2018-01-31, 19:39
Medlem
Tack Stupudo 86! Hm ja... verkar ju inte vara några duvungar precis...
Citera
2018-01-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var värmande ord. Tack för dem!
Jag är säker på att Magnus familj uppskattar ditt inlägg och hoppas att rättvisa kommer att skipas. Det här usla häktade gänget som sitter och tiger (med kanske nåt undantag) bör få smaka på rättslig karma. Låt dem därför få sitta.
Länge!
De kommer att få smaka på rättslig karma oavsett tigande.
Citera
2018-01-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGhandi
Du är oerhört nära och jag är oerhört nyfiken på var du fått din ”teori” ifrån. Själv fick jag redan från början löpande information inifrån men den kanalen ströps i mitten av december. Redan då hade blå hela förloppet klart för sig. Haha, du är obehagligt nära...

Har du fått reda på vad eller har någon spekulation kring vad som fört sällskapet till just Uddevalla och området där BO påträffades?
Citera
2018-01-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalanders
Har du fått reda på vad eller har någon spekulation kring vad som fört sällskapet till just Uddevalla och området där BO påträffades?

Platsen var mer eller mindre slumpartad, det viktigast var bara riktningen från Gbg eftersom de skulle söderut senare. Ett försök att förvilla på lägre nivå än ett Bolibompa-avsnitt.
Citera
2018-01-31, 22:46
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Nope, det stämmer att han sökte upp polisen.
Att han blev häktad i sin frånvaro var nog för att de båda blev bortförda från samma adress... Enda kopplingen till M var just F eftersom de, som jag uppfattat det, befann sig på samma adress när allt startade.
Precis som DumbleDoor nämner så lyckades han tydligen sticka ifrån dem och kontakta polisen.
Den killen måste sitta i en jävligt knivig sits.

Tack! Jag läste igenom gamla artiklar nu och hittade även detta.
Citat:
Fredagen den åttonde december begärdes en man i 20-årsåldern häktad i sin frånvaro på sannolika skäl misstänkt för mordet. Mannen satt då frihetsberövad på en polisstation i Tyskland. Tingsrätten gick på åklagarens linje och nu väntar man på att han ska föras över till Sverige:
Så ja han satt redan på polisstationen då.

Tänkte på att polisen också gått ut med att allt ska ha börjar i en lägenhet, sen nämnt stadsdelen Lövgärdet. Vad är det för område? Vad finns det för koppling dit och vilken eller vems lägenhet är det?
Citera
2018-02-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Tänkte på att polisen också gått ut med att allt ska ha börjar i en lägenhet, sen nämnt stadsdelen Lövgärdet. Vad är det för område? Vad finns det för koppling dit och vilken eller vems lägenhet är det?

Först var de tydligen i Magnus lägenhet där tydligen F också bodde. Sen finns det ett hus eller stuga i Lövgärdet som det gjorde ett pitstop i om jag inte minns fel. Eftersom vi vet var alla bor förutom Ove så förutsätter jag att det är hans eller att han har koppling dit på något vis. Detta har jag däremot ingen säker info på.

Den mesta info har jag fått i andra hand från en av MGM härifrån Angered som snackade lite för mycket bredvid mun innan de plockade in honom. Han höll tydligen på att pissa ner sig när han snackade, den lilla grisen. Även fått lite info från två andra med god insyn. Har dessvärre inte fått något sen mitten av december. Hade ju varit intressant med lite updates men locket verkar sitta stenhårt.

Någon annan som har något? Gärna kring motivet då. För mig verkar någon form av misslyckad indrivning mest trolig. Varför misshandla honom så jävligt annars innan de fixar honom?
Citera
2018-02-01, 10:36
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Först var de tydligen i Magnus lägenhet där tydligen F också bodde. Sen finns det ett hus eller stuga i Lövgärdet som det gjorde ett pitstop i om jag inte minns fel. Eftersom vi vet var alla bor förutom Ove så förutsätter jag att det är hans eller att han har koppling dit på något vis. Detta har jag däremot ingen säker info på.

Den mesta info har jag fått i andra hand från en av MGM härifrån Angered som snackade lite för mycket bredvid mun innan de plockade in honom. Han höll tydligen på att pissa ner sig när han snackade, den lilla grisen. Även fått lite info från två andra med god insyn. Har dessvärre inte fått något sen mitten av december. Hade ju varit intressant med lite updates men locket verkar sitta stenhårt.

Någon annan som har något? Gärna kring motivet då. För mig verkar någon form av misslyckad indrivning mest trolig. Varför misshandla honom så jävligt annars innan de fixar honom?

Ja precis, enligt Magnus mamma ska ju Felix ha bott där.
Men enligt andra källor ska det inte ha börjat i Magnus lägenhet, men jag har ställt mig frågande till de uppgifterna då något annat känns ologiskt. Men det ska vara information från Magnus nära i alla fall.

Ja med största sannolikhet är det Ove som har koppling dit, för hur skulle han annars passa in i allt?
Tänkte ringa skatteverket idag och se om de finns några flera uppgifter om honom.

Haha rätt åt honom. Misstänker att det gäller Tobias. Vad ska han ha sagt då och varför var han rädd?

Men det är alltså Felix som känner nån av de andra och inte Magnus?
För i sånna fall borde ju motivet också ligga hos honom och hatbrott borde kunna uteslutas (?).
Jag har från början trott att det kan röra sig om droger alternativ skulder.
Vet med säkerhet att både Magnus och Felix brukade, därav har det motivet känts mest troligt.
Citera
2018-02-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ja precis, enligt Magnus mamma ska ju Felix ha bott där.
Men enligt andra källor ska det inte ha börjat i Magnus lägenhet, men jag har ställt mig frågande till de uppgifterna då något annat känns ologiskt. Men det ska vara information från Magnus nära i alla fall.

Ja med största sannolikhet är det Ove som har koppling dit, för hur skulle han annars passa in i allt?
Tänkte ringa skatteverket idag och se om de finns några flera uppgifter om honom.

Haha rätt åt honom. Misstänker att det gäller Tobias. Vad ska han ha sagt då och varför var han rädd?

Men det är alltså Felix som känner nån av de andra och inte Magnus?
För i sånna fall borde ju motivet också ligga hos honom och hatbrott borde kunna uteslutas (?).
Jag har från början trott att det kan röra sig om droger alternativ skulder.
Vet med säkerhet att både Magnus och Felix brukade, därav har det motivet känts mest troligt.

F kände inte de andra som jag förstått. Tror knappt att M gjorde det heller. Får inte riktigt ihop det om det inte handlar om indrivning.
Citera
2018-02-01, 15:12
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhoger
Tack Stupudo 86! Hm ja... verkar ju inte vara några duvungar precis...
Peter Ahlberg är ett barn
Källa: https://www.facebook.com/10001499806...eter%20Ahlberg

Mer bevis https://imgur.com/a/fRj25
Citera
2018-02-01, 16:09
Medlem
Tack 'PeaceOnEarth' för imgur-länken!

Det är inte utan att det börjar smaka kräks i min mun när jag läser vad Peter Ahlberg skriver den 22 maj 2017. Jag citerar ett stycke och det här är bland det vidrigaste jag läst på länge:

”Jag menar, det sägs väl att man ska göra Sverige ett av världens bästa länder igen, men samtidigt kör man över alla de pensionärer som var med och byggde upp Sverige med att sabba deras pensioner.”

WTF? Där sitter den satans hycklaren/mördaren och försöker gråta krokodiltårar över svenska pensionärer!? Peter Ahlberg är ju den som med en stekpanna slog ihjäl just en svensk pensionär! Här AB-länken från 'Fezzik': https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10292614.ab

Peter Ahlberg låtsas som han månar om svenska pensionärer. Han dödar en oskyldig pensionär.
Måtte hycklaren/mördaren Peter Ahlberg få tillbringa åtminstone 10 år i fängelse oavsett hur aktivt inblandad han varit i mordet på Magnus.
Helst livstid.
Citera
2018-02-01, 20:35
Medlem
Citat:

Nja, enligt frivårdens papper så brukade inte F något sedan två år tillbaka. Huruvida M gjorde det vet jag inte men det finns ju en del drogliberala inlägg på hans Facebook.
Citera
2018-02-01, 21:49
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Nja, enligt frivårdens papper så brukade inte F något sedan två år tillbaka. Huruvida M gjorde det vet jag inte men det finns ju en del drogliberala inlägg på hans Facebook.

Hmm. Märkligt. Jag har fått höra det från källor som känner honom iaf.
Frivården kan väl förövrigt inte säga något sånt med säkerhet, vore konstigt om de tog misstänktas ord för sanning.

Har förövrigt även fått höra att Peter Ahlberg inte bara är en mördare utan han har även blåst en del folk på pengar och utfört bedrägerier som inte kommit upp till ytan ännu.
Kan det vara ett motiv här? Bedrägeri som gått fel? Försökt pressa Magnus på pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in