Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Du verkar vara lite snurrig. Varför ska vi avfärda det? Var i Trumps uttalande utpekade han rebeller som skyldiga?
Du undviker varenda fråga jag ställer dig. Är det så en diskussion går till enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
När dessa assadsympatiserande får ställs mot väggen angående deras bristande källkritik leder det till tystnad.
Jag har bett dig lägga fram handfasta bevis på Assads användande av kemiska vapen. Jag har redan talat om för dig varför jag avfärdar den sista FN-rapporten då fynden i den inte gör att man kan hålla liv i de två hypoteser man framför. Man begår också ett allvarligt metodfel genom att inte pröva en tredje hypotes där "rebellerna" iscensatt en attack. Jag har inte för avsikt att redovisa igen varför jag inte tror på det. Det har jag inte tid med. Men vi kan gärna fortsätta med olika rykten och beskyllningar om du vill lägga dig på den nivån:
Citat:
Other related incidents
In December 2012, the chemical plant SYSACCO 29 kilometers (18 mi) east of Aleppo was taken by rebel fighters from the Al-Nusra Front. The factory produces chlorine among other chemicals.[14] On 5 November 2014, the Syrian UN-ambassador Bashar al-Jaafari, said "terrorist organizations stole about 200 tons of [chlorine gas] from" the factory.[15]
On 30 May 2013, Turkish newspapers reported that Turkish security forces had arrested Al-Nusra Front fighters in the southern provinces of Mersin and Adana near the Syrian border and confiscated 2 kg of sarin gas.[16] The Turkish Ambassador to Moscow later said that tests showed the chemical seized was not sarin, but anti-freeze.[17] In September six of those arrested in May were charged with attempting to acquire chemicals which could be used to produce sarin; the indictment said that it was "possible to produce sarin gas by combining the materials in proper conditions."[18]
According to Syria, on 1 June 2013, the Syrian Army seized two cylinders holding the nerve agent sarin in an area controlled by opposition fighters. The Syrian government declared the two cylinders "as abandoned chemical weapons" and told the OPCW that "the items did not belong to" them.[19] On 14 June 2014, the Joint OPCW-UN Mission confirmed that the cylinders contained sarin.[19] On 7 July 2014, the U.N. Secretary-General Ban Ki-Moon informed the U.N. Security Council about the findings.[19]
On April 8, 2016, a spokesman for the Jaysh al-Islam rebel group admitted that “forbidden” weapons had been used against Kurdish militia and civilians in the Sheikh Maqsood neighborhood in Aleppo. He stated that “One of our commanders has unlawfully used a type of weapon that is not included in our list”. He did not specify what substances were used but, according to Red Crescent, the symptoms are consistent with the use of chlorine gas or other agents.[20]
https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_chemical_weapons_in_the_Syrian_Civil_War#Ot her_related_incidents
Det är bara en Wiki-text men den borde väl ha samma trovärdighet som ett gäng anonyma och oidentifierade diplomater och forskare eller icke namngivna ur Washingtonadministrationen.
Jag föreslår att du går tillbaka till mina inlägg om den sista FN-rapporten och tala sedan om varför du tycker att deras hypotes fortfarande går att upprätthålla trots fynden som talar för motsatsen. Jag kan ge dig en ledtråd till inkonsistensen, nämligen tidpunkten. När du har knäckt den nöten varför en fjärdedel av de skadade inkommer till sjukhuset före attacken och dessutom en del 120km därifrån så kan vi fortsätta du och jag. Och att du naturligtvis gör det utifrån det som finns i rapporten och inte från dina egna spekulationer.