Citat:
Ursprungligen postat av
adaptern
Hur skulle det gå till?
Det finns väl en handfull teleskop på jorden som kan studsa en laserstråle mot månen och sedan mäta dom tiotal fotoner som (om dom har tur) kommer tillbaka, och dom teleskopen är inte tillgängliga för vanligt folk.
Några förslag:
Om du inte är rik kan du starta en insamling (vanligt i sådana kretsar och upptagningsområdet är ju stort) så du får råd att hyra in dig på en anläggning,
Eller så kan du utbilda dig och skaffa tillträde genom anställning,
Eller så kan du studera bevismaterialet somonservatorierna tagit fram (har du ens kontaktat något av dem?) och se om du kan hitta några brister.
Eller så kan du fokusera på något av alla de andra bevisen som finns.
Citat:
Så jag har ingen möjlighet att prova att studsa mot olika ställen på månytan för att leta efter särskilt reflekterande ytor.
Och OM jag hade fri tillgång till ett sådant teleskop, och OM jag kom fram till slutsatsen att just dom ställena på månytan som reflekterar lite bättre, är precis (och endast) dom där det påstås stå speglar, hur bevisar det att dom är ditplacerade av astronauter?
Ryssarna har ju också speglar där, eftersom även ställen där RYSSARNA säger sig ha speglar reflekterar lika bra (eller bättre!) än amerikanernas speglar/platser.
Frågan gällde ditt påstående att detonera går att falsifieranwvosen/speglarna - nu försöker du vända det till att handla om vad en falsifiering skulle bevisa vilket är en helt annanfrågeställning… skutt skutt