Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-19, 10:47
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
Disciplinnämndens beslut:

https://minfil.com/E7T2Vae1b4/ingen_medverkan_till-betalningar_ingen_atgard.pdf
Våre jag svågern, skulle jag ta ut skilsmässa...
Citera
2018-06-19, 10:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Skulle vara intressant om han "talade ut" i pressen.
Citera
2018-06-19, 12:48
Medlem
Le-Hericons avatar
Hur många timmar har ett dygn för herr Damm?

Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skulle vara intressant om han "talade ut" i pressen.

Jag har nu läst hela uttalandet om Debbie.

Ska man tro på vad Övertaliga Özz och Debile Debbie uttalat under diverse intervjuer; så är alltså herr Damm den som ensam är skyldig till precis ALLT som har hänt.
Visserligen och bevisligen, så äger de andelar i husen det gäller; och de har varit med att finansiera dem; men så fort något minsta lilla har haft med arbeten på de husen (alla hus släkten äger?), så är Det herr Damm som är ansvarig för ALLT.

Han är den som har beställt arbetena.
Han är ensamt projektansvarig för allt.
Han är den som betalat allt (med undantag av Morsgrisen Mamoste som betalade 10000).
Han är den ende som haft kontakter med "byggfirman".
Han är den ende som haft kontakt med "byggfirmans" personal..
Han är den som inte ifrågasatt varför betalningar ska gå till privatperson i stället för "byggfirman".
Han är den som kollat om "byggfirman" hade F-skatt.
Han är den som hållit koll på byggets fortskridande.
Han är den som ansvarat för kvalitet, miljö med mera.

-Hur i hela helvete hinner karln jobba?!? Han är ju dessutom VD för ett av Telias företag?!?
Senast redigerad av Le-Hericon 2018-06-19 kl. 12:55. Anledning: Tillägg.
Citera
2018-06-19, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Jag har nu läst hela uttalandet om Debbie.

Ska man tro på vad Övertaliga Özz och Debile Debbie uttalat under diverse intervjuer; så är alltså herr Damm den som ensam är skyldig till precis ALLT som har hänt.
Visserligen och bevisligen, så äger de andelar i husen det gäller; och de har varit med att finansiera dem; men så fort något minsta lilla har haft med arbeten på de husen (alla hus släkten äger?), så är Det herr Damm som är ansvarig för ALLT.

Han är den som har beställt arbetena.
Han är ensamt projektansvarig för allt.
Han är den som betalat allt (med undantag av Morsgrisen Mamoste som betalade 10000).
Han är den ende som haft kontakter med "byggfirman".
Han är den ende som haft kontakt med "byggfirmans" personal..
Han är den som inte ifrågasatt varför betalningar ska gå till privatperson i stället för "byggfirman".
Han är den som kollat om "byggfirman" hade F-skatt.
Han är den som hållit koll på byggets fortskridande.
Han är den som ansvarat för kvalitet, miljö med mera.

-Hur i hela helvete hinner karln jobba?!?
Ja, att han dessutom hinner vara VD för ett Telia-bolag är för mig en gåta.
Citera
2018-06-19, 13:02
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Och med det utpekandet, i skriftlig form och verifierad av advokatsamfundet, så borde Telia dra öronen åt sig.
Vill Telia ha en utpekad brottsling som arbetsledare inom sina domäner?
Och inte att förglömma, det var hans fru som pekade ut honom!

Med tanke på en fastighetsägaransvaret så tror inte jag att Debbie och Özz kan skylla ifrån sig när det kommer till myndigheterna......jag hyser i alla fall stort hopp om skatteverket!
(Polis och Åklagare har väl alla, sedan länge, gett upp hoppet om?)
Citera
2018-06-19, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Och med det utpekandet, i skriftlig form och verifierad av advokatsamfundet, så borde Telia dra öronen åt sig.
Vill Telia ha en utpekad brottsling som arbetsledare inom sina domäner?
Och inte att förglömma, det var hans fru som pekade ut honom!

Med tanke på en fastighetsägaransvaret så tror inte jag att Debbie och Özz kan skylla ifrån sig när det kommer till myndigheterna......jag hyser i alla fall stort hopp om skatteverket!
(Polis och Åklagare har väl alla, sedan länge, gett upp hoppet om?)
Har svågern & Debbie barn tillsammans? Jag vill alltså inte hänga ut dessa i så fall, bara en koll på hur sannolikt det är att svågern skulle våga "tala ut" & riskera skilsmässa.

Han ser i varje fall ut som en aspie så han kanske tänker i helt andra banor än vad någon av oss hade gjort i motsvarande situation.
Citera
2018-06-19, 13:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det borde ju finnas någon på FB som antingen själv jobbar eller med kontaktar inom SKV, åklagarämbetet etc som kan informera oss om allt är nedlagt eller om det finns något i pipeline.

Om det i och med debile-Debbies frikännande av globalisten Ramberg nu sätts punkt i hela affären Nujen så är det riktigt riktigt illa.
Citera
2018-06-19, 13:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det borde ju finnas någon på FB som antingen själv jobbar eller med kontaktar inom SKV, åklagarämbetet etc som kan informera oss om allt är nedlagt eller om det finns något i pipeline.

Om det i och med debile-Debbies frikännande av globalisten Ramberg nu sätts punkt i hela affären Nujen så är det riktigt riktigt illa.
Advokatsamfundet är ingen juridisk instans. Det enda dom kan besluta över är om någon får kalla sig advokat eller inte.

Nu när både Özz & systern skyller allt på svågern så börjar jag faktiskt bli lite orolig för hans hälsa. För visst hade det varit praktiskt för kurderna om svågern hade begått "självmord" eller råkat ut för en "olycka"?
Citera
2018-06-19, 13:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Advokatsamfundet är ingen juridisk instans. Det enda dom kan besluta över är om någon får kalla sig advokat eller inte.

Nu när både Özz & systern skyller allt på svågern så börjar jag faktiskt bli lite orolig för hans hälsa. För visst hade det varit praktiskt för kurderna om svågern hade begått "självmord" eller råkat ut för en "olycka"?

Jag vet att Advokatsamfundet är en privat förening. Jag vänder mig ändå emot Advokatsamfundets frikännande genom att:
1. De accepterar hennes förklaring att pengar från hennes och makens konto för arbete på hennes och hennes brors arbete inte har med henne att göra.
Hennes konto, hennes fastighet. Det ska inte gå att slingra sig undan så, allra minst om man jobbar inom rättsväsendet.

2. Att pengar som är betalda inte har med hennes advokatverksamhet att göra.
Det jobbar illegala invandrare som fått avslag på sin asylansökan på hennes fastighet som har fått betalt svart. Hennes advokatverksamhet handlar om asylsökande.

Oavsett om svågern "begår självmord" eller "råkar ut för en olycka" så äger han inte fastigheterna. Att det renoverats och jobbats svart på Özz och debile-Debbies fastigheter, det ansvaret kommer de aldrig undan. Dammråttan är kanske den som drar in minst pengar i hushållet och då får denne agera målvakt för familjen, så länge det går. Därför vore det intressant att veta om rättsväsendet är färdiga med Nujens eller om det pågår en utredning.
Citera
2018-06-19, 15:00
Medlem
Citat:
Jag har insiderinformation från Telia, det lär ska finnas tre personalkategorier; de som jobbar, de som sammanträder och de som äter. Ätarkategorin har säkert tid till mycket vid sidan av.
Citera
2018-06-19, 15:22
Medlem
Citat:
Har svågern & Debbie barn tillsammans? Jag vill alltså inte hänga ut dessa i så fall, bara en koll på hur sannolikt det är att svågern skulle våga "tala ut" & riskera skilsmässa.

Han ser i varje fall ut som en aspie så han kanske tänker i helt andra banor än vad någon av oss hade gjort i motsvarande situation.

Jag vågar gissa på att de har minst ett barn ihop.
Det är det barnet (i 10-årsåldern) som Janne Josefsson enligt Özz Nujens surrealistiska, skruvade verklighetsuppfattning, försökte ragga på. Det barnet som, pga ÖN, förvandlade JJ till en "creepy gubbe"..

Skoj för grabben, när han blir lite äldre, att inse att han blivit rikskänd för att ha varit pappa Rickard Damms egen lille telefonvakt..

Edit: Mindre skoj för grabben att inom kort kanske ha både mamma och pappa bakom lås och bom.
Plus morbror Özz bakom lås och bom och kanske också morfar Mamoste.
Nujens är i motvind.
Senast redigerad av Carinah78 2018-06-19 kl. 15:28.
Citera
2018-06-19, 15:26
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vågar gissa på att de har minst ett barn ihop.
Det är det barnet (i 10-årsåldern) som Janne Josefsson enligt Özz Nujens surrealistiska, skruvade verklighetsuppfattning, försökte ragga på. Det barnet som, pga ÖN, förvandlade JJ till en "creepy gubbe"..

Skoj för grabben, när han blir lite äldre, att inse att han blivit rikskänd för att ha varit pappa Rickard Damms egen lille telefonvakt..
...för att pappa själv inte vågar svara i telefonen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in