2018-02-01, 22:18
Medlem
Intressant... vad säger dina källor att han går på då?
Citera
2018-02-01, 22:31
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGhandi
Nja, enligt frivårdens papper så brukade inte F något sedan två år tillbaka. Huruvida M gjorde det vet jag inte men det finns ju en del drogliberala inlägg på hans Facebook.
Känner ett flertal som är rena på pappret men är fortfarande samma knarkande missbrukare som förr. Inte direkt ovanligt. Inte svårt att lösa pissproven.
Citera
2018-02-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Hmm. Märkligt. Jag har fått höra det från källor som känner honom iaf.
Frivården kan väl förövrigt inte säga något sånt med säkerhet, vore konstigt om de tog misstänktas ord för sanning.

Har förövrigt även fått höra att Peter Ahlberg inte bara är en mördare utan han har även blåst en del folk på pengar och utfört bedrägerier som inte kommit upp till ytan ännu.
Kan det vara ett motiv här? Bedrägeri som gått fel? Försökt pressa Magnus på pengar?

Nej, Peter Ahlberg är inte bara mördare, utan han är idag också ett födelsedagsbarn, född som han är 840201.
Tror inte att hans försvarare Mats Axén haft med sig tårta till Peter. Vi kan väl ändå hoppas att advokaten tar med sig våra "hälsningar" till Peter. En god advokat ser till att via Flashback hålla sig uppdaterad om vad som skrivs om klienten, åtminstone när det handlar om något så allvarligt som en mordutredning.
Nu hoppas jag på att Peter Ahlberg inte bara får fira sin 35-årsdag i fängsligt förvar, utan gärna också sin 50-årsdag. Håller tummarna för det.
Citera
2018-02-01, 22:35
Medlem
Citat:
Kan det vara ett motiv här? Bedrägeri som gått fel? Försökt pressa Magnus på pengar?

Kanske men känns ändå lite far fetched. M och Ahlberg har väl inte någon logisk koppling till varandra och M måste ju var helt fel person att försöka vrida ut pengar ur. Jag tycker indrivning känns mer logiskt då det inte spelar någon roll om offret har pengar eller inte - lite pay or die.
Frågan är ju isåfall vem som ville ha skulden indriven för de här gossarna är inte de skarpaste knivarna i lådan; en eller två erfarna busar och resten fjantar som hamnat i något som blev lite för stort. Det bara måste finnas en anstiftare här, kan sätta min högra hand på det.
Citera
2018-02-01, 22:45
Medlem
Citat:
Frivården kan väl förövrigt inte säga något sånt med säkerhet, vore konstigt om de tog misstänktas ord för sanning.

Betänk att det inte finns något i soc.reg. och inga tidigare domar. Detta är någon som småduttat lite här och där men junkie - no. Får inte ihop helheten med den komponenten, det stämmer inte i mig. Givetvis kan jag ha fel men känslan säger nej.
Citera
2018-02-01, 22:48
Medlem
Citat:
Hmm. Märkligt. Jag har fått höra det från källor som känner honom iaf.

Citat:
Nja, enligt frivårdens papper så brukade inte F något sedan två år tillbaka. Huruvida M gjorde det vet jag inte men det finns ju en del drogliberala inlägg på hans Facebook.

Tror nog 2 år ren borde stämma då F varit väldigt stolt över att ha slutat. Vad jag vet har han inte rört nått mer än alkohol senaste åren.
Han verkade dock ha ryckt upp sig ganska bra, börjat plugga och sånt men. Inte snackat med honom på ett tag.

Sen om det frivården fått reda på är sanning kan jag inte uttala mig om men den grabben har sjukt dåligt pokerface så det skulle inte förvåna mig.
Citera
2018-02-01, 23:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Betänk att det inte finns något i soc.reg. och inga tidigare domar. Detta är någon som småduttat lite här och där men junkie - no. Får inte ihop helheten med den komponenten, det stämmer inte i mig. Givetvis kan jag ha fel men känslan säger nej.

Vad jag har vet så hade även Magnus slutat med droger sedan lång tid tillbaka. Att göra drogliberala inlägg gjorde Magnus (och det gör även jag) för att svensk s.k. narkotikapolitik är helt uppåt väggarna och dödar istället för att hjälpa och vårda. Dessutom skulle en väldigt massa skattepengar och resurser frigöras om man avkriminaliserar och legaliserar lättare droger.

Kan motivet ha att göra med demonstrationen? Stenkastningen? Har Magnus vittnat mot MGM?

Har MGMs några narkotikadomar på sig?

Indrivning har jag svårt att tro, jag är rätt övertygad om att om Magnus hade behövt att låna pengar så hade han kunnat göra det av betrodda vänner, eller i bank t o m.
Citera
2018-02-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Kan motivet ha att göra med demonstrationen? Stenkastningen? Har Magnus vittnat mot MGM?

T åkte dit för ringa narkotikabrott i samband med demonstrationen. Står nog i tråden angående stenkastningen.
Sen i ett inlägg på nordfronts står det även att I har tidigare domar bl.a. rattfylla och narkotikabrott.
Citera
2018-02-02, 01:20
Medlem
Å i var all denna sörja kom Magnus in i bilden? Jo men visst, Felix bodde hos honom. Sedan då? Var är kopplingen?
Citera
2018-02-02, 01:21
Medlem
Vad vare som gjorde att Magnus var tvungen att bli transporterad X antal mil, och sedan bli dödad på en kulle?
Citera
2018-02-02, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vad jag har vet så hade även Magnus slutat med droger sedan lång tid tillbaka. Att göra drogliberala inlägg gjorde Magnus (och det gör även jag) för att svensk s.k. narkotikapolitik är helt uppåt väggarna och dödar istället för att hjälpa och vårda. Dessutom skulle en väldigt massa skattepengar och resurser frigöras om man avkriminaliserar och legaliserar lättare droger.

Indrivning har jag svårt att tro, jag är rätt övertygad om att om Magnus hade behövt att låna pengar så hade han kunnat göra det av betrodda vänner, eller i bank t o m.

Magnus rökte gräs dagligen, det vet jag med säkerhet. Du ifrågasatte hans läggning tidigare också. Magnus var 100% öppet homosexuell. Har har garanterat inte varit högerextrem. Jag kände honom väl under många år, du verkar inte veta ett skvatt om honom.
Citera
2018-02-02, 08:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowman84
Magnus rökte gräs dagligen, det vet jag med säkerhet. Du ifrågasatte hans läggning tidigare också. Magnus var 100% öppet homosexuell. Har har garanterat inte varit högerextrem. Jag kände honom väl under många år, du verkar inte veta ett skvatt om honom.

Jag har ALDRIG sagt att jag kände Magnus speciellt väl, jag har aldrig träffat honom, bara på Facebook.

Och jag har inte/ALDRIG ifrågasatt hans sexuella läggning, det var någon annan i så fall.

Magnus påstod själv i vår första chatt på Facebook att han varit högerextrem som ung och dum (jag har letat efter den chatten, men den är raderad), och han kanske körde något slags förhör där, vad vet jag. Det var Magnus som tog kontakt med mig på Facebook, kanske efter någon delning jag gjorde, eller så var han engagerad i Brukarföreningen, jag kommer inte ihåg, det var ca år 2012.

Sedan var det någon annan här inne som skrev att MGMs var högerextrema, eller så missuppfattade jag, men även MGMs verkar ju vara vänster och antirasism m.m. och därför trodde jag då att denna soppa kunde bero på politiska gamla "synder" i unga år.....

Och jag har fortfarande mycket, mycket svårt att tro att Magnus rökte gräs varje dag, mer än halva min familj och släkt har varit missbrukare av olika substanser, och att röka gräs varje dag går inte ihop med den energi, intensivitet och fart och fläkt som Magnus hade. Dessutom så har ju Felix vän gjort ett inlägg här om hur stolt Felix var för att han slutat med droger (hedervärt av dig), och då flyttar man inte in hos någon som drogar och riskerar att dras ned i skiten igen!

Nej, jag vet inte särskilt mycket om Magnus, men till skillnad från dig så försöker jag att dela med mig om det lilla jag vet för att försöka förstå, få fram ett motiv och att föra tråden framåt.

Många här i tråden har verkligen lagt ner tid och energi på att hjälpa till att hitta Magnus som de inte ens kände alls.

Varför hjälper inte du till med tänkbart motiv, du som kände Magnus så jättebra?? I stället för att racka ner på andra??

Vad som verkar förena dessa personer är politik (vänster), antirasism, de flesta från Örebro (ursprungligen), några få mindre narkotikadomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in