2018-01-31, 19:33
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Behöver ingen räddning när man debatterar mot en SD-skalle som bara plussar ihop och avfärdar riktg matematik vilken innebär att man ofta drar av också för att få korrekta siffror.
Jodå en SD-skalle drar gärna bort de invandrare som avlider och de som flyttar tillbaka till sina hemländer från de hundratusentals invandrare som redan är här och de 500.000 invandrare som beräknad komma under de närmsta fem åren.

Till skillnad från trådens debila pk-tomtar som hänger sig åt önsketänkande förstår en SD-skalle precis vad resultatet blir.
Citera
2018-01-31, 19:35
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linus66
Sverigedemokraterna är långt ifrån felfria men är tyvärr enda alternativet som möjligen kan hindra den negativa utveckling som pågått sen 1975
Vad hände 1975, förutom bensinpris?
Citera
2018-01-31, 19:40
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Härligt med riktiga räkneexempel.
Synd att de inte hinner gå in på sånt i debatter.
Tvformatet blir kortare och kortare och i slutändan blir det tål om vem som vunnit debatten.
En snabbtungad typ kan dominera debatten helt, som tex Jan Myrdal, om någon vet vem han är.

Men det är ju inget bevis på goda argument.
Moderatorn gjorde ett hyfsat jobb.
Hade Jimmy något mer argument än att gå upp till heltid, och höjt statlig satsning minus satsningarfrån annan källa
Slutsumman vart 13 miljarder back om jag minns rätt.

Det ska jimmyfansen motbevisa, inte hur han vann debatten.
Utom att det inte är ett riktigt räkneexempel. Iom. att SD vill sänka invandringen till i princip noll så kommer bidragen som utgår för detta inte behövas och därför fasas ut. Kraftigt minskad invandring innebär en mycket stor besparing för stat, kommun och landsting. Kommun och landsting kommer alltså inte att få stöd för de utgifter SD istället besparar dem genom minskad invandring utan istället får mer resurser genom de medel SD utöver besparingen skjuter till. Annika Strandhäll ljög tungan svart i Agenda.
Citera
2018-01-31, 19:41
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Ja, det är ett fullt möjligt alternativ, även om jag tror att SD tänker skära i kommunernas kostnader för invandring, snarare än äldreomsorg och skola. De kommunala utjämningsbidragen är bara en mindre del av kommunernas budget - de största inkomsterna är skatt från kommuninvånarna.

Det kvittar vilket område nedskärningarna görs i, effekterna blir desamma eftersom kommunernas största utgifter är lönekostnader. Anta att vi sparar på invandringen. I klarspråk innebär det att vi sparkar 100 handläggare på Migrationsverket.

Vad händer? En del av dem kanske får jobb i det privata, men en stor del av dem kommer gå arbetslösa. Vem ska betala deras a-kassa? Kommunerna såklart. Därför fungerar "besparingar" i offentlig sektor nästan aldrig.
Citera
2018-01-31, 19:51
Medlem
Citat:
Vad hände 1975, förutom bensinpris?

Det beslutades att Sverige skulle bli mångkulturellt 1975, tror det var i februari och att har för mig beslutet var enhälligt
Citera
2018-01-31, 19:57
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Jag anser mig inte vara något jimmyfan men läs gärna mitt inlägg om varför 13 miljarder back till sjukvården inte stämmer. Det var ett rent påhitt av Annika Strandhäll:

(FB) Jimmie Åkesson (SD) överkörd av Annika Strandhäll (S) i Agenda 2018-01-28
Om man plockar bort 90 miljarder från utjämningsbidragen så drabbar det inte sjukvården.
Är det det du vill förmedla?
Citera
2018-01-31, 19:58
Medlem
Fru Strandhäll må ju vara skicklig debattör ,men det lär ju knappast tillföra den krisande vården något.
Att sedan ha för vana att hånflina åt politiska motståndares anföranden i riksdagen ,moget ?
Citera
2018-01-31, 19:59
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Utom att det inte är ett riktigt räkneexempel. Iom. att SD vill sänka invandringen till i princip noll så kommer bidragen som utgår för detta inte behövas och därför fasas ut. Kraftigt minskad invandring innebär en mycket stor besparing för stat, kommun och landsting. Kommun och landsting kommer alltså inte att få stöd för de utgifter SD istället besparar dem genom minskad invandring utan istället får mer resurser genom de medel SD utöver besparingen skjuter till. Annika Strandhäll ljög tungan svart i Agenda.
Varför så han inte det då?
Men i budgeten derasså framgick inte det.
Citera
2018-01-31, 20:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linus66
Det beslutades att Sverige skulle bli mångkulturellt 1975, tror det var i februari och att har för mig beslutet var enhälligt
Du tror, ändå gav du ett explicit årtal.
Jag minns inget av det men du kan ha rätt.
Här du någon länk?
Citera
2018-01-31, 20:06
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag får påminna om Mods ord
"trollanklagelser, allmänt tjafs och annat OT kommer att raderas och ni riskerar varningar"

Jag får ochså påminna om Åkessons ord

I talet på landsdagarna säger Åkesson att han känner större samhörighet med Stefan Löfven än med Annie Lööf, som anklagas för att vara nyliberal. Om Centerpartiet får för stort inflytande på migrationspolitiken är Åkesson beredd att stödja en fortsatt socialdemokratisk regering i stället för en alliansregering.

Så varför fortsätter ni kalla Strandhäll för en massa hemska saker. Det är ju Åkesson som vill ingå i en koalition med hennes regering.
Det är Åkesson som inte vill ha med kostnader för hyrläkare i sin skuggbudget för 2016-2018
och sen kallar han strandhäll för lögnare

Min största fråga är: Vad vill egentligen SD? Det enda jag vet om är vad de inte vill .
Vad vill ni SD-väljare av ert parti?
Varför kan ni inte ta distans ifrån personangrepp på nätet?

Vi vill väl samma sak som SD, alltså minska pengarna som läggs på invandringen och flytta över de pengarna till sjukvård och skola, sen blir det ju en del pengar över så skatten kan sänkas

Om Åkesson vill dra in pengar till hyrläkare så tycker jag det är bra, det är ju liksom, som att typ driva ebberöds bank ungefär - ju fler dyra hyrläkare ju mindre pengar till ordinarie personal.
Citera
2018-01-31, 20:08
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Varför så han inte det då?
Men i budgeten derasså framgick inte det.
Åkesson sa att man sparar på invandringen och totalt sett skjuter man till 11 miljarder mer än regeringen över budgetperioden. Detta framgår med all önskvärd tydlighet av deras budget men sossarna sin vana trogen tar inte fasta på hela inlagan utan bara delar av den man vill använda för att förleda folk. Ingen nytt under solen för sossarna har i alla tider varit det parti som ljuger mest för folket. Insikten om detta gjorde att jag slutade rösta på dem en gång i tiden och det är därför jag kanske avskyr just detta parti mest av dem alla.
Citera
2018-01-31, 20:11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det kvittar vilket område nedskärningarna görs i, effekterna blir desamma eftersom kommunernas största utgifter är lönekostnader. Anta att vi sparar på invandringen. I klarspråk innebär det att vi sparkar 100 handläggare på Migrationsverket.

Vad händer? En del av dem kanske får jobb i det privata, men en stor del av dem kommer gå arbetslösa. Vem ska betala deras a-kassa? Kommunerna såklart. Därför fungerar "besparingar" i offentlig sektor nästan aldrig.
Om inte de som talar svenska och är utbildade får arbete hur ska de hundratusentals invällande få det?
Vilken grupp tror du pk-tomte blir dyrast i drift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in