2018-01-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Det tvivlar jag på.
Men vi får se.

Vad tvivlar du på, specificera varför.

Har du läst på i ämnet, och då inte bara på konspirationssidor etc utan även seriösa faktasidor v

Vad menar du är märkligt eller fel, fejk etc med bilder från månen, och vilka specifika bilder.

Eller sitter du som så många andra och bara tycker utan kunskaper?
Citera
2018-01-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad tvivlar du på, specificera varför.

Har du läst på i ämnet, och då inte bara på konspirationssidor etc utan även seriösa faktasidor v

Vad menar du är märkligt eller fel, fejk etc med bilder från månen, och vilka specifika bilder.

Eller sitter du som så många andra och bara tycker utan kunskaper?
Jag är påläst.
Däremot är jag ingen professionell fotograf så bilderna kan jag inte uttala mig om.
Så det överlåter jag till de bästa inom området.
Citera
2018-01-29, 17:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det tvivlar jag på.
Men vi får se.

Har du sett filmen? Argumentationen känns lite som ipse dixit.

Än så länge har de som inte tror på månlandningarna misslyckats med att föra fram ett enda enkelt argument som bevis. Det handlar oftast om mystisk film, eller mystiskt foto. Just varför det skulle vara mystiskt är dock något som sällan bevisas.
Citera
2018-01-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Har du sett filmen? Argumentationen känns lite som ipse dixit.

Än så länge har de som inte tror på månlandningarna misslyckats med att föra fram ett enda enkelt argument som bevis. Det handlar oftast om mystisk film, eller mystiskt foto. Just varför det skulle vara mystiskt är dock något som sällan bevisas.
Nej jag väntar på de engelska undertexterna.
Jag kan inte italienska.
Citera
2018-01-29, 17:35
Medlem
Citat:
Jag är påläst.
Däremot är jag ingen professionell fotograf så bilderna kan jag inte uttala mig om.
Så det överlåter jag till de bästa inom området.

Och om du verkligen är påläst så borde du ju veta att kospirationstroende tjatat i snart 50 år om att bilderna är fejkade på olika sätt och hela tiden har påståendena förklarats och motbevisat av mängder av sakkunniga fotografer etc som tydligt visat att det finns naturliga förklaringar och inget som stöder att det skulle vara fejkade bilder.

Har du inte sett allt detta så är du inte påläst, och förnekar du att förklaringar och bevis finns för att påståendena om fejk är felaktiga, så är du okunnig och ignorerar kända vedertagna fakta.
Citera
2018-01-29, 17:39
Medlem
Citat:
Och om du verkligen är påläst så borde du ju veta att kospirationstroende tjatat i snart 50 år om att bilderna är fejkade på olika sätt och hela tiden har påståendena förklarats och motbevisat av mängder av sakkunniga fotografer etc som tydligt visat att det finns naturliga förklaringar och inget som stöder att det skulle vara fejkade bilder.

Har du inte sett allt detta så är du inte påläst, och förnekar du att förklaringar och bevis finns för att påståendena om fejk är felaktiga, så är du okunnig och ignorerar kända vedertagna fakta.
Jag är påläst men jag har aldrig tidigare hört superfotografer säga att bilderna är uppenbart fejk.
Citera
2018-01-29, 17:46
Medlem
Citat:
Jag är påläst men jag har aldrig tidigare hört superfotografer säga att bilderna är uppenbart fejk.

Och du har inte hört det för ingen seriös superfotograf har sagt det, men ett konspirationstroende stolpskott jagar uppmärksamhet genom att påstå att de sagt det.

Även om dess superfotografer skulle påstå att bildena är fejk så ändrar det inte det faktum att alla påståenden hittills om att de är fejkade har bevisats vara trams, okunnighet, fanatisk tro på falska fakta, lögner. Och därmed skulle dessa superfotogafer göra sig till åtlöje och bli utskrattade. Kanske inte det mest smickrande rampljuset som de vinner....

Tror du bilderna är fejk, vilka bilder och varför?
Citera
2018-01-29, 18:03
Medlem
Citat:
Och du har inte hört det för ingen seriös superfotograf har sagt det, men ett konspirationstroende stolpskott jagar uppmärksamhet genom att påstå att de sagt det.

Även om dess superfotografer skulle påstå att bildena är fejk så ändrar det inte det faktum att alla påståenden hittills om att de är fejkade har bevisats vara trams, okunnighet, fanatisk tro på falska fakta, lögner. Och därmed skulle dessa superfotogafer göra sig till åtlöje och bli utskrattade. Kanske inte det mest smickrande rampljuset som de vinner....

Tror du bilderna är fejk, vilka bilder och varför?
Tror du på allvar att han intervjuat dom och sedan lagt på ett nytt ljudspår så att dom verkar säga något helt annat än vad dom sa?
Du tror inte dom hade stämt honom då?
Citera
2018-01-29, 18:37
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det vore kul att höra vad de påstår.
Nu är det liksom du som påstår att det i filmen, som du inte har sett, finns påståenden.

Och eftersom du inte sett filmen har du fortfarande inte hört några "superfotografer" säga något.
Citera
2018-01-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det vore kul att höra vad de påstår.
Nu är det liksom du som påstår att det i filmen, som du inte har sett, finns påståenden.

Och eftersom du inte sett filmen har du fortfarande inte hört några "superfotografer" säga något.
Jag har hört dom prata i några olika trailers.
Och jag tar Massimo på orden när han säger vad dom anser.
Men jag längtar verkligen efter undertexterna.
Citera
2018-01-29, 18:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har hört dom prata i några olika trailers.

Vad sa de?
Citera
2018-01-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad sa de?
Något på italienska.
Enligt Massimo säger dom att det inte ens är bra fejkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in