Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 23:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det var väl just det han inte gjorde? Annars hade transaktionerna inte lämnat spår i bankkontot?
85 000 är för jobb åt Nujens, det finns på papper och det kommer man inte ifrån. Men man kan naturligtvis undersöka saken om att han skulle ha fått pengar rakt ner i fickan också.
Citera
2018-01-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vem är Debbie Nujen? Är det Özze's syster? Hon är ju advokat på firman Klint i Stockholm som bara har kvinnor anställda och mest verkar jobba med asylärenden.

http://advokatklint.se/medarbetare

Välkommen till tråden ditt avel. Det är redan allmängods för oss som hängt här i tråden nu ett par sidor
Citera
2018-01-31, 23:39
Medlem
trossniffarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vill bara lägga till en sak, som kan vara ovidkommande men ändå tänkvärt :

Ponera vad som hade hänt familjen Nujen om de varit bosatta i USA och Akilov varit en av de värsta terroristerna i USA.
Ponera.
Eftersom Guantanamo Bay inte brukas på det viset längre så hade familjen Nujen naturligtvis flugits till Jordanien eller kanske Turkiet för tortyrförhör och sedan med erkännandena klara hade CIA flugit familjen tillbaka till USA där de hade fått väldigt hårda fängelsestraff, förutsatt att de inte råkat försvinna utomlands under resan då

Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag har läst och förstått precis alla de punkter du tar upp. Du vill bara skapa en konflikt, precis som Özz.

Jag vet inte om du känner till att det sedan 25år tillbaka är rätt vanligt att anlita svart arbetskraft för att fixa till eller renovera sitt hem? Gärna någon från öst. Det innebär att du inte betalar ett enda öre i skatt. Vem bryr sig om någon är här illegalt, om det är en person som gör ett bra jobb till en låg timpenning?
Hon konstaterar de facto men är såklart upprörd över situationen, det är dock ett sunt tecken när en svensk visar känslor ö.h.t. när sådant här sker

Sedan 25 år tillbaka är det inte så vanligt att folkkära och mediapopulära invandrade kurdmuslimer finansierar terrorverksamheter eller att nationen anställer en terroristanhängare till bostadsminister såsom Mehmet Kaplan (MP) nej, särskilt inte av den magnituden som Stockholm Terrordådet, vågar jag påstå
Citera
2018-01-31, 23:39
Medlem
Torpedullas avatar
Hon är väl inte advokat? Jurist, ja. Vad har vi på henne?
Citera
2018-01-31, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hur underlättar det för någon att köra över folk med en lastbil om man har 85 000 SEK på banken? Kan du utveckla?

Om jag har förstått saken rätt så befann sig Akilov olagligt i Sverige. För att kunna göra det en längre tid är det bra om man har tillgång till svarta pengar. Utan Nujens deg hade kanske Akilov inte kunnat stanna i Sverige. Då hade Ebba och de andra fortfarande varit i livet. Detta vet familjen Nujen och det är därför Özz är beredd att pröjsa lite till de drabbade.
Citera
2018-01-31, 23:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Hon är väl inte advokat? Jurist, ja. Vad har vi på henne?
Hon är delägare och hon tar inte ut någon lön...del av vinst, javisst, men inte lön. Det gör ingen på advokatbyrån Klint (vet ej hur många som är delägare, men Debbie är det iaf).

Migrationsrättsadvokat...
Citera
2018-01-31, 23:43
Medlem
Özz kommer få det svettigt. Alla i hans familj har alltså vetat om detta men inte han? hmmmmm
Citera
Schlesiens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Schlesien 2018-01-31, 23:44
Moderator
Två trådar sammanfogade

Utgångna rubriker:
Özz Nujens familj ger pengar till drottninggatanterroristen, 607 inlägg i KS
Familjen Nujens penningtransaktioner med Rahmat Akilov [utbrutet], 29 inlägg från Terrorism

Posta enbart om ni kan tillföra ämnet något.

/ Moderator
2018-01-31, 23:44
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag har läst och förstått precis alla de punkter du tar upp. Du vill bara skapa en konflikt, precis som Özz.

Jag vet inte om du känner till att det sedan 25år tillbaka är rätt vanligt att anlita svart arbetskraft för att fixa till eller renovera sitt hem? Gärna någon från öst. Det innebär att du inte betalar ett enda öre i skatt. Vem bryr sig om någon är här illegalt, om det är en person som gör ett bra jobb till en låg timpenning?

Jag antar att du är ute och trollar. Visst, var och varannan i detta land har anlitat nån för nåt och pröjsat svart för tjänsterna. Så har även jag. Men det du missar med detta är att den nästan självlysande PK-perfektionisten Özz framhållit sig själv som ett enastående exemplar av en rättskaffens, demokratisk, skattebetalande och ickerasistisk förtryckt kurd som bor i "skitlandet Sverige". Han har dessutom mage att i sina krönikor i Expressen uttrycka sitt förakt över svenskar och Sverige.

Förhoppningsvis kan du läsa, så börja med att läsa hans s.k. krönikor i expressen och sedan fundera på hur kurden fungerar mentalt.

Hans senaste krönika där han tar upp bl.a. skattesmitare:
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/

Sen du läst den kan du roa dig med att läsa resten av hans "antisvenska" skrönor också. Hyckleri eller....?
Citera
2018-01-31, 23:45
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Özz kommer få det svettigt. Alla i hans familj har alltså vetat om detta men inte han? hmmmmm

Jobbigast blir det nog för hans syster. Advokat som avlönar illegala svartjobbare.. Fyfan.. svårt att tro att hon kan jobba kvar.
Citera
2018-01-31, 23:46
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vem är Debbie Nujen? Är det Özze's syster? Hon är ju advokat på firman Klint i Stockholm som bara har kvinnor anställda och mest verkar jobba med asylärenden.

http://advokatklint.se/medarbetare

Rätt festligt att hon av alla anlitar svart, "papperslös" arbetskraft. Måste ju rimligen bli sparken för henne nu, plus eventuell uteslutning ur advokatsamfundet som lök på laxen.
Citera
2018-01-31, 23:46
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Noterar i UP en bankkonto status hos Akilov på ca 150K innan terrordådet. Av dessa medel kommer alltså närmare två tredjedelar från olika medlemmar i familjen Nujen som jag förstått det. Då jag inte tror att Akilov fått pengar på annat sätt för att finansiera Drottninggatan bör då Nujen's betalningar vara av mycket stor vikt för Akilov, möjligheten att 'agera' ökar väsentligt med goda finanser.

Nu tror jag inte att överföringarna utförts med kunskapen om att pengarna i nästa läge hjälper till att finansiera morden på Drottninggatan. Dock skulle ett liknande scenario i ex USA skulle anses vara terrorfinansiering till det att man helt kan avföra tanken vid förhör/undersökning. Frågan är vad påföljden blir då resultatet är detsamma.
Hade ex. Las Vegas shootern fått 85K av någon innan skjutningarna och skaffat fler gevär och ammunition för hade denne suttit i förhör, man hade inte släppt det utan att vara helt säkra att det inte fanns någon koppling.
Har Polisen förhört Nujen's?

Frågorna som snarast bör att ställas:
1.. Hade Akilov kunnat utföra terrordådet utan de intäkter han erhållit av bla familjen Nujen ?
2. Visste Nujen's om att Akilov var här illegalt ?
3. Vem kom överens med Akilov om svartarbete och lön för detta

I en rättsstat låter man inte något sånt här stå obesvarat

1. Så klart det hjälpt honom att stanna i Sverige dessa pengar.
2. Tror inte han var illegal då renoveringen skedde fick väl avslag senare, men det vet jag inte!
3. Det är nog medias lilla favoritkurds syster som fixat jobb åt honom, som asylrättsadvokat haft med honom o göra och utnyttjat hans situation som billig arbetskraft, trots Özz patos för rättvisa o lika behandling

Sen när dådet sker och hans namn blir känt lär de ju vetat vem det var, han var ju knappast hos dem någon timme o jobbade. Så klanen Özzkurd har nog diskuterat detta internt och synnerligen korkat om inte advokat Özzsyster då tagit kontakt med polisen och berättat vad de visste om honom mm, då har de nog polisen sett genom fingrarna med svartstålarna, nu försökte de mörka och överföringarna hittades och nu finns med i FUen och de blir toksynade.

Men nu befinner vi oss i Sverige och fam Özzkurd är som sagt medias gullegris och media dikterar villkoren så det lär inte hända så mycket mer än att de blåser någon dag sen dör frågorna ut.....de vet ju ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in