Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det ser ut som sonen till Özz bror, Ulas Nujen, har varit i klammeri med rättvisan på Gotland.

Tydligen skall Robin ha spridit rykten på Gotland som gjorde att skolor på Gotland kom att stängas ned. Bland annat har Ulas bett Robin den 23/10 2015 att;

Ulas Nujen (far till Robin) har bl. a. uppgett att han den aktuella dagen uppmanade
Robin att ta bort en massa skräp (IS bilder m.m.) från sin dator.

Detta sker den i oktober 2015! Är det då Akilov är på Gotland och kan ha IS-påverkat Robin?

Bland annat skriver Tingsrätten, mål B1161-15, att

•YRKANDEN M.M.

Åklagaren har yrkat att Robin Takac ska dömas enligt följande.

Åtalspunkten l - Olaga hot (4 kap 5 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom Region Gotland på sociala medier
utryckt hot med innebörden att elever och personal på skolor i Visby skulle skadas
eller dödas genom att skriva och/eller sprida "hade inte gått till skolan idag
Visbybor, har vapen med mig, dem som överlever vinner". Hotet har varit ägnat att
hos elever och skolpersonal på skolor i Visby framkalla allvarlig fruktan för egen
och annans säkerhet till person.

Åtalspunkten 2 - Falskt larm (6 kap 15 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom region Gotland genom att sprida en
oriktig uppgift om att det förelåg fara för flera människors liv eller hälsa, hotet på
sociala medier i åp l, föranlett onödigt vidtagna säkerhetsåtgärder av olika
myndigheter såsom polismyndigheten och region Gotland.

I Hovrätten, mål nr B 1310-17, Svea Hovrätt så frikänns Robin vad gäller olaga hot men döms för Falskt larm.

Anmärkningsvärt. Alldeles förbannat anmärkningsvärt. "Hela klanen" verkar ju kriminell eller ha en minst sagt loj inställning till svenskt rättsväsende och hittills verkar de bara glidit undan allt. Det är mycket egendomligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför i hela fridens liljor skulle Nujens stödja IS? Nog för att Özz är dum i huvudet och en värdelös komiker men hold your horses.

Varför i hela fridens liljor skulle Özz brorson "kurden" Robin ha IS-bilder på sin dator och hota med skolskjutning?!
Citera
2018-06-07, 17:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Medvetet stödja IS är det nog få som tror. Men ett sådant uppsåt behövs inte för att ändå bli åtalad enligt lagen om penningtvätt & terrorfinansiering.

Självklart är det så. Men muppen jag svarade verkar vara inne på att om man är invandrare och dum i huvudet så stödjer man per automatik IS, vilket jag inte riktigt tror.
Citera
2018-06-07, 17:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Anmärkningsvärt. Alldeles förbannat anmärkningsvärt. "Hela klanen" verkar ju kriminell eller ha en minst sagt loj inställning till svenskt rättsväsende och hittills verkar de bara glidit undan allt. Det är mycket egendomligt.

Varför i hela fridens liljor skulle Özz brorson "kurden" Robin ha IS-bilder på sin dator och hota med skolskjutning?!

Ett dåligt skämt? Han kanske ville vara ledig? Om den ungen stödde IS på riktigt så skulle han förmodligen få så jävla mycket stryk av Mamoste att han fick fly över Medelhavet och söka asyl i Afrique.
Citera
2018-06-07, 17:47
Medlem
Den som såg till Akilov och hans kompisar på daglig basis i sept/okt 2015 kan mycket väl ha varit Ulas.

De kanske hade fritt uppehälle i Tingstäde och Ulas servade dem med revbensspjäll. baguetter och kranvatten varje kväll. Då kan sonen varit med. Låter mer rimligt än att Damm gjorde detl

Lite svårt att tro att Damm var ledig vid den tidpunkten och hängde i Tingstäde för att se till att saker och ting blev gjort.

Vid sådana möten kan sonen ha påverkats. Undra vad de andra som jobbade på fastigheterna var för ena filurer?
Citera
2018-06-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ett dåligt skämt? Han kanske ville vara ledig? Om den ungen stödde IS på riktigt så skulle han förmodligen få så jävla mycket stryk av Mamoste att han fick fly över Medelhavet och söka asyl i Afrique.
Mamoste verkar ju själv gillat Akilov, såpass att han överförde 10.000 kr till honom. Tror du det hände innan akilov blev IS-anhängare?
Citera
2018-06-07, 17:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
brorson "kurden" Robin ha IS-bilder på sin dator och hota med skolskjutning?!
Var kommer detta ifrån?
Citera
2018-06-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var kommer detta ifrån?

Se mitt inlägg ovan. Dom i Gotlands Tingsrätt och i Svea Hovrätt.
Citera
2018-06-07, 17:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Se mitt inlägg ovan. Dom i Gotlands Tingsrätt och i Svea Hovrätt.
Tack, det hade jag missat i opinionsundersöknings-yran.
Citera
2018-06-07, 17:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Mamoste verkar ju själv gillat Akilov, såpass att han överförde 10.000 kr till honom. Tror du det hände innan akilov blev IS-anhängare?

Man behöver inte gilla varken en person eller dennes åsikter för att betala svart. Finns många svenskar som betalat svarta pengar ner i muslimska hantverkares fickor för att få en fin uteplats, vem vet var de pengarna hamnat?
En ganska löjlig diskussion om du känner till Peshmerga.
Citera
2018-06-07, 17:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Den som såg till Akilov och hans kompisar på daglig basis i sept/okt 2015 kan mycket väl ha varit Ulas.

De kanske hade fritt uppehälle i Tingstäde och Ulas servade dem med revbensspjäll. baguetter och kranvatten varje kväll. Då kan sonen varit med. Låter mer rimligt än att Damm gjorde detl

Lite svårt att tro att Damm var ledig vid den tidpunkten och hängde i Tingstäde för att se till att saker och ting blev gjort.

Vid sådana möten kan sonen ha påverkats. Undra vad de andra som jobbade på fastigheterna var för ena filurer?

Citat:

Det börjar nu dyka upp lite för mycket kopplingar och händelser för att det helt ska kännas som en slump. Något med klanen Özz luktar ännu mer ruttet än vad jag anande från början.

Jag skulle bli synnerligen förvånad om det inte sipprade fram mer saker framöver.

De (fåtal) som idag bokar Özz balanserar på jävligt slak lina. Risk att förknippas med ännu värre saker än terroristfinansiering och svartjobb framöver.

Hade jag varit någon som bokat in "kändisar" till olika event så hade Özz stått jävligt långt nere på listan, så mycket kan jag säga. Jag hade inte tagit risken. Se på t ex Tidaholm som fick punga upp 45 000:- plus moms för absolut ingenting.

Özz börjar kännas lika het som Pontus Enhörning.
Citera
2018-06-07, 18:01
Medlem
Citat:
Man behöver inte gilla varken en person eller dennes åsikter för att betala svart. Finns många svenskar som betalat svarta pengar ner i muslimska hantverkares fickor för att få en fin uteplats, vem vet var de pengarna hamnat?
En ganska löjlig diskussion om du känner till Peshmerga.
Vet du att Akilov jobbade svart åt Mamoste? I så fall var?
Citera
2018-06-07, 18:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vet du att Akilov jobbade svart åt Mamoste? I så fall var?

Nej och nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in