Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon är delägare och hon tar inte ut någon lön...del av vinst, javisst, men inte lön. Det gör ingen på advokatbyrån Klint (vet ej hur många som är delägare, men Debbie är det iaf).

Migrationsrättsadvokat...

Man får ju en känsla av att familjen Nujen kände till att Akilov levde olagligt i Sverige. Systern Debbie som var väl insatt i asylfrågor visste att han inte hade någon chans att få stanna lagligt. Då erbjöd de honom hjälp att stanna illegalt mot att han jobbade med att rusta upp deras egendomar på Gotland.
Det man kan fråga sig är hur många fler än Akilov som Nujens har skyddat? Det verkar ju osannolikt att det bara skulle vara han.
Citera
2018-01-31, 23:49
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Özz kommer få det svettigt. Alla i hans familj har alltså vetat om detta men inte han? hmmmmm

Ja, precis. Det för tankarna lite grann till Löfven och transportsyrelseskandalen. Ingen lokal?
Citera
2018-01-31, 23:51
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Jag antar att du är ute och trollar. Visst, var och varannan i detta land har anlitat nån för nåt och pröjsat svart för tjänsterna. Så har även jag. Men det du missar med detta är att den nästan självlysande PK-perfektionisten Özz framhållit sig själv som ett enastående exemplar av en rättskaffens, demokratisk, skattebetalande och ickerasistisk förtryckt kurd som bor i "skitlandet Sverige". Han har dessutom mage att i sina krönikor i Expressen uttrycka sitt förakt över svenskar och Sverige.

Förhoppningsvis kan du läsa, så börja med att läsa hans s.k. krönikor i expressen och sedan fundera på hur kurden fungerar mentalt.

Hans senaste krönika där han tar upp bl.a. skattesmitare:
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/

Sen du läst den kan du roa dig med att läsa resten av hans "antisvenska" skrönor också. Hyckleri eller....?
Jag trollar inte, och jag läser inte hans usla krönikor (jo, jag har klickat på några länkar och läst). Jag försöker bara hålla denna tråd borta från det åsiktspatrask som Özz själv representerar. Tyckeri, och hat.

Vi är på samma planhalva. =)
Senast redigerad av Softis... 2018-01-31 kl. 23:57.
Citera
2018-01-31, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon är delägare och hon tar inte ut någon lön...del av vinst, javisst, men inte lön. Det gör ingen på advokatbyrån Klint (vet ej hur många som är delägare, men Debbie är det iaf).

Migrationsrättsadvokat...

Migrationsrättsadvokat som betalar svarta pengar till en som vistas i landet olagligt och under falsk identitet?
Citera
2018-01-31, 23:54
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
En sak bör alla veta här. Özz och hans familj är kurder. Inget annat folk har dödat så många IS terrorister som kurderna gjort. Özz familj är så långt ifrån islamsk terrorism man kan komma. Att ens försöka koppla ihop Özz med Akilov och hans gärning är som att anklaga en indian i amazonas för palmemordet. Men så klart i egenskap av komiker och en syrra som advokat som pejar svart är det inte bra. Vem fan har inte betalat svart till hantverkare. Skulle vilja se deras min. Vad var oddsen att en hanverkare som putsat deras skit skulle bli Sveriges värsta mördare. Högoddsare

Säkert har många pröjsat svart för jobb. Men summorna??? Enligt Akilov själv har han hjälpt målare m.m.. Han har alltså inte anlitats pga sin egen yrkesskicklighet eller för sin speciella kunskap inom ett visst hantverksomräde?

Det skulle vara intressant att veta vilket arbete Nujenklanen betalat honom för. Är det som "grovis" säger jag upp mig från mitt jobb snarast och ansöker om asyl....
Senast redigerad av EbonLundin 2018-01-31 kl. 23:57.
Citera
2018-01-31, 23:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Migrationsrättsadvokat som betalar svarta pengar till en som vistas i landet olagligt och under falsk identitet?

Jag undrar om illegala invandrare måste deklarera sina inkomster? Enligt uppgifter i pressen tror det var i Aftonbladet eller i Expressen idag stod det att Akilov inte deklarerat pengarna från Nüjen varken 2015 eller 2016. Han kanske inte var "illegal" då, när han tog emot pengarna?
Citera
2018-01-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube

Ja så måste det ju helt enkelt vara. Jag tror inte han är den ende som hon har hjälpt.

Jag skulle tro att detta kan ha satts i system. Nujens kände till alla dessa flyktingar som inte skulle få stanna. Då kom de på att man kunde utnyttja dem som billig arbetskraft och upprusta deras hus på Gotland. Skulle inte bli förvånad om de köpte risiga renoveringsobjekt billigt. Moraliskt tycker de att de gjorde rätt eftersom de anser att alla som söker borde få asyl.
Citera
2018-01-31, 23:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag undrar om illegala invandrare måste deklarera sina inkomster? Enligt uppgifter i pressen tror det var i Aftonbladet eller i Expressen idag stod det att Akilov inte deklarerat pengarna från Nüjen varken 2015 eller 2016. Han kanske inte var "illegal" då, när han tog emot pengarna?
Insättningen på 85.000 skedde hösten 2015, och han fick sitt definitiva avslag på asylansökan december 2016. Så han var inte illegal i strikt mening vid tillfället.
Citera
2018-02-01, 00:01
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man får ju en känsla av att familjen Nujen kände till att Akilov levde olagligt i Sverige. Systern Debbie som var väl insatt i asylfrågor visste att han inte hade någon chans att få stanna lagligt. Då erbjöd de honom hjälp att stanna illegalt mot att han jobbade med att rusta upp deras egendomar på Gotland.
Det man kan fråga sig är hur många fler än Akilov som Nujens har skyddat? Det verkar ju osannolikt att det bara skulle vara han.

Klart de utnyttjat andra, gömt dem o använt dem som slavar mot billig penning i gengäld. Kurder är hycklare med fam Özzkurd o våldtäcktSoran som överstehycklare, berättare hur jävliga vi svenskar är sen är de värsta grisarna själva!!!
Citera
2018-02-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Insättningen på 85.000 skedde hösten 2015, och han fick sitt definitiva avslag på asylansökan december 2016. Så han var inte illegal i strikt mening vid tillfället.

Finns det något sätt att se vilken advokat som hjälpte Akilov med hans asylansökan?
Citera
2018-02-01, 00:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Ja, då minns jag ganska rätt. Frågan är då om Nûjen gjort något olagligt då. Skitit i att dra prelskatt, skitit i arbetsgivaravgifter, skitit i kontrolluppgifter kanske?
Citera
2018-02-01, 00:08
Medlem
Softis...s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, då minns jag ganska rätt. Frågan är då om Nûjen gjort något olagligt då. Skitit i att dra prelskatt, skitit i arbetsgivaravgifter, skitit i kontrolluppgifter kanske?
Det finns ingen insättning på 85'. Det finns inte ens en insättning över 30'.

#underradarn
https://pbs.twimg.com/media/DU0IEuVXUAUMcVb.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in