2018-01-26, 10:14
Medlem
MP ska leta runt Hogstorp igen, imorgon.
https://m.facebook.com/story.php?sto...n__=%2As%2As-R
Citera
2018-01-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
MP ska leta runt Hogstorp igen, imorgon.
https://m.facebook.com/story.php?sto...n__=%2As%2As-R

Tror man kan hitta Magnus någonstans runt grustaget jag ringat in.
Kollade lite löst där men gick inte längre in i skogen.

https://imageshack.com/a/img924/9582/dPuenX.jpg
Citera
2018-01-26, 15:12
Medlem
58°24'11.9"n 11°44'12.1"e
Citera
2018-01-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H6274987OE
58°24'11.9"n 11°44'12.1"e

Samma plats som tidigare påpekats.
Citera
2018-01-26, 15:30
Medlem
Den platsen stämmer in på Polisens beskrivning väldigt bra. och även det som "Jägareförbundet Kungälv - Stenungsund" har skrivit på din FB-sida. finns en vit conteiner precis utanför sandhögarna.

Annars känns det som att 58°21'51.7"N 11°47'37.4"E skulle kunna vara intressant också.
Citera
2018-01-26, 18:47
Medlem
Att valla MGM har tydligen inte gett något, så man kan ju undra varför de ska leta runt Hogstorp igen.
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...ning-1.5098504
Citera
2018-01-26, 19:48
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Att valla MGM har tydligen inte gett något, så man kan ju undra varför de ska leta runt Hogstorp igen.
http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...ning-1.5098504
Från din länk
Citat:
Dessutom fortsätter arbetet med att "säkra, sammanfatta och analysera information från mobiltelefoner".

Om polisens IT-tekniker har haft mycket att göra så är det kanske inte omöjligt att det först nu börjar komma in spaningsuppslag från det hållet.
Citera
2018-01-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H6274987OE
Den platsen stämmer in på Polisens beskrivning väldigt bra. och även det som "Jägareförbundet Kungälv - Stenungsund" har skrivit på din FB-sida. finns en vit conteiner precis utanför sandhögarna.

Annars känns det som att 58°21'51.7"N 11°47'37.4"E skulle kunna vara intressant också.

Det grustaget är igenbommat på nätterna och kameraövervakat.
Citera
2018-01-27, 01:11
Medlem
Många teorier. Jag tror inte det är så krångligt ändå. Vad vet vi? Jo, att Felix var inneboende hos Magnus i Angered. Vi vet att ytterligare fyra personer är inblandade; Ove, Tobias, Immanuel och ”P”. De fyra sista har kopplingar till varandra (T och I har känt varandra sen barnsben); två känner varandra varav en känner en tredje som sedan känner en fjärde. Inte troligt att Felix har några kopplingar, men bara hypotetiskt, då han bara bott en kort tid i Angered. Vet det för tjejen känner en som pluggade ihop med honom. Enligt honom var f ö F och M jävligt tajta och det är väl det som gör det hela klurigt... verkar ju inte riktigt som F har en logisk plats i detta. Kanske därför hans påstående om hot och nekande av ansvar passar in..? Att sedan då en grusgrop i närheten av F:s hemort skulle vara aktuell (som UlricehamnsTjej skrev) blir ju helknas om han inte skulle vara drivande. Men men, vad vet jag.
Mitt tips är att F bara är en bifigur som halkat in, han har ju ingen logisk plats i detta; inga tidigare domar, inget i socregistret osv. Killen är ju ren. Den enda kopplingen F har är att han var polare med M.
Att blå har letat ovanför Uddevalla har nog med massa saker att göra för det kan inte va en slump att Uddevallapolisen håller i fallet.
Att man har svårt att lokalisera platsen i efterhand är nog mest för att det måste varit mörkt när de körde. Inte omöjligt att det var så iallafall när de hade hängt i Lövgärdet först innan de drog uppåt. I december mörknar det ju jävligt tidigt.

Jag satsar mina pengar på att M var måltavla, F halkade in i det och de fyra polarna var de som hade planerat det. Motivet däremot är ju fortfarande en gåta. Det brukar ju vanligtvis röra sig om pengar, tjack, hudfärg, politik eller sexuell läggning. I detta fallet känns det mer som tjack eller pengar än det andra. Hudfärg lär det nog inte vara och politik lär det ju inte vara eftersom det bara är en vanlig Svensson med vänsterläggning. Vill man sedan ha ihjäl en bög så är det ju enklare att knacka en varsomhelst. Att dra ihop fyra pers för det, tortera och sedan fimpa honom verkar ju va extremt överarbetat. Näe, pengar eller tjack, folks.
Citera
2018-01-27, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGhandi
Många teorier. Jag tror inte det är så krångligt ändå. Vad vet vi? Jo, att Felix var inneboende hos Magnus i Angered. Vi vet att ytterligare fyra personer är inblandade; Ove, Tobias, Immanuel och ”P”. De fyra sista har kopplingar till varandra (T och I har känt varandra sen barnsben); två känner varandra varav en känner en tredje som sedan känner en fjärde. Inte troligt att Felix har några kopplingar, men bara hypotetiskt, då han bara bott en kort tid i Angered. Vet det för tjejen känner en som pluggade ihop med honom. Enligt honom var f ö F och M jävligt tajta och det är väl det som gör det hela klurigt... verkar ju inte riktigt som F har en logisk plats i detta. Kanske därför hans påstående om hot och nekande av ansvar passar in..? Att sedan då en grusgrop i närheten av F:s hemort skulle vara aktuell (som UlricehamnsTjej skrev) blir ju helknas om han inte skulle vara drivande. Men men, vad vet jag.
Mitt tips är att F bara är en bifigur som halkat in, han har ju ingen logisk plats i detta; inga tidigare domar, inget i socregistret osv. Killen är ju ren. Den enda kopplingen F har är att han var polare med M.
Att blå har letat ovanför Uddevalla har nog med massa saker att göra för det kan inte va en slump att Uddevallapolisen håller i fallet.
Att man har svårt att lokalisera platsen i efterhand är nog mest för att det måste varit mörkt när de körde. Inte omöjligt att det var så iallafall när de hade hängt i Lövgärdet först innan de drog uppåt. I december mörknar det ju jävligt tidigt.

Jag satsar mina pengar på att M var måltavla, F halkade in i det och de fyra polarna var de som hade planerat det. Motivet däremot är ju fortfarande en gåta. Det brukar ju vanligtvis röra sig om pengar, tjack, hudfärg, politik eller sexuell läggning. I detta fallet känns det mer som tjack eller pengar än det andra. Hudfärg lär det nog inte vara och politik lär det ju inte vara eftersom det bara är en vanlig Svensson med vänsterläggning. Vill man sedan ha ihjäl en bög så är det ju enklare att knacka en varsomhelst. Att dra ihop fyra pers för det, tortera och sedan fimpa honom verkar ju va extremt överarbetat. Näe, pengar eller tjack, folks.

Glöm inte bort Magnus ögonsten, jycken! <NY gåta eller?
Citera
2018-01-27, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSeeker2018
Glöm inte bort Magnus ögonsten, jycken! <NY gåta eller?

Läste bland kommentarer på M:s Facebook att hunden är hos ”matte” i Örebro nu. Antingen blev den väl lämnad kvar och då var det väl någon av de andra inneboende som tog hand om jycken. Annars stack den väl eller något och hundar är ju oftast chippade idag så det känns inte som någon större gåta.
Citera
2018-01-27, 09:21
Medlem
NinaBes avatar
Här kommer närmare information angående dagens sök - alla har inte "Facebook":

FYRBODAL / UDDEVALLA SKALLGÅNG:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 36-årige Magnus som är försvunnen sedan den 6 december 2017.

DATUM: Lördagen den 27 januari

TID: 10:00

SAMLING: Simons Värdshus, Hogstorp 249, 451 95 Uddevalla
LÄNK TILL KARTAN: https://goo.gl/maps/xB1yTN4k8yS2

KONTAKTPERSON VID SÖKET: 072-209 49 08

OBS: 18 års åldersgräns. Medtag alltid giltig legitimation till sökinsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in