förskrivna är inte konstigt. HB kan också ha ordinerats sömnmedel och något mer. OH:s kollega skrev att ”det som inte fick ske har hänt”. OH hade naturligtvis inte berättat att han tänkte begå familicide eller begå självmord för i så fall hade hen varnat någon. Han kan ha däremot ha berättat att han befarade att hans fru skall ta livet av sig själv och barnen.
Att de i avskedsbrevet anger flickornas ”smärtor och symptom" som orsak är en sanning för OH, som var psykist nedbruten, men inte för HB dom bara ville dö med sina döttrar. Vad led flickorna av? Det finns ingen som någonstans ännu har sagt att flickorna hade en sjukdom. Rektorerna har låtit hoppfulla om flickornas framtid osv. OH hade inte lika stor kontroll över barnens symptom som HB som var hemma ”nästan jämnt”. Att göra en video tillsammans och sedan ta slut på allt kan ha känts som en befrielse för OH. Hur länge de planerat undrar jag? Jag undrar om de verkligen planerat lika ihärdigt båda två.

Att bara en av föräldrarna är dominerande skulle i det här fallet känns bättre. Om HB var psykiskt sjuk och hade vanföreställningar som till sist knäckte OH:s psyke kan ge förklaring till tragedin. Även för HB:s efterlevande. Två psykiskt friska föräldrar dödar ju inte sina barn numera...

Jag tror fortfarande inte att det fanns en diagnos hos flickorna eller kanske ingen sjukdom alls över huvudtaget, kanske trötta och uppgivna pga hemmiljö eller fel medicinering. Jag tror att det är viktigt för allmänheten att få veta mera detaljer. Att Socialstyrelsen utreder vad som kunde göras annorlunda. Pratar öppet.

Den videon kan ju bestå av flera delar under en period. Behöver inte vara från samma dag.
Citera
2018-02-03, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Bekräftade filmen långt tidigare....
Avd 9 är nästan helt rätt ute i sin tiilvägagångsbeskrivning.....bara nästan...
Blodet är ej orsakat från knivar/pistol... däremot krossat glas ....dricksglas

Jag är inte övertygad om att det fanns något blod alls. Möjligt att man vid första anblicken tolkade det så.

Vissa sjukdomar ger förstorade och ytliga blodkärl som ofta flyter ihop till synes som stora röda fläckar på t.ex. armar, hals, bröst och bål.

Vi vet inget förrän förundersökningen är klar. Men blod stämmer synnerligen illa med att barnen fanns nedbäddade i sina sängar.

Åtminstone för mig.

Första polisrapporten handlade om två personer, tänker mig nedre plan, och den andra rapporten totalt fyra personer.
Citera
2018-02-03, 00:27
Medlem
Tänkte på en sak, någon här i tråden som sa sig ha träffat Hanna uppmärksammade att hon hade några konstiga handskar på sig. När jag tittade på den där Gun*lla Brentons facebookbild som föreställde flera kvinnor, så har mycket riktigt en av dem någon form av handskar på bilden? Nu har jag inte läst allt i tråden så jag vet inte om Gun*lla ens är släkt med Hanna, men minns att hennes profil togs upp tidigare i tråden.
Citera
2018-02-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Dödssjuka flickor som ligger i sängen och blir undervisade ? Ingenstans i tråden finns det nämnt att flickorna hade personlig assistans. Inget registrerat assistansbolag.Ingen hemtjänst. Andningshjälp. Speciella sjukhussängar för att inte få liggsår etc. Grannarna skulle ha märkt det. Media skulle ha uppmärksammmat det. Pappa Oskar var i skolan och förklarade för någon klass tillsammans med sjuksyster. Förklarade vad ? Ungar brukar inte behöva någon förklaring.Pianolärarinnan hade inte märkt något speciellt. Hela denna plötsliga "sjukdom" är mycket märklig och resultatet som blev dubbelmord.Det hänger inte ihop. Det som hänger ihop som spekulation är att Oskar kontrollerade sin momsfamilj stenhårt. Flickorna växer och håller på att bli vuxna kvinnor.Oskar får allt svårare att hålla ihop sin momsfamilj.Hans verklighetsbild krackelerar. Han förnekar och dödar sin familj.

Låter som ett läge där någon bör befrias från Skolplikten,
vilket aldrig skedde här,
äldsta flickan skulle dessutom börja vistas i skolan igen.

Och jag har tidigare frågat mig hur liten den äldsta egentligen var när hon "blev sjuk":
16. Om mitt barn inte vill gå till skolan, kan hon eller han få hemundervisning då?
- Kommunala och fristående skolor har långtgående ansvar för undervisningen. Elever som är långvarigt sjuka och därför inte har möjlighet att gå i skolan, kan få undervisning hemma. Det är en av de sista åtgärderna skolan tar till, när allt annat har prövats*.

Hon hade haft hemundervisning sedan årskurs 6.
Nu blev samma aktuellt för den yngsta, men då från årskurs 5.

*http://habilitering.se/autismforum/behov-och-insatser/skola/skollagen-fragor-och-svar
Citera
2018-02-03, 00:35
Medlem
cece123s avatar
Läste precis i detta magazin http://www.publicerat.habilitering.se/funktion-i-fokus-nr-2-2017
om operasångerskan Malena Ernman som berättar om sin äldsta dotter.
Det kändes en smula bekant... en del av texten

Citat:
När Greta gick i femman kom de första
allvarliga symtomen. Hon blev deprimerad,
hade ångest och slutade äta.

Citat:
NÄR GRETA BLEV sjuk vändes världen upp och
ned för hela familjen. De slussades mellan
barn- och ungdomspsykiatrin, vårdcentralen, ätstörningsenheten
och olika läkare. Det togs blodprover och Greta fick göra
flera olika tester. Hon ville inte gå i skolan
längre, utan bara vara hemma i trygghetsbubblan
med föräldrarna och hundvalpen.
Malena och maken Svante lade alla dygnets
24 timmar på att stötta sin dotter.
–Det var fruktansvärt, hon tynade ju
bort. Hon kände ett utanförskap som hon
inte kunde förklara, och hon hängde inte
med i det sociala på skolan. Innan hade hon
ju alltid smält in och haft vänner. För oss
var det brutalt, det blev som att lära känna
henne på nytt, berättar Malena Ernman.
Hon och Svante kände sig som om de
slogs mot väderkvarnarna när de kämpade
för att hitta en läkare som förstod och kunde ge hjälp.
Till slut kom diagnosen – det var
asperger. Något som Malena anat eftersom
hon kände igen en del symtom från sig själv
och sin egen pappa. Även familjens yngsta
dotter har senare fått en diagnos, adhd.

Malena Ernman är kulturell och ingen högpresterande akademiker,
inte hennes man heller.
I en sådan miljö tillåts nog barn lättare att få vara som de är.
Citera
2018-02-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amande
Tänkte på en sak, någon här i tråden som sa sig ha träffat Hanna uppmärksammade att hon hade några konstiga handskar på sig. När jag tittade på den där Gun*lla Brentons facebookbild som föreställde flera kvinnor, så har mycket riktigt en av dem någon form av handskar på bilden? Nu har jag inte läst allt i tråden så jag vet inte om Gun*lla ens är släkt med Hanna, men minns att hennes profil togs upp tidigare i tråden.

Menar du dem blonda kvinnan som bär någon slags förlängd grå ärm som inte går ända ner över händerna?

Intressant.
Citera
2018-02-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jehosav
Menar du dem blonda kvinnan som bär någon slags förlängd grå ärm som inte går ända ner över händerna?

Intressant.

Ja, precis. Fick någon speciell känsla av henne...
Citera
2018-02-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Den videon kan ju bestå av flera delar under en period. Behöver inte vara från samma dag.

Nej, jag tror det är ett stegvis förlopp, som dom ville spegla för sina anhöriga. Möjligen även för sig själva. Ett sådant här övervägande som resulterar i detta beslut är inget som lättvindigt fattas. Kan jag föreställa mig.
Citera
2018-02-03, 01:05
Medlem
Dr.Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehosav

Intressant.

Kvinnan tlll vänster om är ju samma som den på "högerklickasökgoggle"bilden ett par poster tillbaka.
Citera
2018-02-03, 01:25
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ja, precis. Fick någon speciell känsla av henne...
Näe stopp stopp, det står namn under på en likadan bild i galleriet. Det är inte HB.
Citera
2018-02-03, 01:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det finns nog inte så många Brentons, så de är säkert släkt eller ingifta släktingar.
Tyvärr var den "granne", som nämnde handskarna (och att dessa berodde på att Hanna hade MRSA), bara ett troll som plötsligt klev in i tråden och spred en massa falska uppgifter. Hen är helt avfärdad som sanningsvittne.
Men intressant ändå med bilden, den kan ju likväl stämma.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Kvinnan tlll vänster om är ju samma som den på "högerklickasökgoggle"bilden ett par poster tillbaka.
Mycket intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in