2018-01-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
De smällde upp 20-30 nästan likadana hus därute. Tomterna är minimala, insynen rätt god och så har du 3-4 hus framför det aktuella huset och havet. Jag tycker att priset är häftigt som det är. Det är inget område du sitter halvnaken och solar på under sommaren direkt, grannar överallt.

Väldigt tråkigt för den som ägde det gula huset man ser på bild nummer fyra. Ett väldigt häftigt gammalt trähus som låg mer eller mindre ensamt där ute. Sen smällde man helt plötsligt upp 30 nästan likadana hus runtomkring...

Du har nästan minst 10 minuter därifrån innan du är på E6an, så du har ungefär en timme till tingstadstunneln.

Då är området byggt i gammal fiskartradition från bohuslän, alltid något.
Citera
2018-01-31, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fy satan vilket fult hus. Sjukt osmakligt både på insidan och utsidan. Jag hade nästan grinat om jag bott i hus och grannen hade byggt något liknande, sänker värdet på hela gatan...

Jag gillar det, inte alls min smak men konsekvent och stilfullt inrett. Jag ogillar de som inte kan få till en enhetlig design i sina hus eller de som helt enkelt inte har nån smak alls och slänger upp Carpe Diem skyltar på väggarna. Här har man en tydlig smakfull stil som vi är ovana vid i Sverige.

Lätt att fixa till förutom nån enstaka kakelvägg.
Citera
2018-01-31, 09:05
Medlem
Ett udda bygge, ingen konstig lägenhet. Jag har alltid fascinerats av dessa lägenheter i Göteborg. Man tog ett parkeringshus och byggde små hus på varje våning. Notera hur taket fungerar där husen har egna yttertak under parkeringshusets tak. Udda lösning

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-kalleback-goteborgs-kommun-smorgatan-23-12803355
Citera
2018-01-31, 09:08
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Kafeet Drömkåken norr om Rimbo och Norrtälje är till salu (igen?). Har för mig att jag sett det i tråden, men hittar inte vid sökning.
Roslagsvägen 370, Norrtälje. 1,900,000 begärt. 5 rum, men bara 82 kvm???
Det är inrett med en massa saker och pastellfärger. Ni är varnade.
https://svenskamaklargruppen.se/index.php?option=com_zoo&task=item&item_idt=863&It emid=314/

Har fikat där.

Jag har också fikat där, 1,9 miljoner alltså. Sen verkar inte själva caférörelsen ingå, hur det nu är möjligt. "Rörelsen säljs med ett separat avtal och pris." Man kan väl knappast köpa huset med den lilla lägenheten ovanpå utan att även köpa rörelsen. Men de kanske menar att om man inte vill driva caféet vidare kan man köpa huset och så tömmer de lokalen på alla köksmaskiner och liknande och flyttar rörelsen någon annanstans. Lite tråkigt om det stänger, det vimlar inte direkt av caféer där i krokarna och åtminstone på sommaren har det varit rätt trevligt ändå. Ligger väldigt nära vägen dock, inte så kul att bo så tajt inpå en trafikerad väg.
Citera
2018-01-31, 09:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Ett udda bygge, ingen konstig lägenhet. Jag har alltid fascinerats av dessa lägenheter i Göteborg. Man tog ett parkeringshus och byggde små hus på varje våning. Notera hur taket fungerar där husen har egna yttertak under parkeringshusets tak. Udda lösning

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-kalleback-goteborgs-kommun-smorgatan-23-12803355

Mycket knepigt bygge.. Byggår 1959 står det. Avses det att det var då p-huset byggdes eller lägenheterna? Har det verkligen varit ett p-hus en gång i tiden? "P-plats och garage ingår" får en helt annan innebörd... hehe
Citera
2018-01-31, 09:14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Mycket knepigt bygge.. Byggår 1959 står det. Avses det att det var då p-huset byggdes eller lägenheterna? Har det verkligen varit ett p-hus en gång i tiden? "P-plats och garage ingår" får en helt annan innebörd... hehe

Det var nog bland det knäppaste jag sett. Det ser verkligen ut som att man tagit ett parkeringsdäck och klämt in baracker på varje plan... Vilket väl är det man har gjort också. 1959 måste väl vara när P-däcket byggdes tänker jag mig.
Citera
2018-01-31, 09:26
Bannlyst
Citat:
Jag har också fikat där, 1,9 miljoner alltså. Sen verkar inte själva caférörelsen ingå, hur det nu är möjligt. "Rörelsen säljs med ett separat avtal och pris." Man kan väl knappast köpa huset med den lilla lägenheten ovanpå utan att även köpa rörelsen. Men de kanske menar att om man inte vill driva caféet vidare kan man köpa huset och så tömmer de lokalen på alla köksmaskiner och liknande och flyttar rörelsen någon annanstans. Lite tråkigt om det stänger, det vimlar inte direkt av caféer där i krokarna och åtminstone på sommaren har det varit rätt trevligt ändå. Ligger väldigt nära vägen dock, inte så kul att bo så tajt inpå en trafikerad väg.

Inte sa trafikerad vag val?
Citera
2018-01-31, 09:29
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Inte sa trafikerad vag val?

Det är ju inte E4 direkt, men jag tycker att det brukar vara en del trafik där, åtminstone på sommaren. Går bussar där också väl? Bussen till Hallstavik via Edsbro och Rimbo.
Citera
2018-01-31, 12:57
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-bellevue-sjosida-malmo-kommun-beleshogsvagen-59-11881136

Eller galnast denna:

https://www.skeppsholmen.se/sv/object/index/geijersgatan-41-759357/

15 miljoner för ett hus som ligger nästan ända ute i en av Limhamns mest trafikerade korsningar. Dessutom med en hel del om man ska kalla det för arabiska influenser i materialval och stil. Inte den mest köpstarka gruppen som tilltalas av det.

Ett helt fantastiskt hus och ett så genomvidrigt att hela kroppen gör motstånd. Självklart är det fullständigt smaklösa huset dyrare..
Citera
2018-01-31, 16:09
Medlem
Det man ska tänka på är att det är begärda priser. Om Geijersgatan någonsin blir sålt är jag helt säker på att det kommer att säljas för mindre än Beleshögsvägen 59. De begärde dessutom från början 16 miljoner för Geijersgatan. Jag skulle anse att ett rimligt pris för Geijersgatan snarare är runt 9-10 miljoner. Själv skulle jag inte vilja bo där om det ens var gratis. Men man kan väl snygga till det lite grann. Mest imponerad är jag att man kan vara så fräck att begära 15-16 miljoner för ett hus med en terrassgrund och mur som ser ut som de hör hemma i ett snyftreportage om en fattig by från en miserabelt landsände i tredje världen där barnen svälter och saknar skola.
Citera
2018-01-31, 19:55
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Rörelsen säljs med ett separat avtal och pris." Man kan väl knappast köpa huset med den lilla lägenheten ovanpå utan att även köpa rörelsen. Men de kanske menar att om man inte vill driva caféet vidare kan man köpa huset och så tömmer de lokalen på alla köksmaskiner och liknande och flyttar rörelsen någon annanstans.
Troligen är det så. Smart, då kan man sälja till till någon som bara vill bo eller någon som vill driva kafe.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
5 rum, men bara 82 kvm???
82 kvm är boytan/övervåningen (3 rum). Kafet i undervåningen är 166 kvm (2 rum). Mäklaren räknar de 166 kvm som biyta.
Citera
2018-01-31, 23:19
Medlem
[quote=rotadent|63079167]Fy satan vilket fult hus. Sjukt osmakligt både på insidan och utsidan. Jag hade nästan grinat om jag bott i hus och grannen hade byggt något liknande, sänker värdet på hela gatan...[/QUOTE

Vad gillar ni detta hus då, de blanka golven och resten... Inga Casablancainfluenser, men ändå. Grannarna på gatan; hade de några åsikter? Om skyltfönster tycker jag ju inte.

]https://www.skeppsholmen.se/sv/object/images/asagatan-56-658437/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in