Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Jag har nog haft mer med Skatteverket att göra än dig. Skatteverket har tillräckligt med annat att granska än någon privatpersons upprustning av ett hus med hjälp av svart arbetskraft som man ändå inte kan bevisa. Varför har vi t ex inte hört något om Nujens alla andra svarta hantverkare som hjälpt till med renoveringen? Kanske för att dessa inte är anklagade för terrorism?

Enda anledningen till att Akilov erkänt att han fick pengarna för svart arbetskraft är för att han är under press och granskas samt inte har något att förlora på att erkänna det.

Ja normalt hade det säkert inte uppdagats utan enbart vid stickkontroller.

Men nu är det ju inte det eller hur? Allt ligger ju på bordet? Enda anledning skatteverket kan förbi se detta som nu är allmänt känt är att de faller för politiken och skyddar vänsterfolket.

Om det skulle hända blir det dock ett jävla liv om det visar sig att vänsterfolk står över lagen.

Så det är föga troligt att man helt kan skita i detta. Aldrig varit med om att Skatteverket någonsin skiter i skattebrott när alla korten ligger på bordet.
Om du tror det kan du helt enkelt inte haft å göra mycket med Skatteverket. Eller så är du en vänstermänniska och hoppas på att dina kommunistbröder slipper undan straff.
Citera
2018-02-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Om inte familjen Nujens åtalas för att smita undan skatt och anlita svart arbetskraft så vet vi att svenska myndigheter tycker det är ok att smita från att betala skatt och jobba svart.

Bara att börja massanmäla.

Citat:
Tipsa om skattefusk
Fyll i nedanstående formulär om du vill lämna tips om misstänkt skattefusk. Vi tar hand om alla tips.

Tänk på att

den tipset berör alltid har rätt att ta del av det du har skrivit.
Skatteverket måste kunna identifiera vem tipset avser. Ange därför namn och/eller person- alt. organisationsnummer om möjligt. Andra uppgifter som kan identifiera en person eller ett företag är t. ex. telefonnummer, firmanamn, hemsida och liknande.
Skatteverket behöver veta vad fusket består av och under vilken tid det har pågått.
Skatteverket kan på grund av sekretessregler aldrig lämna återkoppling på hur inlämnade tips bearbetas.

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaomskattefusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html?q= tipsa
Citera
2018-02-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Så det är föga troligt att man helt kan skita i detta. Aldrig varit med om att Skatteverket någonsin skiter i skattebrott när alla korten ligger på bordet.
Om du tror det kan du helt enkelt inte haft å göra mycket med Skatteverket. Eller så är du en vänstermänniska och hoppas på att dina kommunistbröder slipper undan straff.

Ja vi får väl se vilka påföljder det blir, kanske lite skattetillägg...
Citera
2018-02-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men hur många betalar för det med egna skattade pengar? Jag har aldrig hört om någon. Är det inte mer företagsevent där företagen betalar för att signalera godhet? Säkert offentliga aktörer som använder skattepengar också.

Tror du har rätt.
"Antirasisten" Özz Nujen anlitas för skattepengar för att underhålla vid olika event. Påminner inte så lite om Manuel Knight, den fejkade elitsoldaten som kommuner anlitade för att tala om "anti-våld". Allt sprack när Magasinet Filter för ett år sen avslöjade honom. Tråd här: (FB) Manuel Knight

Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Han är en äckel som hatar Sverige och svenskarna. Men profiterar på oss.

Jag är beredd att hålla med dig. Hans "antirasism" är i själva verket en plattform för att med hjälp av humor?/ironier kunna stå på scen och håna svenskarna. Och dessutom få bra betalt. Av svenska skattepengar.
Hycklare är bland det värsta jag vet! Inte som terrorister men nästan..
Citera
2018-02-01, 13:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Kan den här stormen göra att Özz kommer att radikaliseras i förlängningen?

Han är ju rökt som komiker.

Var ska han ta vägen?
Citera
2018-02-01, 13:34
Medlem
Akilovs eventuella svartarbete på Gotland borde rimligtvis väcka ytterligare frågor:
Hur hamnade han på Gotland? Knappast av en slump. Var bodde han när han arbetade
på ön? Bodde han hos familjen? Vilka umgicks han med där? Vad gjorde han på kvällarna eller då han inte jobbade hos familjen Nujen. Hur kom advokaten Nujen i kontakt med Akilov från första början?
Media har hela tiden fokuserat på timmarna/dagarna före attentatet. Men mer intressant
är att utreda kopplingarna från den första dag han satte sin fot i landet – ja, även tidigare.
Radikaliseringen lär har pågått en tid, så varje steg Akilov tog borde rimligtvis studeras.
Uppenbarligen hade han många extremistkopplingar och det borde vara av stor vikt att kartlägga
alla de som Akilov var i kontakt med. Även på Gotland.
Citera
2018-02-01, 13:41
Medlem
Han förstår inget av detta?
Okej hade det inte varit naturligt att fråga sin syster och pappa varför de fört över pengar till Aikilov? Jo och därmed avslöjas hans lögn!
Citera
2018-02-01, 13:46
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Det vore verkligen intressant att få reda på hur familjen Nujen och Akilov fått kontakt från första början. Vilka bindningar finns det mellan dessa? Hur länge har de känt varann? Och varför har familjen Nujen betalat Akilov så sanslöst mycket för ett tydligen okvalificerat jobb?
Håller verkligen med Palettblad. Det finns frågor här som är mycket intressanta att få svar på.
Några som skriver i den här tråden är oerhört naiva. Svartarbete, ja, men vad mera?
Akilov är en typ som passar inte bara som terrorist. Klippt och skuren för lite extra uppdrag i branchen "tuffare" jobb. Som att påminna folk som inte har betalat sina räkningar i tid. Bara lite försynt och diskret.
Tror ni verkligen att han fick så mycket pengar för att måla lite? Tror inte jag. Folk som jobbar med illegala är oerhört kostnadsmedvetna och betalar helst ingenting.
Jag tror också att Özz är en orm. Akilov hans dräng. Kalla det sedan vad ni vill.
Citera
2018-02-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det är väl klarlagt att det är Nujen Media Aktiebolag som äger Tingstäde Skola och inte Hyrfrid och att det är Akilov jobbat?

Kan Akilov ha jobbat på annan fastighet på Gotland som Nujens äger men i aktiebolag?

Om det är på Tingstäde Skola jobbat så är det enbart Özz av "The Nujens" som företräder bolaget. Att systern och fadern då för över pengar till Akilov ter sig märkligt.

Kan Özz först ha fört över pengar till Far och Syster som i sin tur för över dem till Akilov?

Lustigt att dessutom säger till Expressen att han "inte fattar någonting"? Fattar han inte att hans far och syster/svåger fört över drygt 85 000 till Akilov och skrivit "Jobb Gotland" när det finns "svart på vitt".

Han får helt enkelt fråga dem varför de har gjort överföringarna om han inte har en aning själv!

Känns inte osannolikt att Özz Nujens familjemedlemmar också arbetar svart för honom. Özz är den som drar in pengar i familjen. Hans familjemedlemmar får svart betalt för att sköta affärer han har utanför sin "normala" yrkesroll som komiker, föreläsare etc.
Citera
2018-02-01, 13:51
Medlem
Özz Nujens storasyster Debbie Nujen är advokat, alltså jurist.
Har hon inkvoterats enl Uppsala universitets beslut år 2003 om inkvotering av 10% invandrare där båda föräldrarna är invandrare?
Läs mera här: https://lagen.nu/dom/nja/2006s683

Ännu vågar jag inte kasta första stenen, men jag har den beredd..
Citera
2018-02-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Bara att börja massanmäla.

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaomskattefusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html?q= tipsa
Jag har anmält honom, hoppas att fler gör det.
Citera
2018-02-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Özz Nujens storasyster Debbie Nujen är advokat, alltså jurist.
Har hon inkvoterats enl Uppsala universitets beslut år 2003 om inkvotering av 10% invandrare där båda föräldrarna är invandrare?
Läs mera här: https://lagen.nu/dom/nja/2006s683

Ännu vågar jag inte kasta första stenen, men jag har den beredd..

Debbie? Snacka om att ha ett porrigt namn. Är det inte någon porrfilm som heter "Debbie does Dallas?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in