Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 13:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Nu tror jag inte att Özz med familj valde Rahmat av någon annan anledning än att han var villig att jobba svart och säkert jobbade hårt. Att anlita hantverkare svart är nog flera villiga att göra men att han som extremvänster gör det ser illa ut. Deras policy är ju att skatten ska in så att folk kan ligga på sofflocket legitimt med bidrag.
Citera
2018-02-01, 13:59
Medlem
CoopColas avatar
Jag tror ni hoppas på för mycket om ni tror att det här betyder slutet för Özz som komiker. Eller tror ni verkligen det är slut föe honom? Jag vore den första att jubla om han försvinner men jag tror tyvärr att han klarar sig igenom detta. "Bara" lite skattefusk, han kommer säga "när en vit rik gubbe gör något händer inget, men bara för att jag har en annan hudfärg *insert vanligt babbegnäll*..." etc blabla och kommer nog undan.
Citera
2018-02-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Känns inte osannolikt att Özz Nujens familjemedlemmar också arbetar svart för honom. Özz är den som drar in pengar i familjen. Hans familjemedlemmar får svart betalt för att sköta affärer han har utanför sin "normala" yrkesroll som komiker, föreläsare etc.

Öz och Debbie verkar ha en nära relation och Debbie är advokat. Hon drar säkert också in en del kulor på sina asylärenden och sitt feministengagemang.
Citera
2018-02-01, 14:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Akilovs eventuella svartarbete på Gotland borde rimligtvis väcka ytterligare frågor:
Hur hamnade han på Gotland? Knappast av en slump. Var bodde han när han arbetade
på ön? Bodde han hos familjen? Vilka umgicks han med där? Vad gjorde han på kvällarna eller då han inte jobbade hos familjen Nujen. Hur kom advokaten Nujen i kontakt med Akilov från första början?
Media har hela tiden fokuserat på timmarna/dagarna före attentatet. Men mer intressant
är att utreda kopplingarna från den första dag han satte sin fot i landet – ja, även tidigare.
Radikaliseringen lär har pågått en tid, så varje steg Akilov tog borde rimligtvis studeras.
Uppenbarligen hade han många extremistkopplingar och det borde vara av stor vikt att kartlägga
alla de som Akilov var i kontakt med. Även på Gotland.
Äbsolut, hoppas bara SÄPO & polis etc håller koll.
Hoppas de även tittar på polisen Gotlands rapporter om bråk, slagsmål och oförklarade dödsfall bland svartarbetare från öst på Gotland under samma tidsperiod. Det finns vittnen till bråk, och det finns ouppklarade dödsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Han förstår inget av detta?
Okej hade det inte varit naturligt att fråga sin syster och pappa varför de fört över pengar till Aikilov? Jo och därmed avslöjas hans lögn!
Japp, Özz och syster Debbie äger tillsammans husen på Gotland.
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Debbie? Snacka om att ha ett porrigt namn. Är det inte någon porrfilm som heter "Debbie does Dallas?"
Hon heter säkert Dibah eller Dilmaz eller nåt sånt från början. Du daterar dig duktigt nu, är inte den filmen från tidigt 80-tal?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-02-01 kl. 14:07.
Citera
2018-02-01, 14:04
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu tror jag inte att Özz med familj valde Rahmat av någon annan anledning än att han var villig att jobba svart och säkert jobbade hårt. Att anlita hantverkare svart är nog flera villiga att göra men att han som extremvänster gör det ser illa ut. Deras policy är ju att skatten ska in så att folk kan ligga på sofflocket legitimt med bidrag.

Grejen är att han så sent som igår hade en krönika där han i princip anklagade svenskarnas rasism för problemen i förorten och att de skulle hålla käft, betala skatt och be om ursäkt.

Om man sätter sig på så höga hästar och hävdar att det är "kul att betala skatt" har man en viss fallhöjd.

Det är inte heller partikelfysik att man göder kriminalitet om man matar den svarta sektorn. I detta fallet jihadism. Han har suttit och lipat över hur kurderna kämpar mot IS utan stöd, så visar det sig att han själv betalat 85 000 till IS. Att Özz och hans inkvoterade jurist-syster gjorde detta är obetalbart.
Citera
2018-02-01, 14:07
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Finns det inga ytterligare tvivelaktiga affärer syster advokaten kan bindas till? Inte säkert det är den - i mitt tycke - trista komikern, som är den drivande i den här historien.
Citera
2018-02-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Finns det inga ytterligare tvivelaktiga affärer syster advokaten kan bindas till? Inte säkert det är den - i mitt tycke - trista komikern, som är den drivande i den här historien.

Ja jag tycker systerns delaktighet är mer intressant med tanke på hennes yrke. Jag kan tänka mig att Öz försöker täcka upp för henne. Han vill väl inte direkt ta på sig skulden för något men han vill inte heller att hans syster skall dras in i detta.
Citera
2018-02-01, 14:15
Medlem
Vad säger Advokatsamfundet om att advokat Nûjen köper svart arbetskraft? Borde inte damen befrias från sin licens?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Debbie? Snacka om att ha ett porrigt namn. Är det inte någon porrfilm som heter "Debbie does Dallas?"

Kommer snart på svenska "Debbie does Drottninggatan".
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag tror ni hoppas på för mycket om ni tror att det här betyder slutet för Özz som komiker. Eller tror ni verkligen det är slut föe honom? Jag vore den första att jubla om han försvinner men jag tror tyvärr att han klarar sig igenom detta. "Bara" lite skattefusk, han kommer säga "när en vit rik gubbe gör något händer inget, men bara för att jag har en annan hudfärg *insert vanligt babbegnäll*..." etc blabla och kommer nog undan.

Han är rökt.

Hade han hanterat detta annorlunda, varit rakryggad och gått ut före alla andra med att terroristen haft samröre med hans verksamhet och att han ska gå till botten med det så hade han kanske haft en chans. Nu slingrar han sig som en orm, skyller ifrån sig och spelar dum. Sätter sig på höga hästar och mästrar nedlåtande om "rasistsvenskar" som inte vill betala skatt, och sedan kommer detta med svarta utbetalningar fram några dagar senare.

Nej, han är rökt. Ingen gillar en feg och hycklande orm. Se på Virtanen.

Dessutom har jag en stark känsla av att det kommer att komma fram mer.

Det är därför han är så jävla aggressiv och hal och defensiv hela tiden.

Personligen kommer jag hädanefter alltid att sätta ett likhetstecken mellan Özz och terrorattacken på Drottninggatan.

Jag tror knappast att jag är ensam om detta...
Citera
2018-02-01, 14:20
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Hur fan tänker du då? Akilovs svarta inkomster har givetvis underlättat för honom att kunna stanna illegalt i Sverige och därmed utföra attacken.
Exakt. Detta utöver att det var svarta pengar som måste vara intressant för skattemyndigheten. Han har kunnat stanna i Sverige och smitt sina ondskefulla planer. Grattis Özz, vilket fint bidrag till Sverige.
Citera
2018-02-01, 14:24
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Öz och Debbie verkar ha en nära relation och Debbie är advokat. Hon drar säkert också in en del kulor på sina asylärenden och sitt feministengagemang.
Hoppas advokatsamfundet synar henne ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in