2018-01-29, 19:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Jag har hört dom prata i några olika trailers.

Citat:
Något på italienska.

Så du har hört dem säga något på Italienska som du inte förstår.
Du har mao ingen som helst aning vad de säger.

Citat:
Enligt Massimo säger dom att det inte ens är bra fejkat.

Så jag har alltså att gå på att du påstår att Massimo påstår att de påstår att det är dåligt fejkat. Okej, mot den typen av argument är det svårt att diskutera...
Citera
2018-01-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så du har hört dem säga något på Italienska som du inte förstår.
Du har mao ingen som helst aning vad de säger.

Så jag har alltså att gå på att du påstår att Massimo påstår att de påstår att det är dåligt fejkat. Okej, mot den typen av argument är det svårt att diskutera...
Ja det bästa är att vänta tills filmen kommer ut med engelsk undertext.
Citera
2018-01-29, 20:40
Medlem
Citat:
Tror du på allvar att han intervjuat dom och sedan lagt på ett nytt ljudspår så att dom verkar säga något helt annat än vad dom sa?
Du tror inte dom hade stämt honom då?

Och fortfarande verkar du ducka allt du kan för att svara på frågorna jag ställt till dig, om vad du själv tror om bilderna från månen, och varför du tror så. Ska det vara så svårt att svara på det?

Citat:
Något på italienska.
Enligt Massimo säger dom att det inte ens är bra fejkat.

Och redan där borde alla med normalt sunt förnuft och i synnerhet om de har läst på, som du påstår att du gjort, dra öronen åt sig. För hur i hela havrepåsen ska man kunna komma med ett sånt idiotiskt påstående om dessa bilder när det i snart 50 år har granskats och påståtts en massa skit om dessa bilder som fejk. Utan att det en enda gång kunnat påvisas verkligen vara fejk, utan istället har man avslöja påståenden som trams lögner och okunnigt dravel. Tror du på allvar att inga andra extremt erfarna toppfotografer har kikat på dessa foton, och skulle ha tjoat till om de sett att det varit fejk, vilket de måste kunna avslöjat bus enkelt om det inte varit bra fejkat....?
Citera
2018-01-29, 20:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag svarade på frågan och jag gör det igen:
Om Benettons och Pirellis stjärnfotografer skulle anse att bilderna är fejk bara för att stjärnorna inte syns eller att skuggorna inte är helt parallella så skulle jag bli väldigt besviken och tolka det som att dessa fotografer är överbetalda nötter som inte förtjänar sin stjärnstatus.

I trailern verkar det som om det är just skuggor och vinklar som diskuteras..

Nicola Pecorini Eftersom den mörka delen av den mörka delen av den skuggade delen här är högre än den skuggade delen här...

Toni Torimbert Dessa timmar som går härifrån, är det här som går härifrån, det är ingen mening att säga att solen här är några meter bort

Peter Lindbergh pratar ju engelska i trailern och säger att han inte vet om månlandningarna är fake, men att bilderna han håller i är förfalskade.

Väldigt korta klipp som inte säger särskilt mycket alls, men nog verkar det vara ljusvinklar och skuggor de fokuserat på..

Extremt underligt är ju att filmen inte fått någon rating alls - på imdb krävs 5 betyg vilket den inte har fått och på Massimos egen hemsida finns endast 2 privatomdömen.. Detta trots att filmen släpptes i december.
Citera
2018-01-29, 20:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En av fotograferna som intervjuas är Peter Lindbergh, den ende som blivit inbjuden att fotografera Pirellis katalog 3 gånger.

Nej, Patrick Demarchelier har också fotat kalendern 3 gånger.
Citera
2018-01-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, Patrick Demarchelier har också fotat kalendern 3 gånger.
Då hade Wikipedia fel.
Citera
2018-01-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och fortfarande verkar du ducka allt du kan för att svara på frågorna jag ställt till dig, om vad du själv tror om bilderna från månen, och varför du tror så. Ska det vara så svårt att svara på det?

Och redan där borde alla med normalt sunt förnuft och i synnerhet om de har läst på, som du påstår att du gjort, dra öronen åt sig. För hur i hela havrepåsen ska man kunna komma med ett sånt idiotiskt påstående om dessa bilder när det i snart 50 år har granskats och påståtts en massa skit om dessa bilder som fejk. Utan att det en enda gång kunnat påvisas verkligen vara fejk, utan istället har man avslöja påståenden som trams lögner och okunnigt dravel. Tror du på allvar att inga andra extremt erfarna toppfotografer har kikat på dessa foton, och skulle ha tjoat till om de sett att det varit fejk, vilket de måste kunna avslöjat bus enkelt om det inte varit bra fejkat....?
Jag svarade ju att jag inte är någon professionell fotograf så jag kan inte uttala mig om bilderna.
Citera
2018-01-30, 01:44
Medlem
libbens avatar
Citat:
Jag svarade ju att jag inte är någon professionell fotograf så jag kan inte uttala mig om bilderna.

Till och med mythbusters debunkade fotografispektaklet från månen.

Det finns inga som helst bevis i fotona som påvisar att det inte skett. Youtuba mythbuster moon photo typ så lär du hitta.

Om inte ens de lyckas förklara för dig så du/ni förstår så saknar ni analysförmåga hos en 14 årings nivå.
Citera
2018-01-30, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Till och med mythbusters debunkade fotografispektaklet från månen.

Det finns inga som helst bevis i fotona som påvisar att det inte skett. Youtuba mythbuster moon photo typ så lär du hitta.

Om inte ens de lyckas förklara för dig så du/ni förstår så saknar ni analysförmåga hos en 14 årings nivå.
Säg det till Pirellis och Benettons toppfotografer.
Citera
2018-01-30, 06:04
Medlem
Citat:
Säg det till Pirellis och Benettons toppfotografer.

Vi kan tydligt se att du redan från start klamrar dig fast vid vad du tror dessa toppfotografer ska ha sagt, vilket du ännu inte ens vet utan bara går på vad en Massimo som är känd för att sprida konspirationteorier påstår att de ska ha sagt. Och samtidigt ignorerar du alla andra sakkunniga som redan sedan länge gång på gång förklarat och visat att påståendena om att bilderna från månen skulle vara fejkade helt enkelt har totalt fel och inte ens begriper grundläggande fototeknik.

Du förnekar alltså månlandningarna utifrån något du inte ens vet att nån sagt, eller vad de sagt, utan på vad någon påstår att vissa sagt... och ignorerar alla andra välkända fakta som bevisar månlandningarna och att bilderna från dessa inte är fejk.?
Citera
2018-01-30, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vi kan tydligt se att du redan från start klamrar dig fast vid vad du tror dessa toppfotografer ska ha sagt, vilket du ännu inte ens vet utan bara går på vad en Massimo som är känd för att sprida konspirationteorier påstår att de ska ha sagt. Och samtidigt ignorerar du alla andra sakkunniga som redan sedan länge gång på gång förklarat och visat att påståendena om att bilderna från månen skulle vara fejkade helt enkelt har totalt fel och inte ens begriper grundläggande fototeknik.

Du förnekar alltså månlandningarna utifrån något du inte ens vet att nån sagt, eller vad de sagt, utan på vad någon påstår att vissa sagt... och ignorerar alla andra välkända fakta som bevisar månlandningarna och att bilderna från dessa inte är fejk.?
Jag säger att några av världens mest efterfrågade fotografer menar att bilderna är fejk.
Citera
2018-01-30, 06:37
Medlem
Citat:
Jag säger att några av världens mest efterfrågade fotografer menar att bilderna är fejk.
Det intressanta är vilka reaktioner filmen kommer mötas av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in