2018-01-31, 03:29
Medlem
DunningKrugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det är absolut inget ovanligt i Malmö. Babel ligger max 2-3 km från Malmös största sjukhus och akut. Folk som blir skjutna eller allvarligt skadade i Malmö/möllan brukar ta taxi. Kruxet är att ambulancernas högkvarter ligger UTANFÖR Malmö, inte i sjukhuset och är undermannad. Socialdemokraterna i Malmö vill ha det så. En flaska i huvudet är också extremt lågpriorterat. Redan ett väldigt litet sår kan ge stora mängder blod. Och blod har en förmåga att se otroligt mycket mer ut än det är. Det vet alla inom sjukvården.

Om man ponerar att ambulansen kört från stationen på Ystadvägen via Babel till akuten är den totala sträckan bara 3,6km.

Men i övrigt så...

Fattar inte att ingen har sett GM. Eller väljer att inte ha sett rättare sagt. BO har ju slagit till GM "up front" innan attacken och vännen har väl förmodligen också sett. Det är omöjligt att missa i en sådan miljö. Alla i den direkta närheten måste fan anstränga sig för att inte upptäcka tumultet kring händelsen.
Citera
2018-01-31, 05:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunningKruger
Om man ponerar att ambulansen kört från stationen på Ystadvägen via Babel till akuten är den totala sträckan bara 3,6km.
1. Stationen på Ystadvägen är riven.
2. Falck Ambulanscentrum ligger på Olsgårdsgatan.
Citera
2018-01-31, 07:39
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunningKruger

Men i övrigt så...

Fattar inte att ingen har sett GM. Eller väljer att inte ha sett rättare sagt. BO har ju slagit till GM "up front" innan attacken och vännen har väl förmodligen också sett. Det är omöjligt att missa i en sådan miljö. Alla i den direkta närheten måste fan anstränga sig för att inte upptäcka tumultet kring händelsen.

Stationen på Ystadvägen? Den har inte funnits i flera år.
Och byggnaden är riven..

Om jag minns rätt så har Malmö 4 eller 6 ambulanser totalt.
Att det tar tid beror inte alltid på avståndet utan pga de har andra uppdrag.
Citera
2018-01-31, 07:56
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Nu är inte jag någon expert på blod, men är blodet verkligen äkta på hennes bilder? Det är lite svårt att se men jag ser inga sår eller märken. Vart har blodet kommit ifrån om hela hennes ansikte, hals och bröst är nerblodade? Sen så har en stor del av blodet redat torkat rejält, så mycket att det har bildats sprickor och ränder. Varför står hon utanför och inte inne på sjukhuset? Ambulanser brukar ju vara snabba att komma, och då brukar ju sjukvårdarna plåstra om en del på plats innan man åker till sjukhuset. Det ser ut som någon har hällt teaterblod över hennes ansikte. Jag har klätt ut mig till zombie vid ett par halloweenfester förut och då hällde jag teaterblod över mitt sminkade ansikte, och då såg jag ungefär ut som henne. Någon på hennes facebook påstår ochså att det är teaterblod.

Den enkla förklaringen är att det är blod utspätt med vätska från buteljen (tillhygget). Enligt uppgift kom slaget från en butelj.

Då behövs inte så mycket blod för att de skall se livshotande ut.
Citera
2018-01-31, 07:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Hemskt.

Dock tycker jag bilderna ser skumma ut. Fejkat, nästan.

Den känslan + ingen GM gör att det här KAN vara någon som ropar varg för lite uppmärksamhet.

varför skulle hon fejka? med det utseendet får hon nog uppmärksamhet så det räcker ändå. dessutom löper hon en viss risk genom att gå ut med sitt namn och dessa anklagelser.

det mest troliga är att vakterna smugglat ut gm
Citera
2018-01-31, 10:03
Medlem
ZigiWigis avatar
Enligt säkra källor har jag fått reda på att GM var en mulatt, halvneger.
Citera
2018-01-31, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZigiWigi
Enligt säkra källor har jag fått reda på att GM var en mulatt, halvneger.

Kan även bekräfta detta.
Citera
2018-01-31, 10:08
Medlem
Smiggedigges avatar
Omg är det sant? trodde att det var en svensk...
Citera
2018-01-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Ett skitställe i ett av Sveriges farligaste områden: Möllan/Folkets park. Området kryllar av svartklubbar som styrs av araber, afrikaner, zigenare, latinos och annat patrask. Våld, våldtäkter och droger är normen där.
Mycket pack ihop med ditresta småländska och stockholmska kommunister som läser genus på högskolan. Där kletar blattarna på AFA-brudarna och deras hen-män gör inte ett skit som äkta cuckolds som de är.
Sen har du en del unga kokain- och Instagrambimbos som är där för att "partaja" och suga svart penis. Som bruden i detta fallet tycks kunna vara.

För ingen vit normal tjej i Malmö rör sig i dessa områden, varken dagtid och aldrig nattetid. Då är det Lilla torg som gäller där vita medelklassen finns.
Ha ha är Möllan och Folkets park Sveriges farligaste område? Du måste vara lättskrämd. Speciellt den jättestora lekparken och hoppkudden är jättefarliga eller småbarnsloppisen eller skridskobanan där händer det grejer! Dream on!
Senast redigerad av Mint100 2018-01-31 kl. 10:52.
Citera
2018-01-31, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ha ha är Möllan och Folkets park Sveriges farligaste område? Du måste vara lättskrämd. Speciellt den jättestora lekparken och hoppkudden är jättefarliga eller småbarnsloppisen eller skridskobanan där händer det grejer!

Det är Sveriges farligaste områden nattetid under helgerna. Har varit så i decennier. Alla våldsbrott sker där. Du kan även lägga till angränsande Sofielund och Rosengård/Sorgenfri. Men hela centrala Malmö: Möllan, Triangeln, Folkets park, Sofielund, Lugnet, Sorgenfri är utan tvekan det värsta du kan komma, nattetid under helgerna i Sverige.

Bara Möllan i sig har alltid varit värst. Det är därför man satte upp kameror på Möllan som första omårde i Sverige under 90-talet, just pga hur mycket våldsbrott som där finns/fanns.
Citera
2018-01-31, 11:00
Medlem
Citat:
Det är Sveriges farligaste områden nattetid under helgerna. Har varit så i decennier. Alla våldsbrott sker där. Du kan även lägga till angränsande Sofielund och Rosengård/Sorgenfri. Men hela centrala Malmö: Möllan, Triangeln, Folkets park, Sofielund, Lugnet, Sorgenfri är utan tvekan det värsta du kan komma, nattetid under helgerna i Sverige.

Bara Möllan i sig har alltid varit värst. Det är därför man satte upp kameror på Möllan som första omårde i Sverige under 90-talet, just pga hur mycket våldsbrott som där finns/fanns.
Det är ju det enda stället i Malmö som har lite stadsliv. Överallt annars är det helt folktomt. Har aldrig sett så lite folk utomhus på kvällar och nätter som i Malmö. Lilla torg har lite folk visst, men inte alls det myller som finns på Möllan. Det är mest gamla skåningar som är rädda för Möllan. De flesta känner sig tryggare med människor omkring sig. Skulle nog vilja påstå att folk med stort våldskapital föredrar Lilla Torg och att visa upp sig där.
Citera
2018-01-31, 12:01
Medlem
Citat:

Du skojar, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in