Citat:
Ursprungligen postat av
Persiljan
De borde nog inte haft med "Casablancasoffan" och tillhörande gardinlängder. För nog är det konstigt att vi hustittare har svårt tänka bort husägarnas egna möbler i en del fall. De högblanka golven blir det lite svårare med, men helvita möbler finns ju i många hem, och köket är väl inte mer extremt än på många håll. Det som står uppepå skåpen ska väl inte följa huset, inte bonaderna med Potifars hustru, eller vad det är, heller.
Jag tyckte att det var rätt bedrövligt även oaktat möblerna, även om möblerna förstås inte hjälpte situationen. Köksluckorna exempelvis var skitfula, något slags ådrat mörkt träfanér som det ser ut. Sen tycker jag att det är rätt hemskt med tegelväggar inomhus, vissa 60-talshus är helt ursäktade men det här är ett nybygge där det mest ser maplacerat ut. Slutligen tycker jag nästan alltid att hus med klinker överallt känns väldigt kalla och ogästvänliga på något sätt. Det är väl min svenska smak där trägolv är det naturliga som spökar.
Insidan var dock inte hälften så hopplös som utsidan, huset är totalt oharmoniskt. Burspråket som vetter mot gatan är bland det fulaste jag sett.