2018-02-02, 20:52
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
då kan du inte läst tidningarna. töserna var sjuka.
Vad hade de för sjukdom menar du? Båda hade alltså samma..hmm.
Citera
2018-02-02, 21:00
Medlem
why123s avatar
Varför reflekterar ni inte över en sak? Avskedsbrevet en ev video där de berättar varför det har skett.
Att mamman var den mest drivande skrev jag för många inlägg sedan. OH har fått mycket skit, men ärligt talat tror jag inte han ville dö.

Det intressanta är att de regisserade vad som skulle sägas efter sin död och det görs också. Det görs av några som har fått information och som inte funderar ö.h.t. De kan inte berätta det för oss, för vi är så hemska och oförstående.

Nej, jag är inte mer förstående eller oförstående i detta fallet än vad jag var mot mamman som tog livet av sina barn i Gårdsten och sedan begick självmord. Hon gjorde inte det för att livet var glatt och skoj.

Mamman som kom från ett afrikansk land och som dödade sina barn i Sigtuna, vilket toppenskick var hon i?

Det jag vänder mig mot är att dessa människor hade inte patent på olycka! Men varför blir de så förstådda?

1 Det kom ganska snart fram att det handlade om svenskar, det fanns inte ens tattare att hitta i släkthistorien. Då försvann 50%

2. De hade bra utbildning, ingen kunde beskylla de för att vara (det ack så populära ordet) WT! Då försvann ännu fler från tråden.

Men vad händer nu, det är inte "blattar" och inte "WT" så detta har väl egentligen inte hänt. Nej, naturligtvis inte. Svenska människor med riktigt bra utbildning, det stämmer inte. Det ser vi i tråden.
För eftersom dessa svenskar med bra utbildning inte vill gå hädan med något dåligt eftermäle så ser de till att den information som anses lämplig och förklarande kommer ut.

Lyckas dem? Ja, absolut! Människor som har fått ta del av informationen känner sig betydelsefulla och gör allt, allt för att försvara/förklara vad som hänt. Ett par av de människorna som fått ta del av informationen har tidigare visat sig vara förnuftiga människor. Nu däremot så är sanningen för dem helt underordnad, det viktiga är att just hålla föräldrarnas eftermäle snyggt.

Jag skrev i ett tidigare inlägg för flera dagar sedan, att lika snyggt och prydligt som de levde sitt liv lika snyggt och prydligt lämnar de det, med några stycken i tråden som utan några som helst bevis hänvisar till flickornas dödliga sjukdom.
Det är imponerande, det erkänner jag. Vi som inte anses förstå någonting vi kanske gör jämförelser med andra fall. Detta skedde inte plötsligt, sägs det! Okej, så barnen fick julklappar som de kunde leka med några dagar innan de skulle dö...

Ni köper O och H historia rakt av, därför de var ju precis som oss..
Senast redigerad av why123 2018-02-02 kl. 21:10. Anledning: .
Citera
2018-02-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har rätt i mycket. Men när människor inte släpper in andra så sker det som sker. Hanna bad om hjälp för sin sömnlöshet och fick det. Men hjälpte det den djupa depressionen? Nej. Psykiska problem är ett nono idag. Om man är i psykiskt dåligt skick så hamnar man i en socialt utsatt situation. Visst kan man tycka att familjen borde gått längre att begära hjälp. Nu gjorde dom inte det. Vem är jag att döma?

Jag dömer inte heller och ber om ursäkt ifall mina formuleringar tyder på någonting annat. Det är inte min avsikt.

Familjen borde ha gått längre och samhället likaså, men det blev dessvärre inte utfallet den här gången. Vad jag just beskrev var idealet, men så ser det sällan ut.

Jag tror definitivt att båda föräldrarna mådde väldigt dåligt, för vem kan undgå göra det med sjuka barn eller när de själva överväger suicid?

Faktum kvarstår dock att deprimerade föräldrar som regel inte mördar sina barn. Ytterligare faktorer måste ha spelat in (och nej, jag avser inte primärt psykopati, pedofili, scientologi, etc.).

För övrigt vill jag tacka dig för dina insatser i tråden om Peter Madsen där du tog dig an den person som än idag inte slutat romantisera honom, vilket bidrog till att jag fick nog av att skriva där.
Citera
2018-02-02, 21:02
Medlem
Citat:
Fint språk du har. Nån"utsaga"lär inte du få. Inte från mig i alla fall. Men det finns ett par till som har. Så vänta och se så kanske du får din nyfikenhet stillad. Idiot.

vad fan gör du på forat om du inte kan kläcka-ur dig det du vet?
Citera
2018-02-02, 21:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du har rätt i mycket. Men när människor inte släpper in andra så sker det som sker. Hanna bad om hjälp för sin sömnlöshet och fick det. ?

Nä, bad hon om hjälp för att hon inte sov. Hur orkade hon arbeta fram till jul? Men fortfarande aktiv på sitt arbete. Gav andra stöd osv. Hur var det då med O och hans avmagring och sina mörka skuggor under ögonen? Den källan finns ju, så jag undrar var du fått uppgiften ifrån? Källa på det som man brukar säga. Och har du ingen så behöver du inte svara och jag kan sortera bitarna som sig bör.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-02 kl. 21:34.
Citera
2018-02-02, 21:09
Medlem
Under dessa veckor som tråden existerat så säger sig x antal ha fått information från säker källa eller PM och det har hela tiden varit misstroende mot allt men från alla. Vet inte vilket gäng som Avd 9 menar. Tycker många är duktiga på att käfta och några onödigt onyanserade. Nu har Avd.9 delgett vad hen fått veta och det är 100% sant. Åtminstone är det 100% sant av vad uppgiftslämnaren säger sig fått veta. Kanske inte alla detaljer var klara när dessa uppgifter kom men det som beskrivs låter logiskt.

Jag har hela tiden tvivlat på att två föräldrar kan vara lika drivande. Vid min sista (hoppas jag) konklusion skrev jag att EN har varit pådrivande och manipulerat den andre. Statistiken säger att det skulle vara en man MEN sedan fick jag läsa en låååång artikel i Guardian om en mamma i den övre medelklassen som under lång tid gav sin tolvåriga dotter benzoider så att hon blev trött och sluddrig. Mamman mördade till sist dottern med en överdos. Pappan var mera av en bifigur i händelserna och styrd av mamman och hjälpte henne bort med kroppen. Familjen hade en fin fasad och mamman kom från ett välbärgat hem.

Efter jag läst den artikeln så föll bitarna på plats och jag började plötsligt tycka synd om OH. Fick en känsla av att han var en man som levt under extremt stark påverkan under lång tid och att han var psykiskt nedbruten. Att han fått sömnmedel förskrivna är inte konstigt. HB kan också ha ordinerats sömnmedel och något mer. OH:s kollega skrev att ”det som inte fick ske har hänt”. OH hade naturligtvis inte berättat att han tänkte begå familicide eller begå självmord för i så fall hade hen varnat någon. Han kan ha däremot ha berättat att han befarade att hans fru skall ta livet av sig själv och barnen.
Att de i avskedsbrevet anger flickornas ”smärtor och symptom" som orsak är en sanning för OH, som var psykist nedbruten, men inte för HB dom bara ville dö med sina döttrar. Vad led flickorna av? Det finns ingen som någonstans ännu har sagt att flickorna hade en sjukdom. Rektorerna har låtit hoppfulla om flickornas framtid osv. OH hade inte lika stor kontroll över barnens symptom som HB som var hemma ”nästan jämnt”. Att göra en video tillsammans och sedan ta slut på allt kan ha känts som en befrielse för OH. Hur länge de planerat undrar jag? Jag undrar om de verkligen planerat lika ihärdigt båda två.

Att bara en av föräldrarna är dominerande skulle i det här fallet känns bättre. Om HB var psykiskt sjuk och hade vanföreställningar som till sist knäckte OH:s psyke kan ge förklaring till tragedin. Även för HB:s efterlevande. Två psykiskt friska föräldrar dödar ju inte sina barn numera...

Jag tror fortfarande inte att det fanns en diagnos hos flickorna eller kanske ingen sjukdom alls över huvudtaget, kanske trötta och uppgivna pga hemmiljö eller fel medicinering. Jag tror att det är viktigt för allmänheten att få veta mera detaljer. Att Socialstyrelsen utreder vad som kunde göras annorlunda. Pratar öppet.
Citera
2018-02-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag dömer inte heller och ber om ursäkt ifall mina formuleringar tyder på någonting annat. Det är inte min avsikt.

Familjen borde ha gått längre och samhället likaså
, men det blev dessvärre inte utfallet den här gången. Vad jag just beskrev var idealet, men så ser det sällan ut.

Jag tror definitivt att båda föräldrarna mådde väldigt dåligt, för vem kan undgå göra det med sjuka barn eller när de själva överväger suicid?

Faktum kvarstår dock att deprimerade föräldrar som regel inte mördar sina barn. Ytterligare faktorer måste ha spelat in (och nej, jag avser inte primärt psykopati, pedofili, scientologi, etc.).

För övrigt vill jag tacka dig för dina insatser i tråden om Peter Madsen där du tog dig an den person som än idag inte slutat romantisera honom, vilket bidrog till att jag fick nog av att skriva där.
Familjer faller mellan maskorna. Den här familjen, tror jag, inte märktes i de sammanhang som normal syns. D v s deprimerade småbarnsföräldrar som inte klarar ekonomin. Dessa syns ganska snabbt som de börjar rasa. Den här familjen gjorde inte det. Därför fixade dom att genomföra detta. De har aldrig haft ögonen på sig, förutom två ungar som behövde mer från skolan än gemene elev. Nej, föräldrar dödar inte sina barn. Därför är detta så stort och man försöker förstå. Många dömer enbart. Jag kan inte bara döma, men det är nu mitt problem.
He he.. Peter Madsen - en HELT annan historia
Citera
2018-02-02, 21:22
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Under dessa veckor som tråden existerat så säger sig x antal ha fått information från säker källa eller PM och det har hela tiden varit misstroende mot allt men från alla. Vet inte vilket gäng som Avd 9 menar. Tycker många är duktiga på att käfta och några onödigt onyanserade. Nu har Avd.9 delgett vad hen fått veta och det är 100% sant. Åtminstone är det 100% sant av vad uppgiftslämnaren säger sig fått veta. Kanske inte alla detaljer var klara när dessa uppgifter kom men det som beskrivs låter logiskt.

Jag har hela tiden tvivlat på att två föräldrar kan vara lika drivande. Vid min sista (hoppas jag) konklusion skrev jag att EN har varit pådrivande och manipulerat den andre. Statistiken säger att det skulle vara en man MEN sedan fick jag läsa en låååång artikel i Guardian om en mamma i den övre medelklassen som under lång tid gav sin tolvåriga dotter benzoider så att hon blev trött och sluddrig. Mamman mördade till sist dottern med en överdos. Pappan var mera av en bifigur i händelserna och styrd av mamman och hjälpte henne bort med kroppen. Familjen hade en fin fasad och mamman kom från ett välbärgat hem.

Efter jag läst den artikeln så föll bitarna på plats och jag började plötsligt tycka synd om OH. Fick en känsla av att han var en man som levt under extremt stark påverkan under lång tid och att han var psykiskt nedbruten. Att han fått sömnmedel förskrivna är inte konstigt. HB kan också ha ordinerats sömnmedel och något mer. OH:s kollega skrev att ”det som inte fick ske har hänt”. OH hade naturligtvis inte berättat att han tänkte begå familicide eller begå självmord för i så fall hade hen varnat någon. Han kan ha däremot ha berättat att han befarade att hans fru skall ta livet av sig själv och barnen.
Att de i avskedsbrevet anger flickornas ”smärtor och symptom" som orsak är en sanning för OH, som var psykist nedbruten, men inte för HB dom bara ville dö med sina döttrar. Vad led flickorna av? Det finns ingen som någonstans ännu har sagt att flickorna hade en sjukdom. Rektorerna har låtit hoppfulla om flickornas framtid osv. OH hade inte lika stor kontroll över barnens symptom som HB som var hemma ”nästan jämnt”. Att göra en video tillsammans och sedan ta slut på allt kan ha känts som en befrielse för OH. Hur länge de planerat undrar jag? Jag undrar om de verkligen planerat lika ihärdigt båda två.

Att bara en av föräldrarna är dominerande skulle i det här fallet känns bättre. Om HB var psykiskt sjuk och hade vanföreställningar som till sist knäckte OH:s psyke kan ge förklaring till tragedin. Även för HB:s efterlevande. Två psykiskt friska föräldrar dödar ju inte sina barn numera...

Jag tror fortfarande inte att det fanns en diagnos hos flickorna eller kanske ingen sjukdom alls över huvudtaget, kanske trötta och uppgivna pga hemmiljö eller fel medicinering. Jag tror att det är viktigt för allmänheten att få veta mera detaljer. Att Socialstyrelsen utreder vad som kunde göras annorlunda. Pratar öppet.

Exakt så tror jag också det ligger till. Ett av barnen blev blev sjuk (inte allvarligt) men det satte igång en karusell som inte gick att stoppa. Nej, jag tror inte heller att det var några "dödssjuka" barn, men föräldrarna fick ut det den informationen de ville innan allting hände. Så vill man vara riktigt rå. så var det inte i djup förtvivlan utan det var kallt gjort och de tänkte på vad som skulle finnas på nätet och vad som skulle sägas om dem efteråt.

Det har de lyckats med till 100%, så nästa gubbe/tant som tänker ta livet av familjen läs och lär, även ni kan bli förstådda.

Gör det inte i djup förtvivlan, se till att lugna er, kolla vad som står om er på nätet och ta bort det. Efter det skriver ni er egen epilog och det kommer att gå jättebra, men bara om ni är svenskar och inte WT, ni måste vara som oss, annars förstår vi er inte...
Citera
2018-02-02, 21:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Är du helt jävla dum i huvudet? "Den här familjen gjorde inte det". Nu får du faen i mig ta bladet från munnen och komma med en förklaring, vad du vet!

Dom har inget mer än förtal av avliden och olaga integritetsintrång. Det är liksom i dom trakterna det rör sig, så jag skulle inte vilja vara inblandad i typen av påstående som är ungefär som en spridning av uppgifter utan grund. Det är inte heller försvarligt att sprida typen av uppgifter.
Citera
2018-02-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, bad hon om hjälp för att hon inte sov. Hur orkade hon arbeta fram till jul? Så hon hade en djup depression men fortfarande aktiv på sitt arbete. Gav andra stöd osv. Hur var det då med O och hans avmagring och sina mörka skuggor under ögonen? Den källan finns ju, så jag undrar var du fått uppgiften ifrån? Källa på det som man brukar säga. Och har du ingen så behöver du inte svara och jag kan sortera bitarna som sig bör.
Man arbetar till man går rätt in i väggen. Människan fungerar så. Hur deprimerad man än är. Till slut sjukanmäler man sig, jobbar 50% - 25%... typ. Men Jag är likadan. Och flera med mig. Vi jobbar skiten ur oss - tills vi inte orkar längre. Hanna var privat och diskuterade inte sitt privatliv med arbetskompisar. Källor får du leta efter. Jag skriver inte en avhandling här på något sätt. Och nej, jag behöver inte svara, men gjorde det ändå.

Oskars avmagring och skuggor under ögonen kommer från pianolärarinnan - det är offentligt. *rycker på axlarna*. Orka.
Citera
2018-02-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Här spårar det ur fullständigt. Har polisen någon uppgift om någon utomstående? Det räcker alltså att en postare skriver blod och sen skjutning, så är det fullt troligt?
Inte konstigt att det flödar av en massa osanna rykten i tråden som tas som någon slags sanning.
Vem som helst droppar det mest sinnessjuka och poff så är det en trådsanning och nu fattas bara alla som ska bekräfta.

Nej, det kommer läggas i högen uppklarat dubbelmord. Polisens utredning är fortfarande igång i dagsläget, så det pågår en mordutredning. Inte ett ärende.
Jag skrev ett PM tidigt till en medlem att jag inte kan tänka mig att det är inom familjen beroende på att jag inte kunde posta något själv som ny medlem ! Bara för att jämföra polisens arbete.....Kevinfallet blöta byxor på en pojk och han har varit oskyldigt utpekad i 18 år. För mig och många fler så är detta osannolikt...brevets formulerande och allt kring detta stämmer inte.
Och om det stämmer så måste något förskräckligt hänt väldigt plötsligt. Så skrev jag absolut inte för att Fellen kom in och skrev att det var vapen med i bilden....

Ja du kan ju fråga dig själv varför utredningen dröjer 😎
Senast redigerad av Elli09 2018-02-02 kl. 21:40. Anledning: Inlägg kom fel
Citera
2018-02-02, 21:27
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Är du helt jävla dum i huvudet? "Den här familjen gjorde inte det". Nu får du faen i mig ta bladet från munnen och komma med en förklaring, vad du vet!

Det är väl inte så svårt att förstå. De hade pengar och talets gåva. Sådana människor blir inte utredda av socialen. Att vissa tycker det är bättre att barnen blev mördade än att familjen blev utredda av samhället är fanimej skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in