2018-02-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Och jag har fortfarande mycket, mycket svårt att tro att Magnus rökte gräs varje dag, mer än halva min familj och släkt har varit missbrukare av olika substanser, och att röka gräs varje dag går inte ihop med den energi, intensivitet och fart och fläkt som Magnus hade.
Har visserligen inte träffat honom sedan 2016 men kan bekräfta att han rökte stora mängder gräs de dagarna jag umgicks med honom. Minns att jag var rätt imponerad att han klarade av vardagen i tillståndet han var i. Vi kom inte alltid överens och oavsett vad han sa eller gjorde kändes det som han var godhjärtad innerst inne.
Vila i frid
Citera
2018-02-02, 16:22
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGhandi
Intressant... vad säger dina källor att han går på då?

Citat:
Betänk att det inte finns något i soc.reg. och inga tidigare domar. Detta är någon som småduttat lite här och där men junkie - no. Får inte ihop helheten med den komponenten, det stämmer inte i mig. Givetvis kan jag ha fel men känslan säger nej.

Citat:
Ursprungligen postat av iamlazyffs
Tror nog 2 år ren borde stämma då F varit väldigt stolt över att ha slutat. Vad jag vet har han inte rört nått mer än alkohol senaste åren.
Han verkade dock ha ryckt upp sig ganska bra, börjat plugga och sånt men. Inte snackat med honom på ett tag.

Sen om det frivården fått reda på är sanning kan jag inte uttala mig om men den grabben har sjukt dåligt pokerface så det skulle inte förvåna mig.

Det jag fått höra är att Felix rökte mycket förut, men nu brukade han bara ibland och mest då typ partydroger.
GurraGhandi, nej nej ingen junkie utan han brukar, använde ibland alltså.

Citat:
Kanske men känns ändå lite far fetched. M och Ahlberg har väl inte någon logisk koppling till varandra och M måste ju var helt fel person att försöka vrida ut pengar ur. Jag tycker indrivning känns mer logiskt då det inte spelar någon roll om offret har pengar eller inte - lite pay or die.
Frågan är ju isåfall vem som ville ha skulden indriven för de här gossarna är inte de skarpaste knivarna i lådan; en eller två erfarna busar och resten fjantar som hamnat i något som blev lite för stort. Det bara måste finnas en anstiftare här, kan sätta min högra hand på det.

Ja precis. Vem skulle använda dessa till indrivning och är det Magnus de ska driva in från?
Citera
2018-02-02, 16:29
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowman84
Magnus rökte gräs dagligen, det vet jag med säkerhet. Du ifrågasatte hans läggning tidigare också. Magnus var 100% öppet homosexuell. Har har garanterat inte varit högerextrem. Jag kände honom väl under många år, du verkar inte veta ett skvatt om honom.

Citat:
Ursprungligen postat av freddegb
Har visserligen inte träffat honom sedan 2016 men kan bekräfta att han rökte stora mängder gräs de dagarna jag umgicks med honom. Minns att jag var rätt imponerad att han klarade av vardagen i tillståndet han var i. Vi kom inte alltid överens och oavsett vad han sa eller gjorde kändes det som han var godhjärtad innerst inne.
Vila i frid

Jag har också hört att Magnus rökte gräs. Ingen jag pratat med har nämnt nån mängd men att han var en van rökare.

Grävde lite mer i Peter och han ska ju har varit aktiv i politiken och även i debattgrupper på facebook.
Kan han och Magnus haft nån koppling där kanske?
Citera
2018-02-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Ja precis. Vem skulle använda dessa till indrivning och är det Magnus de ska driva in från?

Dumskallar har alltid använts till indrivning. Har de bara labilt psyke och är korkade går de få den dit man vill. Min hypotes var att de skulle kunna driva in något från Magnus.
Citera
2018-02-02, 18:32
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Dumskallar har alltid använts till indrivning. Har de bara labilt psyke och är korkade går de få den dit man vill. Min hypotes var att de skulle kunna driva in något från Magnus.

Hm. Ja kanske. Jag är inte bevandrad i den världen så ska väl inte yttra mig.
Men vi utgår från att det är så, vad är det för något Magnus skulle ha skulder för då?
Knarkskulder?
Citera
2018-02-02, 19:12
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Men vi utgår från att det är så, vad är det för något Magnus skulle ha skulder för då?
Knarkskulder?

Jag själv har en vild teori som jag brottas med för stunden. Jag får upp två träffar på bohemiska gallerier när jag googlar på Magnus. Spontant så skulle jag säga att han bara var en konstnär som ställde ut sin konst där. (Lerverk Butik & Galleri och Twolittlebirds kafe & galleri.) Men låt oss säga att Magnus var mer aktiv på ett av dessa ställen. Säg att han stod i kassan och sålde lite droger på sidan av? Kan man då tänka sig att mördarna ville ha en del av kakan för att tvätta pengar eller bara garantera att deras vara såldes där?

Jag är själv för dåligt insatt i dagens vänster och konstscenen som dagens vänster hänger i för att svara på dom frågorna. Så med det sagt är det bara en vild teori jag när för stunden.
Citera
2018-02-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Jag själv har en vild teori som jag brottas med för stunden. Jag får upp två träffar på bohemiska gallerier när jag googlar på Magnus. Spontant så skulle jag säga att han bara var en konstnär som ställde ut sin konst där. (Lerverk Butik & Galleri och Twolittlebirds kafe & galleri.) Men låt oss säga att Magnus var mer aktiv på ett av dessa ställen. Säg att han stod i kassan och sålde lite droger på sidan av? Kan man då tänka sig att mördarna ville ha en del av kakan för att tvätta pengar eller bara garantera att deras vara såldes där?

Jag är själv för dåligt insatt i dagens vänster och konstscenen som dagens vänster hänger i för att svara på dom frågorna. Så med det sagt är det bara en vild teori jag när för stunden.

jag tror att du är ute och cyklar sist jag hade kontakt med honom var i oktober och då ville han ha mina synpunkter på en sak han ville ta upp på ett seminarier. inget drogrelaterat överhuvudtaget utan handlade om tångmedel inom psykiatrin.
Citera
2018-02-02, 23:51
Medlem
Citat:
Hm. Ja kanske. Jag är inte bevandrad i den världen så ska väl inte yttra mig.
Knarkskulder?

Tror inte på knarkskulder, han konsumerade nog inget annat än gräs och kanske någon svamp. Inget man blir skuldsatt av. Tror inte heller på dena andra hypotesen här om att någon caféägare eller gallerist fått tokspel och velat ha ihjäl honom.

Om någon är förbannad på någon annan så kan man alltid påstå att det finns en skuld och sedan låta ett gäng neandertalare kräva in detta mot t ex 25%. De skiter i huruvida skulden är riktig eller inte, så länge de får sina pengar. Ungefär som ”vissa” mc-gäng. Den där Ove, kan han ha några kopplingar till något sådant gäng? Vi vet ju inte så mycket om det mumintrollet menar jag. Att ge uppdrag till ett mc-gäng som sedan överlåter skitgörat till dumskallar är ju vanligt, typ Red & White Crew, X-team eller vanliga snorungar.
Citera
2018-02-03, 07:46
Medlem
https://www.expressen.se/gt/vannen-a...ordade-magnus/

Citat:
Efter att ha varit försvunnen i 52 dagar hittades Magnus Natschki död i skogen.
Nu kan polisen ha gjort ett viktigt genombrott – och skaffat sig en teori om varför han mördades.

Citat:
Frågorna i fallet är många – och polisen arbetar frenetiskt för att bena ut dem. Och på en av de viktigaste kan man nu ha fått ett svar.
Den om varför Magnus blev bragd om livet.
– Vi har en motivbild som vi jobbar efter, men jag kan inte uttala mig om den. Vi har haft den i några veckor, säger åklagaren Mats Sällström.
Citera
2018-02-03, 08:35
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jag har ALDRIG sagt att jag kände Magnus speciellt väl, jag har aldrig träffat honom, bara på Facebook.

/r.

Kan inte du bara sluta skriva i tråden? Jag fattar att du tycker det är spännande att en fb-vän har blivit mördad men du verkar inte veta ett skit om honom.
Citera
2018-02-03, 11:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Kan inte du bara sluta skriva i tråden? Jag fattar att du tycker det är spännande att en fb-vän har blivit mördad men du verkar inte veta ett skit om honom.

Jaha, så du menar att jag är så värdelös att jag ska sluta att skriva i tråden???

Jag tycker inte alls att det är "spännande", jag tycker att det är mycket, mycket sorgligt, och jag försöker väl hjälpa till och fundera, som många andra här i denna tråd på Flashback.....

Magnus är faktiskt inte den enda som blivit mördad bland mina Facebookvänner heller.......

Sluta att läs mina inlägg om de irriterar dig.

Flashback är väl till för alla, även mig och dig.

Var inte Magnus helt emot mobbing??
Citera
2018-02-03, 11:45
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jaha, så du menar att jag är så värdelös att jag ska sluta att skriva i tråden???

Du verkar ha känt honon såpass lite att det du bidrar med mer eller mindre är desinformation.
Han var tydligen helt öppet bög , något som verkar nytt för dig.
Aldrig varit högerextrem.
Knarkat mycket , något du vill motsäga för att han var "energisk" (när ni chattade?).
Du skriver liksom "Nej han knarkade INTE" när du pratar om en människa du aldrig har träffat.
Du vet uppenbarligen jävligt lite om honom.
Senast redigerad av langaocb 2018-02-03 kl. 11:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in