2018-01-30, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Ja, har läst detta med. Men att gärningsmannen är okänd är besynnerligt. Det gjordes publikt på en nattklubb bland massa folk och ingen jävel kunde se vem apan var? Så läste jag även att fallet har lagts ner.
Var kan man ta del av av det som du skriver, förutom i din fantasi?

Har du någon källa förutom din fantasi?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-01-30 kl. 09:43.
Citera
2018-01-30, 09:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkast
Det tycker jag absolut.

Det var någon som konstaterade att det kunde bli problematiskt då ett signalement inte längre gör vittnesmålet "oberoende" och juridiskt problematiskt. Sedan hur mycket som ligger i det har jag ingen aning om.

Låter som "svensk" juridik. Det går bra i många andra länder. Efter att Lisbet Palme pekat ut Krister Pettersson med orden -"det ser man ju vem som är alkoholist" och hela åtalet föll, så är man inte förvånad.
Men som sagt i många andra länder funkar det ändå med vittnesmål som fått lite ledtrådar.
Citera
2018-01-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Tjejerna verkar va för rädda och har tagit bort bilderna-har inte #metoo nått Malmö? Krogar som dras med serietafsare och grova våldsbrott i lokalerna borde bli av med alkoholtillståndet.

#MeToo gäller främst lite fyllesnusk från svenskar och andra civiliserade män som borde veta bättre. När en berikare tafsar och sedan nästan slår ihjäl en kvinna för att knuffat undan honom då backar MeToo och feministerna. Den här berikaren kommer allt undan konsekvenserna både det juridiska och sociala. Den stora fördelen med att vara svartmustig invandrare i sverige..
Citera
2018-01-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Jag undrar vad som hade hänt om klubbar och krogar fick ta ansvar för vad som händer i deras lokaler.
Typ "medskyldig". Brottet hände i din lokal, med dina anställda = du har ett delansvar.
En hjälp i sådana här fall skulle kanske vara att det finns en kamera som dokumenterar alla som går in på nöjesstället, inget rätt att dölja sin identitet - alltså .

Lättare då för offret att identifiera gärningspersonen.

Hade gärningspersonen vågat misshandlat i detta fall om lokalen hade varit kameraövervakad?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-01-30 kl. 09:44.
Citera
2018-01-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZigiWigi
Borde inte allmänheten ändå få veta vad det är för typ som ligger bakom detta?

I dagens pk sverige så skall ursprung hemlighållas! Efterssom det hände i sverige så var det en "svensk" som är förövaren! Med all sannolikhet en " svensk " med svart hår och krokig näsa och som vänder upp arslet mot skyn 4 gånger om dagen! Ingen högoddsare att han har det"svenska" namnet Mohamad efternamnet är nog försvenskat för att passa bättre in i det svenska samhället Ashmedsson! 😂
Citera
2018-01-30, 09:51
Medlem
Antivalents avatar
Hemskt.

Dock tycker jag bilderna ser skumma ut. Fejkat, nästan.

Den känslan + ingen GM gör att det här KAN vara någon som ropar varg för lite uppmärksamhet.
Citera
2018-01-30, 09:51
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
En hjälp i sådana här fall skulle kanske vara att det finns en kamera som dokumenterar alla som går in på nöjesstället, inget rätt att dölja sin identitet - alltså .

Lättare då för offret att identifiera gärningspersonen.

Hade gärningspersonen vågat misshandlat i detta fall om lokalen hade varit kameraövervakad?

Med tanke på hur situationen tycks vara i nattlivet så är det konstigt att inte flera ställen kameraövervakas.
Men tydligen är det inte helt lätt att få tillstånd från länsstyrelsen. (?)
Det borde bli lättare, dock är jag övertygad om att väldigt många nattklubbar skulle vägra eller var ovilliga då det skulle påverka deras omsättning. Hellre otryggt och bra tryck på omsättningen.
Det kostar ju inte nattklubben nåt ,att i detta fallet 19åriga Sophie blir nerslagen, de skrivet ett inlägg på Facebook och sedan rullar verksamheten på.
Folk kommer inte sluta gå på Babel för att Sophie blev misshandlad, de vill festa dricka sprit och dansa och "det där händer inte mig, bara andra" - attityden.
Citera
2018-01-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Med tanke på hur situationen tycks vara i nattlivet så är det konstigt att inte flera ställen kameraövervakas.
Men tydligen är det inte helt lätt att få tillstånd från länsstyrelsen. (?)
Det borde bli lättare, dock är jag övertygad om att väldigt många nattklubbar skulle vägra eller var ovilliga då det skulle påverka deras omsättning. Hellre otryggt och bra tryck på omsättningen.
Det kostar ju inte nattklubben nåt ,att i detta fallet 19åriga Sophie blir nerslagen, de skrivet ett inlägg på Facebook och sedan rullar verksamheten på.
Folk kommer inte sluta gå på Babel för att Sophie blev misshandlad, de vill festa dricka sprit och dansa och "det där händer inte mig, bara andra" - attityden.
Du skriver "Folk kommer inte sluta gå på Babel för att Sophie blev misshandlad."

Jag tänker vad är "feminsterna", var håller "nasse-femi" hus?
Det verkar inte vara intresserad att värna om kvinnofrid, utan en annan politisk agenda är mycket viktigare.

Deras motto är kanske: Skit i kvinnofriden om det motsätter andra viktigare intressen.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-01-30 kl. 10:03.
Citera
2018-01-30, 10:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
En märklig historia.
Tydligen en ”mörk” och kort man i 25 års åldern som blivit kränkt.
Några frågor.

Har inte krogen vakter?
Har inte krogen kameraövervakning?
Finns det inga vittnen?

Slapphänt av Babel eller känner vakterna GM?

Ska en krog som inte klarar ordning och reda få ha öppet?

Varför la polisen ned utredningen?
Citera
2018-01-30, 10:03
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:

Stod på Facebook. Du kanske ska läsa tråden innan du svarar.

(FB) Sophie blev slagen blodig av tafsande man på krogen (Malmö)
Citera
2018-01-30, 10:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Nu är inte jag någon expert på blod, men är blodet verkligen äkta på hennes bilder? Det är lite svårt att se men jag ser inga sår eller märken.
Citat:
Bilderna där luktar synnerligen fejk. Som sagt, inga synliga sår någonstans. Märkligt är det iaf. Just nu känns det ej så trovärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Luktar onekligen fejk.
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Jag säger varken bu eller bä men lite underligt ser det ut... im det var ett skalpsår skulle håret och övre delen av pannan vara nerblodat. Nu ser det ut som att blodet börjat rinna från ingenstans någonstans ovanför ögonbrynen

Med fejk - menar ni att hon inte fått några skador alls? Att allt är 100% uppdiktat? Hur kommer det sig då att hon syddes på flera ställen i hennes ansikte, på sjukhuset?

Citat:
Vakterna satte henne i entrén och hämtade handdukar och papper. Efter cirka 40 minuter kom en ambulans som körde henne till sjukhuset. Där röntgades hon och blev sydd på flera ställen i ansiktet där hon fått jack och skärsår. Hon fick åka hem klockan sju på morgonen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvpOd4/sophie-blev-slagen-blodig-av-tafsande-man
Citera
2018-01-30, 10:09
Medlem
Citat:

Du skrev:
Citat:
Ja, har läst detta med. Men att gärningsmannen är okänd är besynnerligt. Det gjordes publikt på en nattklubb bland massa folk och ingen jävel kunde se vem apan var? Så läste jag även att fallet har lagts ner.

Jag frågade därför dig:
Citat:

Du skriver nu:
Citat:

Din länk går tll följande text "Polisen lägger ut händelsen "2018-01-28 01:31" och drygt 36 timmar efter är förundersökningen nedlagd. Är det så polisen jobbar i Malmö?"

Är du nykter?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-01-30 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in