Citat:
Ursprungligen postat av
GurraGhandi
Först var de tydligen i Magnus lägenhet där tydligen F också bodde. Sen finns det ett hus eller stuga i Lövgärdet som det gjorde ett pitstop i om jag inte minns fel. Eftersom vi vet var alla bor förutom Ove så förutsätter jag att det är hans eller att han har koppling dit på något vis. Detta har jag däremot ingen säker info på.
Den mesta info har jag fått i andra hand från en av MGM härifrån Angered som snackade lite för mycket bredvid mun innan de plockade in honom. Han höll tydligen på att pissa ner sig när han snackade, den lilla grisen. Även fått lite info från två andra med god insyn. Har dessvärre inte fått något sen mitten av december. Hade ju varit intressant med lite updates men locket verkar sitta stenhårt.
Någon annan som har något? Gärna kring motivet då. För mig verkar någon form av misslyckad indrivning mest trolig. Varför misshandla honom så jävligt annars innan de fixar honom?
Ja precis, enligt Magnus mamma ska ju Felix ha bott där.
Men enligt andra källor ska det inte ha börjat i Magnus lägenhet, men jag har ställt mig frågande till de uppgifterna då något annat känns ologiskt. Men det ska vara information från Magnus nära i alla fall.
Ja med största sannolikhet är det Ove som har koppling dit, för hur skulle han annars passa in i allt?
Tänkte ringa skatteverket idag och se om de finns några flera uppgifter om honom.
Haha rätt åt honom. Misstänker att det gäller Tobias. Vad ska han ha sagt då och varför var han rädd?
Men det är alltså Felix som känner nån av de andra och inte Magnus?
För i sånna fall borde ju motivet också ligga hos honom och hatbrott borde kunna uteslutas (?).
Jag har från början trott att det kan röra sig om droger alternativ skulder.
Vet med säkerhet att både Magnus och Felix brukade, därav har det motivet känts mest troligt.