2022-11-23, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför går det inte att bevisa? Är du inkompetent eller är det kanske helt enkelt så att de inte är falska??
Om vi tar speglarna.
Hur ska man BEVISA att dom antingen inte står där, eller att dom är ditsatta av fjärrstyrda obemannade farkoster?
Citera
2022-11-23, 08:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Om vi tar speglarna.
Hur ska man BEVISA att dom antingen inte står där, eller att dom är ditsatta av fjärrstyrda obemannade farkoster?

Du kan väl t.ex bevisa att månytan reflekterar lika bra på andra ställen eller åtminstone komma med en förklaring till hur den kan göra det så bra just där.

Det du antyder är ju att månlandningarna är en fullständigt perfekt genomförd scam - en alldeles fantastiskt enorm sådan uppbyggd av närmast oöverskådlig mängd bevis dessutom… onekligen måste du hysa den yttersta respekt för bedragarna..
Citera
2022-11-23, 09:07
Bannlyst
Citat:
Du kan väl t.ex bevisa att månytan reflekterar lika bra på andra ställen eller åtminstone komma med en förklaring till hur den kan göra det så bra just där.
Hur skulle det gå till?
Det finns väl en handfull teleskop på jorden som kan studsa en laserstråle mot månen och sedan mäta dom tiotal fotoner som (om dom har tur) kommer tillbaka, och dom teleskopen är inte tillgängliga för vanligt folk.

Så jag har ingen möjlighet att prova att studsa mot olika ställen på månytan för att leta efter särskilt reflekterande ytor.

Och OM jag hade fri tillgång till ett sådant teleskop, och OM jag kom fram till slutsatsen att just dom ställena på månytan som reflekterar lite bättre, är precis (och endast) dom där det påstås stå speglar, hur bevisar det att dom är ditplacerade av astronauter?
Ryssarna har ju också speglar där, eftersom även ställen där RYSSARNA säger sig ha speglar reflekterar lika bra (eller bättre!) än amerikanernas speglar/platser.
Citera
2022-11-23, 09:39
Bannlyst
...och eftersom vi diskuterar just falsifierbarhet, OM jag fick tillgång till ett sådant teleskop, och OM jag upptäckte hundratals platser som reflekterar lika bra eller bättre än speglarna, hur bevisar det att det INTE står speglar på just dom ställena där amerikanarna påstår att dom placerat dom?

Hur bra månytan än reflekterar på olika platser så kan jag ALDRIG bevisa att det INTE står speglar på månytan.

Alltså är reflektorerna icke falsifierbara.
Citera
2022-11-23, 09:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur skulle det gå till?
Det finns väl en handfull teleskop på jorden som kan studsa en laserstråle mot månen och sedan mäta dom tiotal fotoner som (om dom har tur) kommer tillbaka, och dom teleskopen är inte tillgängliga för vanligt folk.

Några förslag:
Om du inte är rik kan du starta en insamling (vanligt i sådana kretsar och upptagningsområdet är ju stort) så du får råd att hyra in dig på en anläggning,
Eller så kan du utbilda dig och skaffa tillträde genom anställning,
Eller så kan du studera bevismaterialet somonservatorierna tagit fram (har du ens kontaktat något av dem?) och se om du kan hitta några brister.
Eller så kan du fokusera på något av alla de andra bevisen som finns.

Citat:
Så jag har ingen möjlighet att prova att studsa mot olika ställen på månytan för att leta efter särskilt reflekterande ytor.

Och OM jag hade fri tillgång till ett sådant teleskop, och OM jag kom fram till slutsatsen att just dom ställena på månytan som reflekterar lite bättre, är precis (och endast) dom där det påstås stå speglar, hur bevisar det att dom är ditplacerade av astronauter?
Ryssarna har ju också speglar där, eftersom även ställen där RYSSARNA säger sig ha speglar reflekterar lika bra (eller bättre!) än amerikanernas speglar/platser.
Frågan gällde ditt påstående att detonera går att falsifieranwvosen/speglarna - nu försöker du vända det till att handla om vad en falsifiering skulle bevisa vilket är en helt annanfrågeställning… skutt skutt
Citera
2022-11-23, 09:42
Bannlyst
Citat:
Några förslag:
Om du inte är rik kan du starta en insamling (vanligt i sådana kretsar och upptagningsområdet är ju stort) så du får råd att hyra in dig på en anläggning,
Eller så kan du utbilda dig och skaffa tillträde genom anställning,
Eller så kan du studera bevismaterialet somonservatorierna tagit fram (har du ens kontaktat något av dem?) och se om du kan hitta några brister.
Eller så kan du fokusera på något av alla de andra bevisen som finns.

Frågan gällde ditt påstående att detonera går att falsifieranwvosen/speglarna - nu försöker du vända det till att handla om vad en falsifiering skulle bevisa vilket är en helt annanfrågeställning… skutt skutt
Läs mitt förra inlägg, där tar jag upp falsifierbarheten.

Jag hoppas och tror att det var ett tillfredsställande svar angående omöjlighet att motbevisa att det står reflektorer på månen.
Eller har du förslag på hur jag ska motbevisa reflektorerna ifall jag upptäcker massor med reflekterande ytor på månen?
Senast redigerad av adaptern 2022-11-23 kl. 09:45.
Citera
2022-11-23, 09:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läs mitt förra inlägg, där tar jag upp falsifierbarheten.

Jag hoppas och tror att det var ett tillfredsställande svar angående omöjlighet att motbevisa att det står reflektorer på månen.
Eller har du förslag på hur jag ska motbevisa reflektorerna ifall jag upptäcker massor med reflekterande ytor på månen?

Ja - i inlägget du just besvarade ges förslag på hur du kan gå tillväga - och om du kan visa att hela månen reflekterar lika bra som de reflektorer NASA påstår sig ha placerat där så har du ju motbevisat dem på den punkten...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-11-23 kl. 09:50.
Citera
2022-11-23, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ja - i inlägget du just besvarade.
Nej där svarar du inte (vad jag kan se) på hur jag skulle kunna MOTBEVISA att det står reflektorer på dom ställen som det påstås att dom står på.
Nu tror jag allt att det är du som hoppar och duckar.

Är vi överens om att just reflektorernas vara eller icke vara är icke falsifierbart?
Senast redigerad av adaptern 2022-11-23 kl. 09:51.
Citera
2022-11-23, 09:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej där svarar du inte (vad jag kan se) på hur jag skulle kunna MOTBEVISA att det står reflektorer på dom ställen som det påstås att dom står på.
Nu tror jag allt att det är du som hoppar och duckar.

– om du kan visa att hela månen reflekterar lika bra som de reflektorer NASA påstår sig ha placerat där så har du ju motbevisat dem på den punkten, samt bevisat att Nasa ljuger..
Citera
2022-11-23, 09:52
Bannlyst
Citat:
– om du kan visa att hela månen reflekterar lika bra som de reflektorer NASA påstår sig ha placerat där så har du ju motbevisat dem på den punkten...
Nej, speglarna kan ju stå där ändå, eller hur?

Är vi överens om det?
Senast redigerad av adaptern 2022-11-23 kl. 10:09.
Citera
2022-11-23, 11:27
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Nej, speglarna kan ju stå där ändå, eller hur?

Är vi överens om det?

Låt oss för all del konstatera att speglarna kan ha placerats av obemannade sonder. Men med det måste DU medge att det är fullt möjligt att färdas till månen vilket dödar 90% av alla konspirationsdårars argument om omöjligheten att färdas till månen.
Är vi överens om det?
Citera
2022-11-23, 11:35
Bannlyst
...och detsamma gäller bilderna och filmerna.
Det går inte att BEVISA att dom inte är tagna på månen, om någon hittar nån anomali på en bild så går den alltid att förklara på något mer eller mindre krystat sätt.

Antingen är det inte dom äkta originalbilderna (i vilken låda dom nu ligger i, vet någon?) utan bilder som NASA själva manipulerat (varför dom gör det med var och varannan bild kan man ju fråga sig...), eller så heter det att ingen kan veta hur förhållandena på månen påverkar en bild, så därför är något som ser mycket konstigt ut egentligen helt normalt, eftersom ingen kan veta hur förhållandena på månen påverkar en bild osv osv i ett cirkelresonemang som är omöjligt att bryta.

Så oavsett var bilderna är tagna så är det omöjligt att BEVISA att dom inte är tagna på månen.
Senast redigerad av adaptern 2022-11-23 kl. 12:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in