2018-01-30, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Måste vara Privat då det är en Pianolärare från annan kommun annars är det en musiklärare ;-)

Ja
Citera
2018-01-30, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Tog på mig städjobbet här, bra om ni fyller på!
Trist att det inte framkommit en gnutta fakta om vad som hänt. Polisen och inblandade gör verkligen ett toppenjobb med att hålla på sekretessen. Men det hjälper ju inte oss nyfikna tyvärr...

Vad vet vi?
- Namnet på familjen (bekräftat)
- Åldrarna (bekräftade)
- Bostadsort och adress (bekräftat)
- I somras tjoade och hoppade barnen i poolen (Media)
- Skolhjälp hemma (bekräftat flera media)
- Pappan har fått nedsatt arbetstid samt får arbeta del hemma (Aftonbladet)
- Modern arbetar som skattejurist på Skatteverket (bekräftat)
- Rektorn kallar familjen för en familj i djup kris (bekräftat)
- Grannarna har inte märkt något onormalt (Expressen)
- Polisen känner inte till dödsorsaken utan hoppas finna den på insidan (Expressen)

Vad verkar sant!
- Äldsta dottern har ett Instragramkonto (bra om någon bekräftar med länk)
- Faderns LinkedIn är raderat (dock inte bekräftat att detta skett i samband med händelsen)
- Del av familjen har setts i affärer under mellandagarna (inlägg här som verkar troligt)
- ME som sjukdom hos flickorna (får anses bekräftat av gniknus2 här på FB)

Vad tror vi eller är rykten?
- Mamman har haft obotlig cancer (spekulation innan fakta kommer)

Utan belägg:
- Familjen är med i sekt typ Scientologerna (inte bekräftat och inget tyder på det)
- Att fadern skulle hängt sig
- Att familjen förlorat bidrag och annat från kommunen eller inte fått hjälp för barnens sjukdomar

Kan någon fylla på med info tack?

Här har du som begärde att jag skulle lägga upp var jag fått mina uppgifter ifrån. Och detta är bara en av dem. I denna så står det vad som är bekräftat just då. Och redan 1-2 dagar efter händelsen kom det ut sånt som tidningarna bekräftat sen.
Citera
2018-01-30, 05:15