2018-02-01, 19:18
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du verkar vara lite snurrig. Varför ska vi avfärda det?

Du undviker varenda fråga jag ställer dig. Är det så en diskussion går till enligt dig?

När dessa assadsympatiserande får ställs mot väggen angående deras bristande källkritik leder det till tystnad.
Citera
2018-02-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
När dessa assadsympatiserande får ställs mot väggen angående deras bristande källkritik leder det till tystnad.

Nja, dra inte oss alla över en kam är du snäll
Citera
2018-02-01, 19:25
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Om det inte går att försvara Assads handlingar, vad är alternativet? Desinformation.
Citera
2018-02-01, 19:26
Medlem
Karta över dagens avancemang i idlib

https://pbs.twimg.com/media/DU81ruCXcAEBQOD.jpg
Citera
2018-02-01, 19:30
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Nja, dra inte oss alla över en kam är du snäll
Du är ju undantaget, och det är flera som har anmärkt din objektivitet. Jag hade hoppats att andra drar lärdom av dig.
Citera
2018-02-01, 19:31
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Karta över dagens avancemang i idlib

https://pbs.twimg.com/media/DU81ruCXcAEBQOD.jpg

Tack! Äntligen lite fakta i allt detta tröttsamma pajkastande...
Citera
2018-02-01, 19:33
Medlem
Citat:
Du är ju undantaget, och det är flera som har anmärkt din objektivitet. Jag hade hoppats att andra drar lärdom av dig.

Blir ju roligare att diskutera om man kan försöka hålla det sakligt och inte vara låsta i sina positioner. Tack för orden 👍

Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Tack! Äntligen lite fakta i allt detta tröttsamma pajkastande...

Inte långt kvar till att bryta belägringen nu, när de väl når dit har de effektivt skurit av Aleppoprovinsen och skulle tro att det borde gå rätt lätt att svepa norrut därifrån och rensa ut HTS
Citera
2018-02-01, 19:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du verkar vara lite snurrig. Varför ska vi avfärda det? Var i Trumps uttalande utpekade han rebeller som skyldiga?

Du undviker varenda fråga jag ställer dig. Är det så en diskussion går till enligt dig?

Citat:
Jag har bett dig lägga fram handfasta bevis på Assads användande av kemiska vapen. Jag har redan talat om för dig varför jag avfärdar den sista FN-rapporten då fynden i den inte gör att man kan hålla liv i de två hypoteser man framför. Man begår också ett allvarligt metodfel genom att inte pröva en tredje hypotes där "rebellerna" iscensatt en attack. Jag har inte för avsikt att redovisa igen varför jag inte tror på det. Det har jag inte tid med. Men vi kan gärna fortsätta med olika rykten och beskyllningar om du vill lägga dig på den nivån:

Citat:
Other related incidents

In December 2012, the chemical plant SYSACCO 29 kilometers (18 mi) east of Aleppo was taken by rebel fighters from the Al-Nusra Front. The factory produces chlorine among other chemicals.[14] On 5 November 2014, the Syrian UN-ambassador Bashar al-Jaafari, said "terrorist organizations stole about 200 tons of [chlorine gas] from" the factory.[15]

On 30 May 2013, Turkish newspapers reported that Turkish security forces had arrested Al-Nusra Front fighters in the southern provinces of Mersin and Adana near the Syrian border and confiscated 2 kg of sarin gas.[16] The Turkish Ambassador to Moscow later said that tests showed the chemical seized was not sarin, but anti-freeze.[17] In September six of those arrested in May were charged with attempting to acquire chemicals which could be used to produce sarin; the indictment said that it was "possible to produce sarin gas by combining the materials in proper conditions."[18]

According to Syria, on 1 June 2013, the Syrian Army seized two cylinders holding the nerve agent sarin in an area controlled by opposition fighters. The Syrian government declared the two cylinders "as abandoned chemical weapons" and told the OPCW that "the items did not belong to" them.[19] On 14 June 2014, the Joint OPCW-UN Mission confirmed that the cylinders contained sarin.[19] On 7 July 2014, the U.N. Secretary-General Ban Ki-Moon informed the U.N. Security Council about the findings.[19]

On April 8, 2016, a spokesman for the Jaysh al-Islam rebel group admitted that “forbidden” weapons had been used against Kurdish militia and civilians in the Sheikh Maqsood neighborhood in Aleppo. He stated that “One of our commanders has unlawfully used a type of weapon that is not included in our list”. He did not specify what substances were used but, according to Red Crescent, the symptoms are consistent with the use of chlorine gas or other agents.[20]

https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_chemical_weapons_in_the_Syrian_Civil_War#Ot her_related_incidents

Det är bara en Wiki-text men den borde väl ha samma trovärdighet som ett gäng anonyma och oidentifierade diplomater och forskare eller icke namngivna ur Washingtonadministrationen.

Jag föreslår att du går tillbaka till mina inlägg om den sista FN-rapporten och tala sedan om varför du tycker att deras hypotes fortfarande går att upprätthålla trots fynden som talar för motsatsen. Jag kan ge dig en ledtråd till inkonsistensen, nämligen tidpunkten. När du har knäckt den nöten varför en fjärdedel av de skadade inkommer till sjukhuset före attacken och dessutom en del 120km därifrån så kan vi fortsätta du och jag. Och att du naturligtvis gör det utifrån det som finns i rapporten och inte från dina egna spekulationer.
Citera
2018-02-01, 19:44
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har bett dig lägga fram handfasta bevis på Assads användande av kemiska vapen. Jag har redan talat om för dig varför jag avfärdar den sista FN-rapporten då fynden i den inte gör att man kan hålla liv i de två hypoteser man framför. Man begår också ett allvarligt metodfel genom att inte pröva en tredje hypotes där "rebellerna" iscensatt en attack. Jag har inte för avsikt att redovisa igen varför jag inte tror på det. Det har jag inte tid med. Men vi kan gärna fortsätta med olika rykten och beskyllningar om du vill lägga dig på den nivån:

https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_chemical_weapons_in_the_Syrian_Civil_War#Ot her_related_incidents

Det är bara en Wiki-text men den borde väl ha samma trovärdighet som ett gäng anonyma och oidentifierade diplomater och forskare eller icke namngivna ur Washingtonadministrationen.

Jag föreslår att du går tillbaka till mina inlägg om den sista FN-rapporten och tala sedan om varför du tycker att deras hypotes fortfarande går att upprätthålla trots fynden som talar för motsatsen. Jag kan ge dig en ledtråd till inkonsistensen, nämligen tidpunkten. När du har knäckt den nöten varför en fjärdedel av de skadade inkommer till sjukhuset före attacken och dessutom en del 120km därifrån så kan vi fortsätta du och jag. Och att du naturligtvis gör det utifrån det som finns i rapporten och inte från dina egna spekulationer.

Åter igen, jag begränsar mig inte till användandet av kemiska stridsmedel i mitt fördömande av Assadregimen.

Kan du rättfärdiga din övertygelse om att FN och människorättsorganisationer är "västerländskt" influerade?
Citera
2018-02-01, 20:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Åter igen, jag begränsar mig inte till användandet av kemiska stridsmedel i mitt fördömande av Assadregimen.

Kan du rättfärdiga din övertygelse om att FN och människorättsorganisationer är "västerländskt" influerade?
Du läste nog inte hans inlägg.
Citera
2018-02-01, 20:10
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Kurderna är bra speciella ändå, vill inte ge Afrin till Assad när han vill ha kontroll
över den men skriker sedan på hjälp när rebellerna attackerar, och nu senast ville de att Assad skulle
komma och vara en buffertzon mellan dom och rebellerna ...
Citera
2018-02-01, 20:15
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du läste nog inte hans inlägg.

Han bemötte ingenting och inte du heller.

Besvara mitt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in