Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Tack! Befriande, äntligen lite luft och syre i rummet!
Du har fler frågor än svar, det är högst rimligt i detta fall, där ytterst få fakta finns kring döden för familjen.
Det finns massor med "beskäftiga" skribenter ( mest kvinnor), som direkt med sin reptilhjärna utser MANNEN Oskar till MONSTERMÖRDAREN. De saknar totalt något belagt underlag, men suggesterar sig själva till detta genom diverse fantasifulla beskrivningar.
För min del bedömer jag att polisen har hela bilden av familjetragedin, bakgrundsmaterial som sjukdomar, ekonomi, etc., och en del av det kommer att delges allmänheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Tack för syrekomplimangen, tyckte att någon till slut måste få in lite frisk luft i hokus-pokus sjukdomssymptom diskussionen...
Tror som du att polisutredningen kombinerat med obduktionsresultaten kommer ge en tydlig bild vad som har hänt. Man kan bara hoppas att någon form att sammanfattnande slutsats till slut kommer presenteras. Oavsett vad som har hänt med förövaren/arna efteråt är detta ändå barnamord, ett dubbelmord på ett syskonpar där kanske vi alla och omgivningen behöver få lite fler svar.
Oaktat svensk polis egendomliga lust att alltid vara hemlighetsfull i tid och otid.
Ni låter ta mig tusan som två trötta läkare som haft för "jobbiga patienter"!
Det där om "beskäftiga skribenter" kan lika gärna vara ni två också. Och om det är mest kvinnor som utsett Oskar till "monstermördaren", vet jag inte, om kvinnor skulle ha en reptilhjärna kan jag säga att de inte har någon. Hela inlägget är beskäftigt. Men det är få som har en ängels tålamod, så jag kan förstå. Många tar alltid tillfället att hoppa på männen för allt elände på jorden och det skulle verkligen inte bli bättre om de styrde!
Jag håller absolut med om att det har varit FÖR MYCKET påhopp på Oskar, väldigt osmakliga och orättfärdiga. Begriper inte hur man kan hoppa på honom så mycket. Kvinnor kan besitta ondska också och använda sig av den med på brutala tillvägagångssätt.